خبرنامه ایران مجری / شماره 15/ فروردین ماه91

خبرنامه
تنظیمات نوشتاری

فریبا علومی یزدیخبرنامه ایران مجری / شماره 15/ فروردین ماه 91 سردبیر فریبا علومی یزدی

علاقه مندم خبرنامه را در سایت ایران مجری بخوانم.

مقدمه :

خبرنامه ایران مجری شما را در زمینه های اطلاعات مفيد عملی در مورد هوش هیجانی ، مهارتهای ارتباطی ، شبکه های کسب و کار و سخنرانی های عمومی همیاری می دهد. در این خبر نامه شما مطالب مفیدی را در مورد ابراز احساسات به صورت هوش هیجانی می خوانید .  از شما به خاطر ارسال این خبر نامه به دوستان ، اقوام و همکارانتان تشکر می نمایم.

 

از ارسال پیام های تبریک نوروزی و تماس های شما همکاران و مخاطبان ایران مجری تشکر می نمایم و از درگاه ایزد منان مزید توفیقات برای خدمتی سرشار از شور و نشاط  و مملو از توکل الهی در جهت رشد و شکوفایی ایران کهنسال مسالت دارم. یک خیر مقدم بزرگ برای همه عزیزانی که جدیداً به جمع ما پیوسته اند  و نیز از همه کسانی که به نحوی در ارتقای ایران مجری همراه و همگام با ما بودند تقدیر ویژه دارم.

چگونه می توانیم احساسات را به صورت هوشمندانه بیان کنیم؟

به یاد داشته باشید توانایی ما در ابراز احساسات متفاوت است. با این وجود, توانایی ابراز هوشمندانه ی این احساسات ، نقش مهمی در انجام کارهای گروهی، برقراری روابط سالم و شاد در محل کار و منزل با دیگران و دوری از سوء تفاهم ها و تضادها ایفا می کند. منظور از ابراز احساسات، تنها به معنای ابراز احساسات ناخوشانید نیست، بلکه توانایی در ابراز احساساتی همچون حس غرور، لذت و تحسین را نیز در بر می گیرد. این مرحله یکی از مراحل سه گانه در ابراز هوشمندانه احساسات محسوب می شود.

ابراز احساسات:

1 - تاریخچه ابراز احساسات:

هیجانات بسیار مهم اند. با این وجود در گذشته بیشتر بر این عقیده بودند که باید در مورد هیجان ها تصمیم گیری کرد، هیجانات را منطقی نمی دانستند و معتقد بودند که باید آن ها را کنترل، سرکوب یا فراموش کرد.

 


بعد از آن گرایش ها تغییر کرد و مردم به ابراز احساسات خود، البته نه لزوما" به صورت هوشمندانه تمایل پیدا کردند، هر چند این کار به صورت بروز خشونت نسبت به یکدیگر بروز می کرد. مثلا شخص با خود می اندیشید " من به خاطر رفتار فلانی، عصبانی ام، پس حق دارم این عصبانیت را بر سر او خالی کنم و او را سرزنش کنم یا مورد انتقاد قرار دهم. "
البته هیچ کدام از این افراط و تفریط ها سودی ندارد. هر یک از این روش ها از حد تعادل خارج است و از لحاظ  هوش هیجانی هوشمندانه نیستند.

اکنون به لطف تحقیقاتی که در زمینه ی هوش هیجانی انجام پذیرفته ما به سمت برقراری ارتباط سالم تری با هیجانات و ابراز احساسات خود گام بر می داریم.


احساسات، به دلیل اطلاعات مفیدی که در بردارند، امروزه مورد توجه قرار گرفته اند. ما به سمت شناختن احساسات تشویق می شویم نه سرکوب آن ها. همچنین تشویق می شویم که با این احساسات درگیر نشویم و آن ها را به سمت دیگران سوق ندهیم، بلکه این توانایی را پیدا کنیم تا احساساتمان را به شیوه ای مسئولانه و عاقلانه ابراز نماییم.


چگونه می توانیم احساسات را به صورت هوشمندانه بیان کنیم؟ برای یافتن پاسخ، لطفاً رهنمودهای زیر را بخوانید.

2 - چگونگی بیان احساسات

1-2) ابراز احساسات- گام اول: چگونگی احساس خود را به درستی بشناسید.

هوش هیجانی مهارتی است با پیچیدگی های فراوان ، سطح اول، آگاهی نسبت به احساسات است و اینکه آن ها را همان گونه که بروز می کنند و تغییر می یابند، ابراز نماییم. البته این کار چندان ساده ای نیست چرا که در هنگام بروز احساسات به میزان بالایی از خود آگاهی ماهرانه نیاز دارید.


همچنین احساسات انواع مختلفی دارد و برای این که در سواد هیجانی به مهارت برسید باید قادر به تفکیک سریع احساسات مختلف از یکدیگر باشید. شناخت صحیح یک احساس به شما کمک می کند تا دلیل وجود آن را بفهمید، چگونگی ابراز آن را بشناسید و روش صحیح مدیریت و گذر از آن را دریابید.
آن چه مهم است این است که ابتدا به طور آگاهانه احساسات خود را بروز داده و سپس آن را نام گذاری نمایید. این بدان معناست که شما باید توانایی این را داشته باشید که یک واژه ی هیجانی را به صورت صحیح انتخاب نمایید، واژه هایی نظیر:
من احساس ( صدمه، ناراحتی، ترس، کوچک شدن، دوست داشتن، هول شدن، غرور، توهین، رنجیدگی، تنهایی، بی مهری، خوشحالی، برافروختگی و ..... ) می کنم.
( به هر حال ، ممکن است چند احساس به صورت هم زمان در شما وجود داشته باشد و ممکن است به درستی نتوان آن ها را در آن واحد ابراز نمود. )

2-2) ابراز احساسات - گام دوم: احساسات خود را از قضاوت درباره ی دیگران تفکیک نمایید.


سرزنش کردن دیگران به دلیل اینکه احساس ناخوشایندی داریم، کار ساده ای است. در حقیقت، بخشی از هوشمندی هیجانی این است که بتوانید مسئولیت چگونگی احساس خود را بر عهده بگیرید و دیگران را به خاطر آن سرزنش نکنید. همچنین هوشمندی هیجانی یعنی توانایی مدیریت بروز هیجانات.


اگر از کسی گله کنید و بگویید " تو خیلی پرخاشگری " در اصل دارید درباره ی او قضاوت می کنید و درباره ی یک رفتار حرف می زنید نه یک احساس.

اگر بگویید: " من احساس ناراحتی می کنم " دارید درباره ی احساس خود حرف می زنید.

اگر بگویید: " داری من را عصبانی می کنی " در حقیقت دارید دیگری را سرزنش می کنید.

اگر بگویید " عصبانی هستم" دارید هیجان خود را مدیریت می کنید.

گفتن این جمله که " رفتار تو نادرست است " هیچ بار احساسی یا هیجانی با خود ندارد و تنها اتهامی است که طرف مقابل را به حالت دفاعی یا عصبانیت سوق می دهد.

گفتن " چه کار خوبی، آفرین" بیان یک احساس نیست.

گفتن جمله ی " من از این که تحت چنین شرایطی  قادر به ملاقات با شما شدم، احساس غرور می کنم " یک احساس را نشان می دهد.

تفکیک همه ی این ابعاد مختلف، به شما کمک خواهد کرد تا احساسات خود را شفاف تر و خردمندانه تر بیان کنید و روابط را به جای تخریب، بسازید.

 

3-2) ابراز احساسات- گام سوم: کارکردن بر روی دلیل بروز یک احساس


وقتی بدانید که چگونه احساس می کنید و قدرت تفکیک یک هیجان خاص یا هیجانات مربوط به هم را داشته باشید، قدم بعدی پرداختن به این موضوع است که چرا احساس می کنیم؟


اگر احساس ناخوشایندی وجود داشته باشد، ممکن است به دلیل رفتار خاص شخص دیگری که در زمان خاصی اتفاق افتاده، ظاهر شود و بروز کند. با این حال، هیجانات ما به ندرت این قدر ساده اند. بعضی وقت ها ممکن است این احساسات تا یک مرحله ی خاصی شکل بگیرند و ناگهان بر اثر حادثه ای به صورت یک هیجان شدید سر باز کنند. گر چه ممکن است به نظر برسدکه آن حادثه مقصر اصلی در بروز عکس العمل هیجانی شماست. اما در حقیقت چنین نیست. ما اغلب اوقات، سابقه ی یک اتفاق را در ذهن خود داریم و این سابقه است که باعث بروز یک عکس العمل هیجانی می شود نه خود آن حادثه.
همه  ی ما عوامل تحریک کننده ای داریم. آن چه که در پشت این عوامل نهفته است می تواند در بروز هیجانات دخالت داشته باشد. اگر بتوانید این عوامل را از هم تفکیک نمایید، در موقعیت بهتری قرار گرفته و می توانید راه بهتری برای ابراز احساسات خود بیابید، و در نتیجه به جای تخریب روابط آن ها را گسترش می دهید.

4-2) ابراز احساسات- گام چهارم: انتخاب وسیله ای برای ابراز احساسات.


راه های مختلفی برای ابراز احساسات وجود دارد. ابراز احساسات ناخوشایند لزوما به درگیرکردن فرد دیگری نیاز ندارد. گر چه ممکن است پیش بیاید. گزینه های متعددی وجود دارد. شما مجبور نیستید که با شخص دیگری نیز گفت و گو کنید و احساسات خود را ابراز نمایید.
به عنوان مثال اگر خشمگین هستید می توانید متنی را به صورت آگاهانه نوشته و در یک دفتر یادداشت نمایید. می توانید به کنار دریا رفته و فریاد بزنید. می توانید نامه ای به شخصی که باعث عصبانیت شما شده بنویسید و سپس آن نامه ها را پاره کنید. می توانید درباره ی ناراحتی خود با شخص دیگری حرف بزنید. می توانید نقاشی کنید و احساسات خود را ابراز نمایید. می توانید فقط احساسات خود را برای خود نام ببرید و تکرار کنید.
در مقابل، اگر احساس عشق، تمجید یا غرور می کنید، می توانید آن را با دیگران در میان بگذارید، یا می توانید این احساسات را بنویسید، نقاشی بکشید یا دسته گلی را با یک کارت برای کسی بفرستید و نظایر این ها.
گزینه های بسیار متنوعی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. در آینده یک مقاله به صورت کامل به این مطلب اختصاص خواهد یافت.

5-2) ابراز احساسات - گام پنجم: آموزش

ابراز احساسات به معنای پایان کار نیست. بعضی وقت ها تمایل به ابراز احساسات به طرف مقابل، می تواند به سرعت باعث بروز یک عکس العمل شود و دوباره به خود شما آسیب برساند و شما احساس ناراحتی، حماقت و یا دستپاچگی کنید.
احساسات حاوی اطلاعات مهمی هستند. آنچه که بسیار مهم است این است که ما از احساسات خود چیزهای زیادی می آموزیم. ممکن است در پی بروز یک احساس به چگونگی و چرایی بروز آن پی ببرید، پس در حقیقت از این مساله چیزهایی یاد می گیرید. مثلا" به خاطر حرف های فردی احساس ناراحتی می کنید، می خواهید او را سرزنش کنید و به دنبال راهی برای تلافی می گردید. تصمیم گرفته اید که یک ایمیل تند به طرف بزنید و از رفتارش گله کنید.

صبر کنید ! به جای این کار، تلاش کنید تا از این موقعیت درس بیاموزید تا در دفعات بعدی، جور دیگری عمل نمایید یا بتوانید سریع تر احساسات خود را دریابید یا از وقوع مجدد چنین موقعیتی دوری گزینید. این است ارزش احساسات. احساسات حاوی چنین اطلاعات مفیدی هستند که به ما کمک می کنند تا همواره بیاموزیم و پیش برویم . در حقیقت هنگامی که بتوانید از احساسات خود سود ببرید، هوش هیجانی و ابراز احساسات برای شما سودمند خواهدبود.

از احساسات خود برای ما بنویسید . ما شنوندگان خوبی هستیم و تجربیات شما را تحلیل و در اختیار دیگر هم میهنان  قرار می دهیم. ما قصد داریم مهربانی ، عشق و سخن زیبا را ترویج نماییم.

فریبا علومی یزدی/تهران/فروردین1391

چگونه با کسی که در مورد او آزرده خاطر و سنگین هستیم صحبت کنیم ؟

10 نکته برای مديريت کردن نگرانی ها و تشويش ها به شيوه هوش هيجانی


مطالب جدید در سایت :


هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی/تهران/نمایشگاه بین المللی

«ارتقاء توان تولید با اتکاء به کار و سرمایه ملی" عنوان اولین همایش تخصصی صنعت نفت بود که در دومین روز از هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در روز 30 فروردین بر گزار شد.

این همایش،  به همت معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت  در سالن شماره 1 خلیج فارس واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.

صنعت نفت و تجارت بین‌الملل، تجاری‌سازی فناوری‌های صنعت نفت و ارتقاء توان داخلی، ارتقاء ساختارها و روش‌های جذب منابع مالی به‌منظور توسعه صنعت نفت و عملکرد و دورنمای صنعت نفت مبتنی بر ارتقاء توان تولید با اتکاء به کار و سرمایه ملی؛ چهار پنل نخستین همایش تخصصی صنعت نفت را تشکیل داد.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت گاز و پتروشیمی

نخستین همایش تخصصی صنعت نفت « ارتقاء توان تولید با اتکاء به کار و سرمایه ملی » در دومین روز از هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار  شد.

همایش ارتقا توان تولید با اتکا به کار و سرمایه ملی مهندس رستم قاسمی رییس همایش ارتقا توان تولید


فریبا علومی یزدی مجری همایش ارتقا توان تولید فریبا علومی همایش تخصصی صنعت نفت
همایش تخصصی صنعت نفت ابوترابی همایش تخصصی صنعت نفت

قاری این مراسم رضا جوشقانی و مجری همایش فریبا علومی یزدی بودند.نمونه اجرای میان برنامه فریبا علومی یزدی در دعوت از وزیر محترم نفت را از قسمت آرشیو ببینید.


 

دومین کنگره جهانی روابط عمومی


باحضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت:تجلیل از 104برگزیده دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت

در مراسم با شکوهی باحضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از برگزیدگان دوازدهمین مسابقات ملی مهارت تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این مراسم از 104 نفر از مدال آوران این دوره از مسابقات ملی مهارت با اهدای لوح تقدیر، تندیس و جایزه تقدیر شد.

 

مسایقات ملی مهارت

بنابرهمین گزارش در پایان دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت ـ انتخابی مسابقات جهانی مهارت 2013  که از 29بهمن تا دوم اسفند برگزار شد، براساس نتایج اعلام شده از سوی کارشناسان داوری 38 نفر مدال طلا،30 نفر مدال نقره و 36 نفر مدال برنز آوردند که از مجموع 104 نفر مدال آور 12 نفر زن و 92نفر مرد بودند.همچنین 121 نفر موفق به کسب دیپلم افتخار این دوره از مسابقات شدند.

وازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت وازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت
وازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت وازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت

گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می افزاید: پس از رتبه بندی ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای کشور در نتایج داوری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت، براساس معدل امتیازات تیمی استان زنجان رتبه نخست، استان اصفهان رتبه دوم و استان مازندران رتبه سوم را بدست آورد.

وازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت

در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان مسابقات ملی مهارت دکتر کورش پرند، رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور درخصوص دستاوردهای این دوره از مسابقات گفت: در این دوره از مسابقات تلاش شد استانداردهای جهانی در مواردی چون دوره های آمادگی مسابقات، تجهیز کارگاههادر سایت مسابقات، انتخاب کارشناسان مسؤول و داوری، طراحی پروژه های مسابقات و سیستم ثبت امتیازات و داوری بیش از دوره های قبلی رعایت شود و به همین دلیل سطح برگزاری مسابقات به سطح استانداردهای جهانی نزدیک شد.

دکتر پرند درخصوص تسهیلات اعطایی به برگزیدگان دوازدهمین مسابقات ملی مهارت گفت:اعطای تسهیلات اشتغال و ایجاد کسب و کار، استفاده از برگزیدگان به عنوان مربیان آموزشی، معرفی به بنیاد ملی نخبگان و سایر حمایتهای مادی و معنوی برای جذب، حفظ و نگهداری آنها به عنوان نخبگان مهارتی کشور از جمله تسهیلات اعطایی به برزگیدگان مسابقات مهارت است.ضمن اینکه برگزیدگان پس از شرکت در اردوی آمادگی برای شرکت در مسابقات جهانی انتخاب می شوند .

{denvideosound/dek/fani.ereza.flv} {denvideosound/dek/fani1.flv}

گفتنی است سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشوربه عنوان نماینده ایران درسازمان جهانی مهارت(WSI) به طورسالانه مسابقات ملی مهارت را برگزارنموده و برگزیدگان آن را جهت شرکت درمسابقات جهانی اعزام می نماید.

مجری مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی مسابقات مهارت فریبا علومی یزدی و قاری این مراسم مسعود گرجی بودند.


نخستين جشنواره روابط عمومي الكترونيك شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران و نخستین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور برگزار شد.

نخستين جشنواره روابط عمومي الكترونيك شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران با حضور  روساي روابط عمومي هاي مناطق 37 گانه شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران و مديريت ها و ادارات بلافصل ستادي شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران و  سوختگيري هواپيمايي كشور برگزار گردید. شایان ذکر است در پایان این همایش از برگزیدگان نخستین جشنواره بین المللی کاریکاتور تقدیر و تشکر شد .

نتایج و کاریکاتور های برگزیده نخستین جشنواره بین المللی کاریکاتور را از سایت کارتونیستهای ایران ببینید.

همایش روابط عمومی های الکترونیک در شرکت ملی پخش فراورده های نفتی

Results The first International Cartoon Festival National Iranian Oil Products Distribution Company

نتایج اولین جشنواره بین المللی کارتون شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران

جایزه بزرگ - Grand prize

ayob ashrafi-iran

ایوب اشرفی – ایران

جایزه اول - First prize

Darko Drljevic-Montenegro

دارکو درلجویک – مونته مگرو

جایزه دوم - Second prize

Paulo Volmar Mattos-Brazil

پائولو ولمار ماتوس- برزیل

جایزه سوم - Third prize

mostafa satarian-Iran

مصطفی ستاریان – ایران

جایزه چهارم - Fourth prize

homayon mahmoodi-iran

همایون محمودی – ایران

جایزه پنجم - Fifth prize

paolo dalponte-Italy

پائولو دالپونته - ایتالیا

تقدیر - Honorable






Doru Axinte-Romania

دورو آکسینته – رومانی

Alfredo Martirena-cuba

آلفردو مارتیرنا – کوبا

ANGEL BOLIGAN-Mexico

آنجل بولیگان – مکزیک

 

victor Emmanuel Velez Becerra

(Chubasco) –Mexico

چوباسکو – مکزیک

OZKAN OLCAY-Turkey

اوزکان اولچای – ترکیه


{denvideosound/dek/niopdc.n1.flv} {denvideosound/dek/niopdc.vaydastan.flv}
اجرای فریبا علومی یزدی در اختتامیه جشنواره
هنرنمایی گروه آوای دستان در اختتامیه جشنواره بین المللی کاریکاتور
جشنواره بین المللی کاریکاتور شرکت پخش فراورده های نفتی مجید شهیدی
فریبا علومی یزدی مجید شهیدی ریییس همایش روابط عمومی الکترونیک

 

 

 

نخستین همایش آسیب شناسی آموزش سازمانی


موسسه آفاق صنعت

همایش آسیب شناسی آموزش آفاق صنعت

 

{denvideosound/dek/afaghsanat.flv}

نمونه اجرای فریبا علومی یزدی در اختتامیه همایش علمی آسیب شناسی آموزش سازمانی

شایان ذکر است دومین همایش"آسیب شناسی آموزش سازمانی با رویکردی کاربردی مبتنی بر تجربیات اجرایی در سازمانها" 17 و 18 آبانماه 1391 برگزار می گردد. علاقه مندان می توانند فراخوان این همایش را در سایت موسسه ره آوران آفاق صنعت ببینند.


هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک


هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک

همايش هاي سالانه روابط‌ عمومي الكترونيك با حضور جمع كثيري از مديران، متخصصين و علاقه‌مندان روابط‌عمومي و با مشاركت جمعي از وزارتخانه ها، سازمان ها و اصحاب مطبوعات و با هدف توسعه و ارتقاي وظايف روابط عمومي ها از طريق بكارگيري فن آوري هاي نوين اطلاعات و ارتباطات در تهران برگزار مي شود.

حضور مقامات كشور در اين همايش و انعكاس وسيع رسانه اي آن به همراه طيف وسيع مخاطبان اعم از مديران، متخصصان و كارشناسان روابط‌عمومي، تبليغات و بازاريابي دستگاه هاي اجرايي و شركت هاي خصوصي، دانشجويان و انجمن هاي علمي و تخصصي، اصحاب رسانه ها و روزنامه نگاران، موجب اثربخشي و تحقق نسبي اهداف همايش شده است.

هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، 25 اردیبهشت ماه باحضور بیش از 500 نفر از صاحبنظران و فعالان این حوزه در هتل المپیک تهران، برگزارمی‌شود. برای آگاهی از نحوه ثبت‌نام و حضور در این همایش به سایت همایش روابط‌عمومی الکترونیک مراجعه نمایید.

گزارش  ششمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک را از اینجا ببینید.


ویدئو گالری

همایش خیریه ( اجرای انگیزشی)-  تهران بهمن 1390 - مجری فریبا علومی یزدی

وقتی دختران روستایی با سنگ به شیشه خدا زدند مردی دل آشفته از کویر به سادگی گریست ،  مهسا و پریسا تاج ایرانی بر پیشانی نگین گذاشتند .

در این شور  و غوغا ؛ نفسها به شماره افتاد وقتی بانوی سخن ایران سکوت کرد  و آنگاه خدا آهسته خندید گویا فرشته ها این آیه را تلاوت می نمودند " الیه یصعد الکلم الطیب والعمل الصالح یرفعه ".

هرگز ندانستم  چرا  آن شب همه گریستند در حالی که به نظر می رسید همه خندانند.

{denvideosound/dek/b4yekakhani.flv} {denvideosound/dek/mehrgiti1.flv}
شاعر کویر جناب آقای یکه خانی نمونه کامل از شروع مراسم خیریه با هدف انگیزشی و ایجاد هوش هیجانی

اخیزاً در یکی از همایش های خیریه ، بنده توانستم با لطف خداوند بیش از ده مدرسه ساز  را با خود همراه کنم و بالغ بر ده میلیارد ریال را برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت فی المجلس  جذب نمایم.

این یک رکورد اهدای خیریه  در ایران و در  روی سن به حساب می آید. شاید فکر کنید چه عواملی در این اقدام خیرخواهانه دخیل بوده اند . من قسمت هایی از  فیلم همایش را برای شما و در کلیپ های کوتاه قرار خواهم داد تا شما ببینید چگونه در یک مجلس بی ریا و بدون وجود کیبورد و جنجال های رسانه ای و یا حضور هنرمندان و شهرگان و گروه های موسیقی  آنچنانی می توان تنها با رعایت نکات مهم ؛ تنها از دریچه سخن و از روزنه کلام نیکو به این مهم دست یافت.

در همین مورد برای اعضای محترم سایت 14 ویدئو در ویدئو گالری سایت انتشار یافته است. اگر شما هم علاقه مند هستید سخنران یا مجری انگیزشی  باشید می توانید هم اکنون به ما ملحق شوید. ایجاد یک حساب کاربری


در همین مورد مهدی عزیز گفت:

 

باسلام به محضر شما خانم فریبا علومي یزدی.
ميخام بگم اگر نبود احساس پاك شما در اجراي اين برنامه چگونه مي شد لرزش دستان مدعويني كه فقط به عنوان مهمان در اين جمع حاضر شده اند را مجاب كرد تا نه تنها دست، كه دل را نيز به ريسمان خدا بستند و شركت كردند دراين امر خير. مرحبا به اين ذوق و احساس شما.احسن به خداوند كه چنين بندگاني را آفريده.



مجری منتخب ماهنامه دیماه :


 

مجری منتخب ماهنامه فروردین ماه جناب اقای رضا مقسمی

این مصاحبه از طرف ایران مجری از رضا مقسمی گوینده خبر شبکه خبر  انجام گرفته است. ضمن سپاس از ایشان بابت شرکت در این مصاحبه، توجه شما را به خواندن این مصاحبه  جلب می نماییم.

 

مجری رضا مقسمیمصاحبه با رضا مقسمی گوینده شبکه خبر و مجری صحنه

پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۱

- آقای مقسمی لطفاً ابتدا خود را معرفی کنید .

بنام حی یکتا، خدای مهربانیها

رضا مقسمی هستم . و به عنوان گوینده و مجری در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مشغول هستم . در سال 89 مجری برنامه های شبکه سیمای قرآن بوم و در حال حاضر گوینده خبر در شبکه بین المللی خبر هستم .

- اهل کجا هستید؟ از گذشته تان کمی برای ما بگویید؟

اهل شهر فرزانه پرور بروجرد هستم. پس از تحصیلات دبیرستانی، در سال 1380، به دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی تهران آمدم و کارشناس الهیات شدم. و در سال 1387 ، مدرک کارشناسی ارشد الهیات را در گرایش علوم قرآن و حدیث أخذ نمودم و پس از آن، در دانشگاههای کشور، به تدریس دروس مربوطه نظیر منطق، کلام، صرف و نحو ، و.. شدم .

متن کامل مصاحبه اقای رضا مقسمی را از اینجا بخوانید.


معرفی دو همکار جوان . لطفا روی عکس کلیک کنید.


 

ارکستر ملی نغمه باران + 4 video با اجرای فریبا علومی یزدی

کنسرت ملی نغمه باران

همخوانی رقص گیسو بسیار زیبا و توصیه ایران مجری:

{denvideosound/dek/naghmahbaran6p.flv}

ارکستر ملی نغمه باران -  رقص گیسو  - تالار وحدت تهران - بهمن1390

رقص گیسو  در دستگاه ماهور  ساخته استاد فریدون حافظی ، شعر از ناصر شریفی و تنظیم از کوشا کرمی

خواننده : علی امیرقاسمی

همخوانان : سارا فروتن ، کاملیا چهره عالم ، ژیلا تقوی و پوریا علی نژاد

تالار وحدت 6 و 7 بهمن 1390

لطفا اجازه دهید برای بار اول ویدئو باز شود و در مرحله دوم مشاهده نمایید

کنسرت ملی نغمه باران کنسرت ملی نغمه باران
کنسرت ملی نغمه باران کنسرت ملی نغمه باران

 

تقدیر نامه منتخب این ماه از بانک تقدیر نامه: شما شاید نتوانید مطالب زیر را ببینید. این مطالب در دید اعضای محترم سایت قرار دارد.

ایجاد  حساب کاربری در کمتر از 30 ثانیه

از بانک تقدیر نامه برای مناسبت های پیش رو :



هدایای رنگی ایران مجری برای دوستان شما

هم اکنون دوستان خود را از این هدیه ارزشمند بهره مند نمایید.

اگر شما هم علاقه مندید در ارتقا سخنوری ایرانیان نقشی داشته باشید می توانید این مجموعه را در وبلاگ خود قرار دهید.


اطلاعیه: گنجور مجریان و سخنوران  رونمایی گردید. 

این مجموعه جهت گردآوری پیام ها و بیانیه های همایش می باشد. شما نیز می توانید پیام عوامل اجرایی و روسای همایش خود را جهت اطلاع رسانی و استفاده هم میهنان در این مجموعه انتشار دهید. مجریان و سخنوران هم می توانند از این مجموعه ، بهره برداری شایانی نمایند .

انتشار این پیام ها ، صرفاً جهت تسهیل در نگارش پیام از طرف دست اندرکاران همایش می باشد. آمار ارائه شده در هر پیام و یا بیانیه نمی تواند مورد استناد قرار گیرد و در زمان همایش ارائه گردیده است.

تنها پیام هایی در این مجموعه انتشار داده می شود که بار علمی و ادبی داشته باشد و از درج پیام های آماری صرف ، پرهیز شده است. امید آن می رود تا این مجموعه مورد قبول شما مخاطبان عزیز سایت ایران مجری قرار گیرد.


آشنایی با روزهای ملی و جهانی

یکی از منابع مهم مجریان و سخنوران اطلاعات دقیق و آشنایی با تاریخچه روزهای ملی و جهانی است که این مهم در این مجموعه فراهم شده است. این اطلاعات به روز خواهد شد و شما می توانید با اطمینان از این منبع اطلاعاتی استفاده شایان را ببرید.



پردیس سخن (متن های مجریگری و سخنرانی)



سپاسگزاری : از اقای  توسل باقری بابت اهدای کتاب زندگی در زمان حال بسیار سپاسگزارم. 

از جناب آقای توسل باقری بابت اهدای کتاب اثر گزار " THE POWER OF NOW " ( زندگی در زمان حال) از نویسنده ECHHART TOLLE   با ترجمه هنگامه عظیمی تشکر می نمایم.

این کتاب به رهنمود هایی برای روشن بینی معنوی می پردازد. در میان بسیاری از کتابهایی که بر روی میزم قرار می گیرد، ای کتاب  از انواع دیگر بر جسته تر است. این کتاب می تواند نحوه تفکر شما را دگرگون نماید . من  از صمیم قلب این کتاب  بی اندازه الهام بخش را به همه ی جویندگان امروز توصیه می کنم. یک کتاب تازه ، الهام بخش ، برانگیزنده و تکان دهنده.

این جمله نخستین کتاب است ." شما اینجا هستید تا از نیت الهی برای آفرینش هستی پرده برداشته شود.اهمیت شما در این است ." اکهارت تُله


گالری صوت :

 

این گالری با دکلمه زیبای فریبا علومی یزدی و از شعر های بسیار زیبا و نادر از شاعران پارسی زبان برای سلیقه های متفاوت ایجاد شده است. امیدوارم رضایت خاطر شما مخاطبان ارجمند سایت فراهم گردد.

 

شعر زیبای جام ایران کهن سال با صدای فریبا علومی یزدی همچنان پربازدید ترین و زیباترین دکلمه سایت می باشد.

یار من آمد دکلمه شاد میلاد با صدای فریبا علومی یزدی به مناسبت میلاد حضرت رسول(ص) و امام جعفر صادق (ع)



گزارش سایت :
  • سایت ایران مجری به علت ازدیاد بازدیدگنندگان و تکمیل پهنای 120 گیگ داون شد ضمن پوزش از مخاطبان ارجمند ایران مجری به اطلاع می رساند اقدامات لازم در خصوص افزایش پهنای باند در نظر گرفته شده است . من قدردان شما پارسی زبانان عزیز هستم و می دانم اگر این اندوخته مقبول افتاد به سلامت نفس شما  عزیزان بود و عنایات خاص حضرت ربوبی . خدایا چنان کن که انجام کار تو خشنود باشی ما رستگار.
  • به اطلاع اعضای محترم سایت می رساند؛ ایمیلی از طرف ایران مجری بدون جواب نمی ماند و چنانچه شما پاسخ ایمیل خود را دریافت نداشته اید لطفا در اسپم صندوق پستی خود بررسی نمایید و شما آزادید تا هر موقع با ما در تماس ایمیل باشد و ما اطمینان می دهیم شنوندگان خوبی خواهیم بود .
  • تولبار اختصاصی ایران مجری انتشار یافت . این تولبار تا کنون به تعداد 211 بار نصب شده است . شما هم می توانید با کلیک روی تولبار ایران مجری در کسری از دقیقه آن را نصب نمایید.این تولبار تنها کناره باریکی از مرورگر شما را اشغال خواهد نمود و شما و ما را به هم نزدیکتر خواهد نمود.


گزیده نامه های رسیده به سایت :هوشنگ پاپیون

سرکار خانم فریبا علومی  یزدی حضرت عالی که از ارباب خرد و اصحاب انصاف ودر ادراک حقیقت در علو درجات هستیدو نیز در فصاحت و بلاغت نیز سرآمد سخن سرایان ، لذا از صاحت پر بخشش حضرت استاد شهریار با نثار صلوات بر روح پاکش کسب اجازه دارم جهت حق شناسی ازآن معلم والا تبار به عنوان شهریار سخن و سلسه جنبان قلم یاد کنم و بگویم به مصداق این شعر هستید شما خانم علومی :
شهریارا تو به شمشیر قلم در همه آفاق               به خدا ملک دلی نیست که تسخیر نکردید.

مهم نیست که چه چیزی می بخشیم. بلکه مهم این است که در بخشایش ما چه اندازه عشق وجود دارد.


به نام خالق زیبایی ها که زیبایی را دوست دارد.

سرکار خانم فریبا علومی یزدی

حضور موثر سرکار عالی در همایش خیرین مدرسه ساز در تاریخ 1390.11.14 که به ابتکار موسسه ی خیریه ی مهر گیتی به مدیریت سرکار خانم گیتی نژاد برگزار شد و مدیریت بسیار عالی شما در اداره و اجرای موفق برنامه های متنوع همایش به دلیل نیت خیر، بیان شیوا و صداقت کلام و ایجاد رابطه ی صمیمانه و صادقانه ی سرکار عالی با حاضرین در همایش و ایجاد شوق و انگیزه در حاضرین برای تحقق اهداف نیک و خداپسندانه ی موسسه ی مهر گیتی در شرکت کنندگان موجب گردید تا عده ای از مدعوین با کمال میل و رغبت در این امر خیر شرکت نموده و هر یک به نوعی موسسه ی خیریه ی مهر گیتی را یاری نمایند. قطعا " سایر مدعوین حاضر در جلسه نیز تحت تاثیر بیانات خالصانه و صادقانه ی سرکار خانم گیتی نژاد و سرکار عالی و سایر سخنرانان مایل خواهند بود تا در آینده به نوعی و در حد توان خود به دانش آموزان نیازمند مناطق محروم کمک نمایند.

لذا، لازم می داند، بدین وسیله، ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی حضرت محمد ( ص ) و تبریک موفقیت شما در اجرای بسیار خوب برنامه های فوق از سرکار عالی تشکر و قدردانی نموده، سعادت، سلامتی و توفیق روز افزون شما را در کلیه ی امور خیر از درگاه ایزد متعال مسالت می نماید.

با تشکر مجدد / توسل باقری

مهم نیست که چه چیزی می بخشیم. بلکه مهم این است که در بخشایش ما چه اندازه عشق وجود دارد.


تا خبرنامه بعدی، مراقب مکالمه های خود باشيد، بر ديگران تاثير خوب بگذاريد و از مکالمات خود لذت ببريد.


این خبر نامه توسط  ایران مجری و زیر نظر فریبا علومی یزدی انتشار یافته است.ارسال این خبر نامه برای دیگر دوستان و مجریان و سخنوران ایران زمین ، مزید امتنان است.

اگر شما این خبرنامه را چند بار دریافت می کنید پوزش ما را بپذیرید. شما می توانید این ایمیل را با عنوان حذف برگردانید تا از لیست تماس های من حذف گردید.
عضویت شما در خبر نامه سایت ایران مجری باعث افتخار ماست ولی چنانچه تمایلی به دریافت این خبر نامه ندارید لطفاً اینجا کلیک کنید.


از شما همکاران ارجمند و سخنوران عزیزی  که با عضویت در خبر نامه ایران مجری ، همراه و همگام با ایران مجری هستیدقدردانی می شود.
خبرنامه بعدی ما را  اول خرداد ماه در سایت و 1 الی 10 خرداد ماه و به تعداد روزانه 500 ایمیل به صندوق پستی اعضا ارسال می گردد. تا درودی دیگر بدرود.

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !