خبرنامه ایران مجری / شماره 13/ آذر ماه 90

خبرنامه
تنظیمات نوشتاری

خبرنامه ایران مجری شما را در زمینه های اطلاعات مفيد عملی در مورد هوش هیجانی ، مهارتهای ارتباطی ، شبکه های کسب و کار و سخنرانی های عمومی همیاری می دهد. در این خبر نامه شما مطالب مفیدی را در تفاوت احساس در خانم ها و آقايان - چهار نکته در اشتباهات جنسیتی  می خوانید .  از شما به خاطر ارسال این خبر نامه به دوستان ، اقوام و همکارانتان تشکر می نمایم.

 از نظرات شما درباره آخرين خبرنامه ایران مجری تشکر می کنم و از تبریکات شب یلدای شما بی نهایت سپاسگزارم.  همچنين به کسانی که به تازگی به عضويت سايت در آمدند تبريک و خوش آمد می گويم .

 

یک  تقدیر ویژه دارم از پارسی زبانان عزیز در سرتاسر دنیا که من را مورد تفقد خویش قرار می دهند مخصوصاً هموطنان مقیم  آمریکا ، کانادا ، آلمان و دیگر کشورهای دور و نزدیک و امیدوارم هر جا که هستید ایام به کام باشد .پیشاپیش کریسمس و سال نو میلادی را خدمت هموطنان مسیحی تبریک عرض می نمایم .

از این که  خبر نامه ها نظر شما را جلب نموده است احساس خوبی دارم . من می دانم اگر می خواهم با آدم های صادق تجارت کنم خودم باید صادق باشم.

 


احساس متفاوت در خانم ها و آقايان - اشتباهات جنسیتی توسط فريبا علومی يزدی

 

آيا تا به حال مطلبی را گفته ايد و بعد آرزو کرده باشيد که ای کاش دهانتان را برای گفتن آن مطلب باز نکرده بوديد؟ آيا می توان جلوی اين کار را گرفت؟ گاهی می شود! به خصوص زمانی که اطلاعاتی را درباره ی شخصی که با او صحبت می کنيد داشته باشيد.

اخیرا در همایشی در سالن صدا و سیما به عنوان میهمان حاضر بودم و مقام مسئولی خیلی زیبا سخنرانی کرد . من برای ایشان احترام زیادی قائل بودم تا این که با یک صحبت ایشان ، به کلی نظرم راجع به ایشان عوض شد . ایشان معاون وزیر ... بودند و در جملات پایانی سخنرانی خود از کلمات " ع ر ب ه ا ی م ل خ خ و ر " استفاده نمودند. شاید ایشان به عنوان یک سخنران نمی دانست که این کلام  پرده از صفت نژاد پرستی ایشان برداشت . نژادپرستی یکی از صفات سخیف جهانی و جرم بین المللی است.

همان جا بود که پرده از ادب ایشان فرو افتاد و همه به اندیشه های درونی ایشان ، واقف شدند . بنده از کلام ایشان احساس بدی را تجربه کردم و از پذیرش دعوت متاسف شدم.

در اينجا درباره ی بعضی از  اشتباهات گفتاری بين جنسيت های مختلف که بايد از آنها خودداری کرد صحبت می کنيم.

نکته 1:  خانم ها به شوخی های " چرند " نمی خندند.

خانم ها و آقايان احساس متفاوتی نسبت به موضوعات خنده دار دارند. مردان بخش زيادی از زمان خود را به تعريف کردن لطيفه، بذله گويی و شرکت در موضوعات خنده آور سپری می کنند که اين موضوع چندان مورد استقبال از جانب خانم ها واقع نمی شود. يکی از کارمندان را می شناسم که مردی فرهيخته و متفکر می باشد و بسيار شوخ طبع است. برای اطرافيان سخت است که چنين فردی را بشناسند و بفهمند که در پشت اين شوخی ها چه چيز نهفته است.

وقتی که درباره ی اين موضوع با او صحبت کردم و علت شوخی کردن هايش را پرسيدم، اظهار کرد که با اين کار سعی می کند تا موقعيت و شرايط سخت را برای خود و اطرافيان راحت کند، تا همه از همکاری با هم لذت ببرند. اما اتفاقی که افتاد اين بود که اطرافيان و به خصوص خانم ها رابطه ی خود را با او کمتر کردند. چرا؟ به دليل اينکه شوخی هايی که می کرد بيشتر مناسب حال آقايان بود تا خانم ها.

خانم ها هم طبع شوخی دارند اما کمتر از آقايان، بيشتر دوست دارند که اظهار نظرات هوشمندانه و موضوعات خنده دار را در قالب داستان های خنده دار و با مزه بشنوند.

در اينجا مثال هايی را درباره انواع اشتباهات جنسيتی آورده ام:

مردی که حدود 45 تا 50 سال داشت کنارم در صف غذای روز عاشورا ايستاده بود. خانمی که مسئول تقسیم غذا بود( و حدود 20 تا 25 سال سن داشت) به هر کس غذا می داد می گفت " یا علی" . آن مرد در جواب گفت،  " هر جا میگن "یا علی" نروید چون باید زور بزنید و هر جا می گن" یا حسین " بروید !غذا میدن!"

آن خانم نخنديد، لبخند هم نزد، و فکر می کنم نجابتش مانع از اين شد که روی از آن مرد بر گرداند! او ساکت باقی ماند.

آن مرد هم چيز ديگری نگفت و غذایش را گرفت و رفت . مطمئنم که او فکر می کرد که آن دختر نچسب است و هيچ احساسی از شوخی  ندارد. همين طور آن خانم، ممکن است فکر کند که آن مرد رقت انگيز است.

به عنوان يک راهنمايی:  اگر با خانمی روبرو می شويد، شوخی ها و بذله گويی ها را کنار بگذاريد و آن ها را در زمان روبرو شدن با مردان به کار ببريد!

شاید شما هم قضاوت مشابهی دارید وقتی این متن را می خوانید. این طور نیست ؟ لطفاً نظر همسرتان را هم سوال کنید! بله .  همین طور است!

نکته 2: اينطور تصور نکنيد که هر جنسيتی برای حرفه ی خاصی مناسب است.

به همه ی ما تلقين شده است که در جنسيت ها دارای تفاوت می باشيم، بنابراين ممکن است فکر کنيم که يک سری از حرفه های خاص مربوط به يک جنسيت خاص می شود، و اين طور فرض کنيم که تمامی بنّاها مرد و تمام دکتر های زيبايی خانم هستند.

روزی در حال صحبت با مدير بخش تجاری که يک خانم بود، بودم. صحبت هايمان خوب پيش می رفت تا اينکه آن خانم درباره ی منشی خود صحبت کرد و من گفتم، " آيا آن خانم کارهای پردازش اطلاعات شما را نيز به عهده دارد؟ " و آن خانم پاسخ داد "منشی من مرد است. " چه می شد اگر می گفتم، " آيا منشی شما...؟ " و يا ، " آيا او مرد است يا خانم ؟ "

در جای ديگر از راديو شنيدم که دو کارشناس درباره ی پیشرفت و ساخت و ساز تونل توحید صحبت می کردند. يکی از آنها گفت، " این دو دختر  به عنوان سرکارگر هستند و  صدها کارگر زیر دست انها کار می کنند"  وای خدای من! سرکارگران شیفت شب! تونل توحید! دو دختر!

نکته 3: خانم ها: خوار شمردن های مردان را به عنوان توهين تلقی و تعبير نکنيد.

اکثر خانم ها شکايت می کنند که مردان آنها را خوار می شمارند. در حدود 60 تا 70 درصد افرادی که خانم ها را خوار می شمارند، در واقع چنين قصدی را ندارند. در واقع آنها می خواهند با اين کار سر به سر خانم ها گذاشته و با آنها شوخی کنند که اين ويژگی در بين آقايان رايج است.

روزی مجری همايشی بودم  که همه ی حاضرين آن مرد بودند . يکی از مردان به جايگاه سخنرانی آمد و مشکلاتی را مطرح کرد. وقتی که به جای خود برگشت، مردی که در کنار او نشسته بود ضربه ای به پهلوی او زد و گفت: " دیونه، مردم را سر کار گذاشتی؟ فردا پوست سرت را می کنند!!! "

من از اين برخورد ازرده شدم! در آن زمان ها درباره اختلاف بين جنسيت ها مطالعه ای نداشتم. در مورد اتفاق پيش آمده نگران بودم و فکرم به آن مشغول بود تا اينکه در زمان استراحت، مشکل را با همکارم که مرد بود مطرح کردم. او گفت، " چه مشکلی؟ " به او گفتم، " نديدی که چه اتفاقی افتاد؟ " اما او جواب داد، " اين مشکلی نيست، و فقط به اين معنی است که آن دو دوستان خوبی هستند. "

آنچه که از نظر خانم ها خوار شمردن و کوچک شمردن محسوب می شود، از ديد آقايان نشان دهنده ی يک رابطه ی صميمی بين دو همکار می باشد!

از جنس مخالفتان انتظار نداشته باشيد که به شيوه خودتان با شما رفتار کنند، نظر بدهند و يا شوخی کنند.

همچنين جنس مخالفتان را مورد قضاوت بد قرار ندهيد و رفتارهای آنها را با توجه به ديدگاه جنسيتی خودتان، به جای ديدگاه جنسی آنها تفسير و تعبير نکنيد.

نکته ی آخر

اگر شک داريد_ نگوييد.

خیلی ساده است . نگوييد. اگر مطمئن نيستيد  چيزی را که می خواهيد بگوييد درست است يا غلط، آن را نگوييد. شک کردن ها کاملا درست هستند و در بعضی مواقع، می توانند شما را از اشتباهات بزرگ نجات دهند.  به شک های خود گوش دهيد و بازگو نکنيد!

ممکن است از انجام اشتباهات بزرگ رهايی يابيد!  و همين طور من!

به ادامه داستان آقای معاون  و سخنرانیش در سالن همایش برمی گردیم، روش های مناسب و انگیزشی دیگری هم برای اقناع مخاطبان می توانست وجود داشته باشد، شبیه "فرصت سوزی در کشور ما باعث فرصت آفرینی در کشورهای همسایه شده است و هم اکنون این فرصت فراهم است تا از پتانسیل های شما بهره مندی لازم را ببریم. " اين پاسخ را به آسانی می توان درک کرد.

بعد ها وقتی بنده این مطلب را به ایشان متذکر شدم ، گفتند "خودم هم همان لحظه از گفتن این جمله پشیمان شدم!!!  ".

 

فريبا علومی يزدی /آذر 1390/مشهد مقدس

ما را از مکالمات خود، چه خوب و چه بد با خبر کنيد. اگر تاثير بدی از سخنوری خود گرفته ايد و می خواهيد آن را از بين ببريد با ما تماس بگيريد. اگر تمایل دارید با سخنرانی خود ، احترام کسب کنید ما شنوندگان خوبی هستيم. حتی اگر کاندید انتخابات حوزه خود هستید بهتر است از فنون سخنوری حداکثر استفاده را ببرید .اگر هر سوالی در زمينه فنون سخنرانی داريد، ما را در جريان بگذاريد تا در آينده ای نزديک به شما پاسخ دهيم.


ویدئو :  این شماره خبرنامه یک کلیپ ویدئویی از اجرای فریبا علومی یزدی درهفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما

 

هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی + ویدئو فریبا علومی یزدی

هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما - اجرای روز دوم - اختتامیه



   دومین همایش بین المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی

دومین همایش بین المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی دوشنبه 28 آذر در مشهد آغاز شد. به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، دومین كنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با حضور ۳۰۰ نفر از فعالان اقتصادی، مسئولان و کارشناسان بهداشت، گردشگری و بیمه‌های درمانی در بخش گردشگری سلامت از ۵۷ کشور امروز دوشنبه به میزبانی بیمارستان رضوی مشهد آغاز شد.

این كنگره دو روزه با سخنرانی سید احمد علوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، دكتر محمد رضا كرباسی، دبیر علمی كنگره، محمد نهاوندیان  رئیس اتاق بازرگانی ایران و مشاور ارشد كنفرانس آغاز به كار كرد.

هدف هم‌اندیشی از این كنگره برای توسعه همکاری‌های پزشکی و گردشگری میان کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی و با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران (ICCIM)، اتاق بازرگانی و صنایع اسلامی (ICCI)، بیمارستان رضوی، سازمان همکاری‌های اسلامی(OIC)، بانک توسعه اسلامی (IDB)، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی كشور برگزار می‌شود.


هدف دیگر دومین کنفرانس گردشگری سلامت كه فعالان اقتصادی، مسئولان و کارشناسان بهداشت، گردشگری و بیمه‌های درمانی در آن شركت كرده‌اند، بررسی راهکارهای عملی در زمینه تبادل خدمات پزشکی و درمانی میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) و تصویب اساسنامه انجمن گردشگری سلامت کشورهای اسلامی (ICHTA) می‌باشد.

"عبدالحسینی" رئیس همایش بین المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با اشاره به حضور ۱۰۰ میهمان خارجی از کشورهایی از جمله مالزی ، پاکستان ، افغانستان ، مصر ، ترکیه و آلمان در کنار ۱۰۰ میهمان داخلی در این همایش گفت : در این همایش شرکت کنندگان درباره معرفی جنبه های علمی و فنی گردشگری سلامت و توانمندیهای گردشگران در این کشورها به بحث و تبادل نظر می پردازند . او بررسی راهکارهایی در زمینه تبادل خدمات پزشکی و درمانی ، توسعه همکاریهای مرتبط با گردشگری سلامت و تدوین اساسنامه گردشگری کشورهای اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد .

مجری کنفرانس بین المللی  گردشگری سلامت کشورهای اسلامی فریبا علومی یزدی بودند.

 


  سومين  جشنواره پژوهشي سالانه شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران

سومين جشنواره پژوهشي سالانه شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران با حضور دكتر مقدم- معاون وزير نفت در پژوهش و فناوري، مهندس سالاري - مديرعامل، دكتر ايران منش - رييس موسسه مطالعات بين المللي انرژي روز يك شنبه 27 آذر 1390 در محل سالن اجتماعات اين شركت برگزار گرديد .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي، در مراسم جشنواره ابتدا احمدي نژاد - مشاور مديرعامل و رييس پژوهش و فن آوري گزارش مبسوطي از روند شكل گيري و رشد و بالندگي پژوهشي و فناوري شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي و سير تكاملي شبكه مجازي پژوهشي شركت ارايه كرد . سپس دكتر مقدم درخصوص اهميت انرژي در دنيا و كشور و ماندگاري نقش فرآورده هاي نفتي حداقل تا سال 2050 و ضرورت استمرار روزآمدسازي شركت ملي پخش و نقش علم و تحقيقات در اين روند به سخنراني پرداخت .

   

در بخش پاياني جشنواره پس از رونمايي از كتاب " اتلاف بنزين از مخازن فرآورده هاي نفتي و راه كارهاي كاهش آن" از 32 نفر برگزيدگان و برترين هاي پژوهشي شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي درسال پژوهشي 90- 89  با اهداي تنديس  بلورين و لوح قدر داني شد .

گفتني است در اين جشنواره دكتر شفيعي - مديركل فن آوري و نوآوري، مهندس نوري - مدير كل پژوهشي وزارت نفت، اساتيد دانشگاه هاي تهران، مسوولين و روساي پژوهش و فن آوري شركت پالايش و پخش و اعضاي هيئت مديره، معاونين و روساي ادارات ستاد و مناطق شركت پخش فرآورده هاي نفتي نيز حضور داشتند .مجری این مراسم فریبا علومی یزدی بودند.


 سومین همایش فن آوری اطلاعات و ارتباطات گروه مپنا

سومین همایش فن آوری اطلاعات و ارتباطات گروه مپنا در سالن همایش های بین المللی رایزن برگزار گردید.

 

 

 
     

در پایان این مراسم باشکوه عکس یادگاری با حضور مدیران گروه گرفته شد.

قاری این مراسم آقای حسین فردی و مجری این مراسم فریبا علومی یزدی بودند.


 کنفرانس بین المللی ارزش آفرینی مستمر مبتنی بر تفکر ناب

کنفرانس بین المللی ارزش آفرینی مستمر مبتنی بر تفکر ناب

بانوی سخن ایران
   

کنفرانس بین المللی ارزش آفرینی مستمر مبتنی بر تفکر ناب در روز های جهارشنبه و پنجشنبه مورخ 9 و 10 آذر ماه در سالن همایش های بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این کنفرانس بین المللی 10 استاد برجسته، سخنرانی کردند. 5 تن از سخنرانان از اساتید برجسته مدیریت ناب از کشورهای ژاپن، تایلند، مالزی و هند تجربیات خود در زمینه تفکر ناب را در اختیار مدعوین قرار دادند. و 5 سخنران دیگر از ایران، در کنار سخنرانان خارجی به ارائه مطلب پرداختند. موضوع مدیریت و تفکر ناب موضوعی است که به تازگی از حوزه صنایع سخت به حوزه درمان ، سلامت و خدمات بالینی نسوخ پیدا کرده است . سیستم تولیدی ناب هنگامی به یک سازمان اطلاق می شود که در آن تنها آنچه که مورد نیاز مشتری است با کیفیت مورد نیاز و در کمترین زمان تولید شود. به عبارت دیگر ارزش، تنها از دید مشتری تعریف شده و آنچه را که در نظر مشتری ارزش محسوب نمی شود اتلافی قلمداد می گردد که می توان آن را حذف کرده یا کاهش داد .

  اندازه بزرگتر     اندازه بزرگتر
   
  اندازه بزرگتر     اندازه بزرگتر    
   
  اندازه بزرگتر     اندازه بزرگتر
 
   

مجری این مراسم  فریبا علومی یزدی و مترجم همزمان سپهر تاروردیان  بودند.

 


همایش ملی زنان سرپرست خانوار با حضور مجتهدزاده در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شدهمایش ملی زنان سرپرست خانواده با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی سه شنبه اول آذر در  دانشگاه شهید بهشتی، سالن مرکز همایش های بین المللی برگزار شد.
همایش ملی زنان سرپرست خانواده صبح روز گذشته در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی، تالار ابوریحان با حضور اساتید داشگاه ها، مسئولان و حسین انواری رئیس کمیته امداد و فاطمه بداغی مشاور حقوقی رئیس جمهور برگزار شد.درابتدا محمد روشن دبیر علمی همایش  از فعالیتهای سازمانها برای رفع مشکلات زنان سرپرست خانواده گزارشی ارایه داد و پیام حضرت آیت الله نوری همدانی قرائت شد.

 
 
 
     

 

 

 

  • کارن / با درود و احترام

سرکار خانم فریبا علومی از اینکه این سامانه را راه اندازی نموده اید ، جای بسی خرسندی است . از شما سپاسگزاری نموده و از درگاه حضرت دوست برایتان شادکامی و بهروزی خواستارم.

  • ا.نقوی /

با عرض سلام و آرزوی بهترینها برای شما گستره موجز و موثر محتوای مطالب لایق توسعه است و ما محتاج بهره مندی از این عرصه هستیم. توفیقات روزافزون الهی رفیق راهتان باد.

  • ز. ح. بهتاش / با سلام

آشنایی با سایت سر کار برایم بسیار مفید بود. روزی درجلسه ای بدون پیشنهاد قبلی مسولیت اجرای یک سمینار برای هفه ی آتی ، در برابر وکلا و اساتید رشته حقوق بر عهده من گذارده شدزمانی که ویدیوهای اجرای جناب عالی را دانلود و مرور کردم مطالب بسیاری آموختم و حتی جسارتاً نت برداری و حتی از لحن جناب عالی الگوبرداری نموده و تمرین کردم .این ایمیل را می بایست همان زمان (3خرداد)می فرستادم اما کوتاهی شدخدا رو شکر اجرای خوبی از آب درآمد و مورد تشکر مدیر سمینار قرار گرفت امیدوارم بتوانم در آرشیو خود متن سخنرانی که تهیه نمودم را پیدا کرده و آن را به عنوان نمونه بفرستم تا اگر صلاح بود در قسمت کامنتها یا هر جای دیگر گذاشته شود . در انتها سپاس بسیار و آرزوی توفیق بیشتر برای شما دارم.

 

مهم نیست که چه چیزی می بخشیم. بلکه مهم این است که در بخشایش ما چه اندازه عشق وجود دارد.


 

تا خبرنامه بعدی، مراقب مکالمه های خود باشيد، بر ديگران تاثير خوب بگذاريد و از مکالمات خود لذت ببريد.

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !