خبرنامه ایران مجری /شماره 9 /مرداد/90

خبرنامه
تنظیمات نوشتاری

به همه کسانی که به تازگی به عضويت سايت در آمده اند خوش آمد می گويم. باعث خوشحالی است که شما با ما هستيد.

این خبر نامه با مطالب جالبی در مورد موفقيت در مصاحبه های شغلی در دید شما قرار دارد. امیدوارم این نکات عملی که برای طیف مخاطبان جوان به رشته تحریر درآمده است مورد قبول طبع دیرپسند شما عزیزان واقع گردد.

 

نکاتی برای کسب موفقيت در مصاحبه های شغلی از جمله تست گویندگی ، مجریگری و هنرپیشگی

 

1.اعتماد بيش از اندازه به نوشتن رزومه و مختصری از تاريخچه زندگی خود داشتن

 

بيشتر کسانی که با آنها صحبت می کنم انتظار دارند برگه ی رزومه ای که نوشته اند در مصاحبه هم برايشان کاری  انجام دهد. از عبارات اينچنينی استفاده می کنند: " اين همان چيزی است که در رزومه توضيح داده ام، و البته نمی خواهم در مصاحبه تکرار کنم ".

 

نکته اينجاست که ؛ شما بايد کار را انجام دهيد نه آن برگه.

وظيفه شما در مصاحبه اين است که شخص مصاحبه کننده را قانع کنيد که شما بهترين شخص برای آن کار هستيد. جواب هايی که شما می دهيد با پاسخ هايی که بقيه مصاحبه شوندگان می دهند مقايسه می شود. بنابراين، اطلاعاتی که در رزومه ذکر کرديد را دوباره بازگو کنيد. آنها می خواهند اين اطلاعات را از زبان شما بشنوند. رزومه ی شما ، شما را به مصاحبه برده است، حالا نياز داريد که مصاحبه کننده را قانع کنيد که بهترين شخص برای آن شغل هستيد. نتیجه این که : هر کسی می تواند رزومه را برای شما بنويسد!

 

یک نکته مهم : در مصاحبه رياست نکنيد و اداره ی امور را با گفتن " همان طور که در رزومه گفتم...." به دست نگيريد.

 

2. توضيحات قانع کننده ندادن از نقاط قدرت

 

بعضی افراد در هنگام مصاحبه و انتفال صحبت های خود دستپاچه و نگران هستند. مطمئنا شما هم اين حس را تجربه کرده ايد.

 

نکته: آماده باشيد که قدرت و توانمندی خود را در طول مصاحبه نشان دهيد. يادآوری کنيد که چه کارهايی را به خوبی انجام می دهيد. ويژگی های شخصيتی که داريد را يادآور شويد. پيش از اينکه به مصاحبه برويد مطمئن شويد که ليستی از نقاط قدرت خود را نوشته ايد و به آنها خوب فکر کرده ايد.سپس با صدای بلند برای خود تمرين کنيد و آنها را بازگو کنيد، بنابراين وقتی مصاحبه را شروع می کنيد دستپاچه و نگران نيستيد و تسلط لازم را داريد.

 

3. با اطمينان و اعتماد به نفس خيلی بالا در مصاحبه حاضر نشدن.

 

نشستن و مچاله کردن و فشردن دستان به هم، اجتناب از برقراری تماس چشمی و صحبت کردن با صدای آرام ممکن است باعث ايجاد سوء تفاهم در مصاحبه کننده شود.

 

نکته : پيش از اينکه برسيد با خود تمرين کنيد که مطمئن به نظر برسيد. به سوالاتی که ممکن است از شما پرسيده شود با صدای بلند پاسخ بدهيد. در جلوی آينه بنشينيد و ببينيد که چگونه به نظر می آييد. صدای خود را ضبط کنيد و يا از خود فيلم بگيريد و سپس به صدای خود گوش دهيد و يا فيلمی که گرفته ايد را تماشا کنيد تا بفهميد تا چه اندازه اعتماد به نفس داريد. هر آنچه باعث می شود با اعتماد به نفس به نظر آييد را در طول روز انجام دهيد، ارتباط چشمی با مردم برقرار کنيد، راحت به نظر بياييد، برای شنيدن راحت باشيد، دستان  خود را به حالت راحت رها کنيد، حالت های خوش آيندی را در حرکات بدن، در صدای خود و در رفتار خود قرار دهيد که جالب باشند.

 

4. نشناختن شغل

 

پيش از اينکه برسيد، در مورد موقعيت شغلی که برای آن می رويد تحقيق کنيد، در مورد مشکلاتی که در اين کار وجود دارد و يا هر موضوع مرتبط ديگری اطلاعاتی کسب کنيد. برای مثال ، اگر برای مصاحبه برای بانک می رويد، پيش از اينکه برای مصاحبه حاضر شويد سایت چند بانک مختلف را نگاه کنید و  ببينيد که چه خبر و رویداد هایی انتشار یافته است و آنها را با هم مقايسه کنيد. در مصاحبه می توانيد به نحوی آنها را بازگو کنيد و حتی راه حل هايی برای بهتر شدن  ارائه دهيد. با اين کار از بقيه ی مصاجبه شونده ها که هيچ اطلاعی درباره آن شغل ندارد و فقط می خواهند آن شغل را داشته باشند متمايز می شويد. همين طور به آنها می فهمانيد که در اين کار ذوق و استعداد داريد و يک گام از بقيه جلوتر هستيد و دانش اين شغل را داريد. که همه ی اين موارد باعث موفقيت شما خواهند شد.

 

نکته: پاسخ های مرتبط با آن ارگان را بدهيد.

 

نکته آخر: نتيجه کارهای خود را اعلام کنيد. فقط نگوييد که با تجربه هستيد. برای مثال " من به مدت 12 سال در اين صنعت کار کرده ام" . توضيح دهيد که حاصل تجربياتتان چه بوده است . برای مثال " من به مدت 12 سال در اين صنعت فعاليت داشته ام  و نتيجه ی آن افزايش 21% فروش در 2 سال اخير بوده است."

مطلب آخر را با یک سوال و جواب از دوستی که فردا تست گویندگی داشت تمام می کنم و امیدوارم مفید باشد.

استاد ارجمند  خانم علومی  عزیز  سلام من زیبا .......... هستم از .............. چندی نیست که شما رو شناختم ولی تو این مدت کم علاقه زیادی به شاهکارهای شما پیدا کردم. راستش فردا تست گویندگی دارم ولی نمیدونم احساسم یک جوریه. همین که دیدم به اعضای سایت ایمیل فرستادید خیلی خوشحال شدم و تصمیم گرفتم که براتون ایمیل بدم و ازتون برا تست فردا کمک و راهنمایی بخوام. ممنون میشم همیشه سبز باشین. دوستدارتون زیبا.

با سلام سرکار خانم زیبا ...........

1-قبل از هرچیز لازم است امشب بهداشت صوت را رعایت نمایید.

2- استرس به خود وارد نکنید و آرام باشید. شما در بدترین شرایط هم اگر قبول  نشدید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و در دور بعد قبول خواهید شد. اکنون فکر کنید اصلا قبول نشدید. ببینید هیچ اتفاقی نیفتاده است!!!. پس خونسردی شما خیلی مهم است و کسی که از شما تست می گیرد به آرام بودن شما هم نمره می دهد. اگر استرس داشته باشید روی صدای شما اثر می گذارد و صدای شما می لرزد.

قبل از ورود به جلسه تست ،دستان خود را مشت کنید و قاطع بگویید:  "من می توانم  اگر هم نشد مهم نیست دفعه بعد با آمادگی بیشتر می آیم". مثل شیر وارد بشوید و لبخند بزنید. لبخند شما 50 % قبولی شما را تضمین می کند حتی اگر کسی به شما نگاه نکند.
موفق باشید .

سلام خدمت استاد بزرگوار خانم علومی من زيبا .......... هستم (اون شب براتون ایمیل زدم که میخوام برم تست گویندگی )از ............. .  قبول شدم.

اون شب گفتین دستاتو مشت کن مثل شير برو بدون استرس.لبخندم باید به لبات باشه اين راهنماییتون خيلی کمکم کردو تونستم قبول شم. ازتون میخوام بازم از راهنمايی های سازنده تون منو بي نصیب نکنين. ممنونم. هميشه سبز باشين.

سلام خانم زیبا.................. عزیز

خبر خوبی را به من دادید. برایتان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که هدف خود را بزرگ انتخاب نمایید و با جهد و تلاش هر روز به دامنه علمی و تجربی خود بیفزایید. مجری شدن خوب است ولی مهمتر از آن مجری ماندن و ماندگار شدن است. مجری گری مخصوص افراد با ذکاوت و با هوش است و برای ارتقاء آن لازم است علوم مختلفی را آموزش ببینید.

شما هر روز باید به دامنه مطالب ادبی و علمی خود بیفزایید و به سوی قله های رفیع مجریگری ارتقا یابید. من اطمینان دارم اگر شما روزی یک ساعت به تحصیل متون زیبا اهتمام ورزید ؛ شما روزی در سطح کشوری  خواهید درخشید و این افتخار من خواهد بود.

همیشه به خدا توکل نمایید و به انسان ها عشق بورزید. این تنها و کوتاه ترین راه موفقیت است. تا درودی دیگر بدرود.

 

با آرزوی بهترين موفقيت ها

فريبا علومی يزدی- مرداد ماه 90- تهران

 


 

 

 

جشن باشکوه دومین سالگرد تاسیس بانک توسعه تعاون به مناسبت نیمه شعبان برگزار گردید. در این مراسم کیک تعاون نشان بانک توسعه تعاون بریده شد.

در این مراسم گروه های مختلف هنری و هنرمندان زیادی به ایفای نقش پرداختند . طی مراسم زیبایی خانواده های شهدا از دکتر عباسی وزیر تعاون تقدیر به عمل آوردند و هدیه ای را به رسم یادبود تقدیم ایشان کردند. از دیگر مراسم این جشن باشکوه ، اعطای نمادین حکم استخدامی خانواده های محترم شهدا به عنوان کارمند بانک توسعه و تعاون بود. مجریگری این مراسم به عهده فریبا علومی یزدی بود که شور و شعف خاصی را به مجلس بخشیدند.

 

 


*خبردار شدیم :

یک همایش در تهران برگزار گردیده که در آن سیصد خبرنگار داخلی و خارجی حضور داشتند.باور آن سخت است ولی واقعیت دارد.

همايش ملي تقدير از خبرنگاران زن به مناسبت روز خبرنگار (17 مرداد )

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، در اين مراسم،'محمد حسيني'، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، 'مريم مجتهدزاده'،رييس مركز امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري، اعضاي فراكسيون فرهنگيان مجلس، 'پروين احمدي‌نژاد' عضو شوراي شهر تهران و تعدادي از خبرنگاران زن حضور داشتند.


اين مراسم كه به منظور تجليل از فعاليت و تلاش‌هاي زنان خبرنگار برگزار شده است، جمعي از نمايندگان خانم مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشتند.
در اين مراسم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رييس مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري از 'آمنه بهرامي' كه در حادثه اسيد پاشي نابينا شد، به عنوان يك بانوي نمونه در عفو، ‌گذشت و اخلاص تقدير به عمل آوردند.
همايش ملي تقدير از خبرنگاران زن به مناسبت روز خبرنگار (17 مرداد ) با حضور 300 خبرنگار داخلي و خارجي و با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مركز امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري برگزار شد.

 


 


یک تشکر ویزه:

چهل روز از درگذشت ابوی بنده گذشت و افراد زیادی بنده را از الطاف خود با فرستادن پیام تسلیت و شرکت در مراسم و... بنده را مورد لطف قرار دادند. پیام های محبت آمیز شما بار سنگین من در همراهی شما عزیزان را صد چندان نمود. از ارگان ها و انجمن های مختلف ، دوستان روابط عمومی و مجریان ارجمند سازمان و همکاران غیرسازمان و مخاطبان سایت کمال تشکر را دارم.

از دوستان معزز در بنیاد ملی نخبگان ، مركز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری،معاونت سینمایی وزارت ارشاد، انجمن متخصصان روابط عمومی ایران ، کارگزار روابط عمومی و انجمن روابط عمومی ایران ، دانا نیوز و ماهنامه مدیریت ارتباطات ،صدا و سیمای تهران ، اهواز و یزد، روابط عمومی بانکها ، شهرداری و شورای اسلامی یزد و انجمن های مختلف تقدیر و تشکر می نماید .

در این مجال از حضور صمیمی جناب آقای دكترمحمدرضا عارف عضو محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام  ، مهندس اولیا ، مهندس تابش و دکتر پاکنژاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین صدوقی در مراسم ترحیم - تهران- تشکر وقدردانی می نمایم.

و با تشکر از پیام تسلیت دکتر سید محمد خاتمی که پاسخ پیام تسلیت  آن جناب به قرار ذیل می باشد که تقدیم محضرشان می گردد.

( هو الحی القیوم )

 

آن پیک نامور که رسید از دیار دوست        آورد حرز جان ز خط مشکبار دوست

 

دانشمند اندیشمند جناب آقای دکتر سید محمد خاتمی (دامت برکاته)

 

رقیمه ی شریفه که با قلم مهر و مودت و بنان لطف و عاطفت نگاشته و به صفا و حسن سریرت و رشحات فضیلت و آیات محبت انباشته بود؛ زیارت نمودم.

 

ابراز همدلی و همدردی نسبت به درگذشت ابوی، تسلا بخش دل محزون و قلب مغموم گردید. از حضرت احدیت ثوب ثواب، خلعت صحت و حسن عاقبت مسالت دارد.

 

فریبا علومی یزدی

 

تهران، 16/ امرداد/1390

 


مهم نیست که چه اندازه می بخشیم. بلکه مهم این است که در بخشایش ما چه اندازه عشق وجود دارد.


 

تا خبرنامه بعدی، مراقب مکالمه های خود باشيد، بر ديگران تاثير خوب بگذاريد و از مکالمات خود لذت ببريد.


 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !