اجلاس تاسیسی اتحادیه مطبوعات جهان اسلام

آرشیو
تنظیمات نوشتاری

دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری رعایت دقت، صداقت و عدالت را از مهمترین مولفه های خبررسانی دانست و تصریح کرد: رسانه ها در موضع قضاوت نسبت به اعمال و اندیشه دیگران قرار دارند و باید قضاوت عادلانه داشته باشند. حتی نسبت به اخبار دشمنان خود حق نداریم بی دقتی، بی صداقتی و ظلم کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار میهمانان اتحادیه مطبوعات جهان اسلام که با حضور " سید محمد حسینی " وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و " محمد جعفر محمد زاده " معاون مطبوعاتی ارشاد برگزار شد ، تشکیل این اتحادیه را قیام برای انجام یک اقدام بزرگ، کار آمد و موثرتر در عرصه رسانه توصیف کرد و گفت: امروز رسانه ها مسئولیت و نقش بسیار مهمی در تکوین شخصیت افراد و جوامع و نیز در روابط بین انسانها و ملت ها ایفا می کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه رسانه با افکار عمومی و تنظیم اندیشه حاکم بر روابط و رفتار انسان سرکار دارد، مسوولین رسانه های جهان اسلام را به دقت، صداقت و عدالت در خبر رسانی توصیه کرد و گفت: سلطه گران در فعالیت های رسانه ای خود اقدامات نادرستی را انجام می دهند اما ما حق نداریم حتی نسبت به دشمنان خود خبر غیر دقیق و تحلیل های بی محتوا منتشر کنیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه نگاه مسلمانان باید جهانی و عادلانه باشد، اسلام را دینی جهانی دانست و تصریح کرد: یک مسلمان باید نسبت به همه مسایل جهان حساس باشد و مدافع حقوق مظلوم و در نقطه مقابل ظالم قرار بگیرد.

رییس جمهور اضافه کرد: نگاه ما نژادی و طایفه ای نیست؛ از دیدگاه ما همه انسانها محترم بوده و هر جا مظلومی باشد از وی حمایت می کنیم و اگر حرکتی در غیر عدالت صورت بگیرد این حرکت از جانب هر کسی باشد آن را محکوم می کنیم.

 

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: سلطه گران و کسانی که در مقابل مسلمانان ایستاده اند، فقط دشمن و مخالف مسلمانان نیستند، بلکه با هر ملت و انسانی که بخواهد آزاد و مستقل زندگی کند،مخالف هستند.

رییس جمهور گفت: اگر نگاه مسلمانان جهانی نباشد همین موضوع به عامل اصلی شکست آنها تبدیل خواهد شد، چرا که امروز سلطه گران مدعی همه ملت های جهان هستند؛ البته باید توجه داشت که معنای جهانی بودن، دخالت در امور دیگران نیست بلکه بیان حق و عدالت است.

احمدی نژاد با بیان اینکه برای ایفای نقش در تحولات جهان و اثرگذاری در محیط اجتماعی باید در پرداختن به موضوعات الویت بندی داشت، به وضعیت لیبی اشاره کرد و گفت: معتقدم در راستا و بلکه بیشتر از کارهایی که دولت قبلی لیبی، علیه ملت خود انجام می داد، امروز ناتو انجام می دهد؛ اما کسی از اقدامات آن خبر ندارد زیرا فضا را به گونه ای ترسیم می کنند که دیگران را وادار به حرکت در آن می کنند.

احمدی نژاد تصریح کرد: همه ملت ها حق دارند آزاد و محترم بوده، اعمال حاکمیت ملی کنند و از عدالت برخوردار باشند، اما زمانی که بیگانگان در امور ملت ها وارد می شوند امکان دسترسی به این موارد به صفر می رسد.

 

رییس جمهور گفت: در شرایط کنونی به نظر می رسد مردم لیبی باید نبرد طولانی مدت مجددی را با استعمار آغاز کنند چرا که اشغالگران در حال تقسیم منافع و ثروت لیبی هستند لذا چنانچه رسانه ای بجای پرداختن به این مساله اصلی صرفاً درگیری های لیبی را به تصویر بکشد، مشخص است که راه را گم کرده و در فضای سلطه گران حرکت می کند.

احمدی نژاد با بیان اینکه اگر تحلیل روشن و دقیقی از تحولات جهان وجود نداشته باشد، دچار اشتباه خواهیم بود، گفت: کسانی که در مقابل ما هستند این چنین نیست که ضد اسلام باشند؛ زمانی که آنان اصل اخلاق و دین مداری را از صحنه جامعه کنار می گذارند به این معناست که با همه پیامبران و بالاتر از آن با حقیقت انسان مخالف هستند زیرا حقیقت انسان به معنای آزادی، عدالت و ظلم ستیزی است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه باید مراقب بود که دشمنان دعوای اسلام و مسیحیت درست نکنند، گفت: ما مدافع حقوق همه مظلومان، همه انسان ها و همه ملت ها هستیم.

احمدی نژاد در ادامه رژیم صهیونیستی را حزبی با سازماندهی بسیار پیچیده که مراکز قدرت،ثروت و رسانه را در اختیار دارد، توصیف کرد و گفت: شصت سال است که مردم اروپا به صهیونیست ها مالیات می دهند و هزینه تبلیغات و رقابت های انتخاباتی و احزاب را در غرب صهیونیست ها می پردازند و مسلط بر آنها امور خود را اداره می کنند و در این میان مردم و صاحبنظران غربی هیچ نقشی ندارند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه سلطه گران برای سیطره بر جهان طرح و برنامه جدیدی به راه انداخته اند، خاطر نشان کرد: آنان وقتی از منفور بودن خود بین ملت ها مطلع شدند و طراحی هایشان برای ملت ها افشا شد، طرح جدیدی به راه انداخته و این بار به بهانه کمک به آزادی ملت ها لشکرکشی کرده و کشورها را اشغال می کنند.

احمدی نژاد گفت: اطلاعات و اخبار به دست آمده حاکی از آن است که ناتو بیش از ده سال قبل تصمیم داشت به سمت شرق حرکت کرده و این منطقه را به تصرف درآورد و هدف اصلی آنها از این اقدام بازسازی دوره استعمار با شعارهای جدید است.

رییس جمهور تصریح کرد: همه باید هوشیار باشند که بین آزادیخواهی، عدالت طلبی و استقلال ملت ها با دخالت ناتو و صهیونیست ها مرزبندی وجود دارد.

احمدی نژاد گفت: رژیم صهیونیستی سمبل و نماد اندیشه ضد بشری صهیونیسم است که به هیچ دین و اخلاقی پایبند نیست؛ آنان صرفا نقاب یهودی بودن به چهره زدند که دروغ است.

رییس جمهور اضافه کرد: رژیم صهیونیستی عامل وحدت مستکبران جهان است به همین خاطر در دفاع از این رژیم متحد هستند؛ این رژیم نقطه کانونی استعمار نو، کهنه و فرا نو محسوب می شود.

احمدی نژاد افزود: سلطه گران به دنبال آن هستند که رژیم صهیونیستی که فلسفه وجودی خود را از دست داده و جایگاهی در منطقه ندارد را از خلال تحولات موجود نجات داده و تثبیت کنند.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: کسانی که مدعی طرفداری از ملت ها، دموکراسی و آزادی هستند نمی توانند موافق آمریکا و رژیم صهیونیستی باشند چرا که موجودیت رژیم صهیونیستی و سلطه آمریکا ضد آزادی، عدالت و دموکراسی است.

احمدی نژاد با مقایسه شرایط کنونی با تحولات قرن بیستم گفت: سلطه گران صد سال قبل به بهانه مقابله با دولت عثمانی که البته ضعف های فراوانی داشت و با سوء استفاده از اختلاف درون ملت ها و برخی افراد قدرت طلب منطقه را اشغال کردند و امروز تصور می کنند که فرصتی پیدا شده که منطقه را مجدداً تحت سیطره خود قرار دهند که باید مراقب بود که داستان صد سال قبل مجدداً تکرار نشود و با برکناری حاکمان ناشایست ناتو و آمریکا جای آن را نگیرد.

رییس جمهور اتحاد و همدلی بین ملت ها را مورد توجه قرار داد و گفت: دستور پیامبر عزیز اسلام(ص) است که همدل و همراه یکدیگر باشیم و اگر این چنین باشد هیچ طاغوت و قدرتی قادر نیست ما را در هم بشکند امروز ملت های آزاده و مستقل باید فکر جایگزین نظم ظالمانه حاکم بر جهان باشند.

عکس یادگاری اجلاس


 اجلاس تاسيس اتحاديه مطبوعات جهان اسلام آغاز به كار كرد اجلاس تاسیس اتحادیه مطبوعات جهان اسلام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا؛ اجلاس تاسیس اتحادیه مطبوعات جهان اسلام امروز (شنبه) با حضور «سید محمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، مدیران ارشد نشریات اسلامی 38 کشور جهان و جمعی از مدیران مسوول مطبوعات و خبرگزاری های ایران آغاز شد.

 


مدیران رسانه های شرکت کننده در این اجلاس درباره پیش نویس و بیانیه پایانی اتحادیه مطبوعات جهان اسلام بحث و تبادل نظر  کردند.

 

 


  تصویر مراسم افتتاحیه بخش هجده همین نمایشگاه بین الملل مطبوعات

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !