دومين جشنواره ملي بهره‌وري مرکز همایش های بین المللی برج میلاد

آرشیو
تنظیمات نوشتاری

مراسم اختتاميه دومين جشنواره ملي بهره‌وري برگزار شد

پس از گذراندن مراحل داوري، مراسم اختتاميه دومين جشنواره ملي بهره‌وري با حضور رئيس اتاق ايران، رئيس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني وزارت بازرگاني و جمعي از نمايندگان بنگاه‌هاي مختلف اقتصادي برگزار شد؛ اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران به عنوان تشكل تشكل‌هاي اقتصادي و پارلمان بخش‌خصوصي كشور، به منظور افزايش بهره‌وري، مسؤوليت برگزاري چنين جشنواره‌اي را در سطح ملي و در بخش‌هاي مختلف اقتصادي برعهده گرفته است.

 به گزارش روابط عمومي اتاق ايران، «دكتر محمد نهاونديان» رئيس جشنواره ملي بهره‌وري با اشاره به تأخير طولاني كه به سبب مشكلات بروكراتيك نهادهاي مسؤول در آغاز اين مراسم به وجود آمده آن را مثال خوبي از آنچه در اقتصاد كشور بر سر راه فعالان اقتصادي وجود دارد، عنوان كرد.

وي تأكيد كرد: «مسابقه بهره‌وري يعني همه تلاش كنيم تا همه موانع را از سر راه مديران برداريم تا تلاش كنند؛ اين كه به مقررات رسمي بيش از هدف رشد عدالت محور اهميت دهيم، اصل مشكل ما است.»

نهاونديان با اشاره به هدف اول شدن در اقتصاد منطقه با توجه به سند چشم‌انداز تصريح كرد: «بايد بررسي شود چقدر از مشكلات در بنگاه‌ها و چقدر در مشكلات اداري است؛ اول شدن در منطقه يعني تك تك بنگاه‌هاي ما در مسابقه با ساير بنگاه‌ها اول شوند، اما آيا اين فضا فراهم شده است؟»

رئيس اتاق ايران از تصويب فوريت اول پيش‌نويس قانون فضاي كسب و كار در مجلس نيز ياد و ابراز اميدواري كرد تا به سامانه و تصميمات جدي‌اي كه شاخص‌هاي بين‌المللي كسب و كار اقتصاد ايران را در مقايسه با اقتصادهاي ديگر از شرايط جذب براي كسب و كار برخوردار مي‌كند، برسيم.

وي يادآور شد: «بايد ببينيم در سطح بنگاه‌ها چگونه مي‌توانيم رشد حاصل از بهره‌وري فراهم كنيم؛ افتخار نيست به علت وجود بازار بزرگ يا افزايش عامل كار يا سرمايه، رشد نشان دهيم.»

به اعتقاد وي، مسابقه واقعي، مسابقه بهره‌وري است، به اين معنا كه در رقابت، دو كارخانه با كارگر، ماشين‌آلات و داده‌هاي مساوي، بهره‌وري خود را افزايش دهند.

وي تأكيد كرد: «هرگاه با عامل كار و سرمايه مساوي، بهره‌وري بيشتري داشته باشيم، رشد واقعي پايدار خواهيم داشت.»

دكتر نهاونديان اذعان كرد: «گاهي سرگرم شدن به مسابقه‌هاي كاذب و دل‌ دادن به هيجانات فريبنده ما را از مسابقه‌هاي واقعي دنيا غافل مي‌كند.»

وي يكي از عوامل كاهش بهره‌وري را وجود رانت‌هاي اقتصادي عنوان كرد و افزود: «تا زماني‌كه به اتكاي رانت و بدون نياز به تلاش، بازار در اختيار مدير باشد، شرايط، غير رقابتي است.»

رئيس اتاق ايران همچنين خاطرنشان كرد:‌ »در مديريت دولتي بنگاه‌ها هم تناقضي شاهد بوده و هستيم، در عين حال كه امتيازات تبعيض آميز وجود دارد؛ مديران دولتي انعطاف لازم را ندارند و واكنش‌هاي سريع يك مديريت منعطف را نمي‌توانند داشته باشند؛ در نتيجه بنگاه‌هاي خصوصي از بنگاه‌هاي دولتي و بنگاه‌هاي دولتي از رقابت‌هاي جهاني عقب مانده‌اند.»

رئيس جشنواره ملي بهره‌وري ابراز كرد: «بايد تشريفات اداري به خدمت مسابقه بهره‌وري درآيند و همه دستگاه‌هاي سياسي، امكانات خود را براي افزايش بهره‌وري بسيج كنند.»

نهاونديان كار كميسيون ويژه اصل 44 براي اصلاح قانون اجراي سياست‌هاي اصل 44 را «مبارك» خواند و خواستار تسريع اين كار شد تا برخي ابهامات و تناقضات اين قانون برطرف شود.

وي در ادامه توصيه كرد تا در سطح بنگاه‌ها، سياست‌هاي تشويقي بر مبناي بهره‌وري بنگاه‌ها باشد.

به اعتقاد وي جمع‌آوري اطلاعات بنگاه‌ها كار ارزنده‌اي است كه اين امكان را به وزارت‌خانه‌هاي بازرگاني، صنايع و معادن، معاونت برنامه‌ريزي راهبردي رياست جمهوري و دولت مي‌دهد تا براي اجراي سياست‌هاي تشويقي از اين شاخص‌ها و اطلاعات استفاده كنند.

دكتر نهاونديان در پايان اظهار اميدواري كرد كه مسابقه بهره‌وري در سطح كشور گسترش يابد و همه تشكل‌ها دست به دست هم دهند تا اين مسابقه به يك مسابقه ملي تبديل شود.

مجری

-        قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، نقطه عطفي در بهره‌وري كشور

«محمود دودانگه»‌ رئيس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني وزارت بازرگاني نيز در اين مراسم يادآور شد: «سطح بهره‌وري و نيز رشد بهره‌وري و توليد ناخالص ملي در كشور پايين است.»

وي ادامه داد: «براي اول شدن در منطقه بايد رشد بهره‌وري در ايران و كشورهاي منطقه را بررسي كنيم كه با روند فعلي اين امكان وجود ندارد.»

به گفته وي مقايسه متوسط سرعت ناوگان حمل و نقل، ميزان بهره‌وري از وسايط نقليه، ميزان هدر رفت آب، ظرفيت، استعداد و پتانسيل تجارت، الگوي مصرف و اتلاف مواد، سرانه مصرف انرژي، رشد بهره‌وري نيروي انساني، سرمايه و نيز بهره‌وري در توليد ايران با ساير كشورها، وضعيت كنوني كشورمان را براي دستيابي به اهداف سند چشم‌انداز نشان مي‌دهد.

دودانگه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها را عامل مهمي براي توجه بيشتر به بهره‌وري برشمرد و گفت: «اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، نقطه عطفي در بهره‌وري كشور است.»

وي اظهار اميدواري كرد تا استفاده از ظرفيت‌هاي بالقوه كه تاكنون نتوانسته‌ايم آن‌ها را به كار گيريم با اجراي اين قانون، موجب بهره‌وري شود.

معاون وزير بازرگاني، نهضت كاهش قيمت تمام شده را نيز در راستاي بهره‌وري ارزيابي كرد كه موجب استفاده از تكنيك‌هاي بهره‌وري در بنگاه‌ها مي‌شود.

دودانگه از تصميم وزارت بازرگاني براي توسعه زيرساخت‌هاي تجارت كشور خبر داد كه مي‌تواند رشد اقتصادي كشور را بيش از پيش مهيا سازد.

«دكتر عبدالحسين فخاري» مدير اجرايي مركز اطلاع‌رساني و تحقيقات اتاق اسلامي (ايكريك) به معرفي جايزه سرآمدي شركت‌هاي برتر مسلمان پرداخت.

او تصريح كرد: «اولين دوره اين جايزه در سال 2007 برگزار شد كه بسترسازي مناسب از طريق برگزاري دوره‌هاي كارگاه‌هاي آموزشي از مأموريت‌هاي اين جايزه است.»

فخاري بهره‌گيري از استعدادها و توانايي‌هاي جوانان را نوعي از افزايش بهره‌وري دانست و افزود: «يكي از مهم‌ترين اجزاي جايزه، آموزش و اطلاع‌رساني موفقيت‌ها و تجربه‌هاي موفق شركت‌هاي سرآمد جهان اسلام است؛ هم‌چنين براي سال‌هاي 2011 و 2012 دبيرخانه جايزه در تركيه قرار دارد.»

وي يادآور شد: «در فرآيند جايزه سرآمدي شركت‌هاي برتر، 57 كشور اسلامي ارزيابي و انتخاب مي‌شوند.»

فخاري اهداي نشان حلال، داشتن دبيرخانه كل شركت‌هاي كوچك و متوسط و دايركتوري بزرگ شركت‌هاي اسلامي را از جمله اقداماتي كه توسط ايكريك صورت گرفته است، عنوان كرد.

مجری

«مهندس فرشيد شكرخدايي» دبير جشنواره ملي بهره‌وري هم يادآور شد: «481 بنگاه اقتصادي در 25 گروه تخصصي بررسي شدند و دو هزار داور به ارزيابي شركت‌ها پرداختند.»

وي خاطرنشان كرد: «انجام داوري‌ها به طور رسمي از 20 بهمن تا 5  اسفندماه به طول انجاميد و تمامي داوران اعضاي افتخاري شبکه بهينه كاوی ایران هستند.»

به گفته وي در سومين دوره تلاش خواهد شد بهترين عكس، فيلم كوتاه و كاريكاتور در زمينه بهره‌وري نيز انتخاب شوند.

«دكتر فروزان‌فرد» دبير كميته علمي جشنواره ملي بهره‌وري نيز به ارائه گزارش كميته و معرفي داوطلبان و نحوه داوري‌ها پرداخت.

او گفت: «عناوين، تعريف‌ها و نحوه بررسي شاخص‌هاي بهره‌وري، نحوه انتخاب نامزدها و شرايط انتخاب داورها در كميته علمي بررسي شد.»

فروزان‌فرد تصريح كرد: «فرايند داوري آنلاين براي اولين بار با مشاركت فعالان و مديران اقتصادي با موفقيت انجام شد و نتايج در اختيار داوران منتخب قرار گرفت كه دبيرخانه پس از پايان ارايه نظرات داوران، شركت‌هايي كه در 6 شاخص مد نظر رتبه به دست آوردند، انتخاب شدند.»

به اعتقاد وي هيچ‌كدام از شركت‌ها موفق به كسب بالاترين رتبه در هر 6 شاخص ارزيابي نشده‌اند، اما توانسته‌اند در چندين رشته رتبه لازم را كسب كنند.

در ادامه مراسم اختتاميه،

سامانه ملي اندازه‌گيري و تجزيه و تحليل شاخص‌هاي مالي، اقتصادي و بهره‌وري

توسط رئيس جشنواره ملي بهره‌وري به طور رسمي افتتاح شد.

هم‌چنين از پيش‌كسوتان بهره‌وري و شركت‌هاي برتر حوزه‌هاي مختلف اقتصادي با اعطاي لوح‌هايي تقدير شد.

مجری

مجری این جشنواره فریبا علومی یزدی بودند.

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !