چک لیست ,والدین درجلسات اولیا و مربیان

برگزارکنندگان مراسم - اصول و فنون برگزاری مراسم
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

جلسات اولیا و مربیان : چک لیست

جلسات اولیا ومربیان ،تنها یک یا دوبار در طول سال برگزار می شود.این چک لیست هم به والدین وهم به معلمان کمک می کند تا در جلسات خود بتوانند بر روی موضوعات مهم تمرکز نمایند.

 

بیشتر اولیا ومربیان به دنبال فرصتی می گردند که بتوانند با یکدیگر ملاقات کنند . والدین به دنبال این هستند که معلمان نسبت  به مرور درس  ، پرسیدن سؤال  وآگاهی نسبت به میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان توجه کافی مبذول نمایند. معلمان هم به والدین  می آموزند که چگونه می توانند بیشتراز روند آموزشی  فرزندان خود در منزل  حمایت کنند ونقاط ضعف وقوت آنان را بشناسند.

 

در  طول برگزاری جلسه ، آنچه برای هردو طرف مهم است ،حفظ آمادگی ، تمرکز ورعایت زمان بندی جلسه می باشد. حتی اگر فرزند شما دانش آموز خوبی در مدرسه است ،باز هم باید وقت بگذارید وبا معلم او دیدار داشته باشید. بدین ترتیب  وقتی چنین رفتار نمایید  ،اگر بعدا در طول سال هم مشکلی هم پیش بیاید ،شما از قبل ارتباط صمیمانه ای برقرار کرده اید.

 جلسات اولیا –مربیان :نکاتی  برای معلمان

  • آماده باشید: چند نمونه از  تکالیف دانش آموزان ،امتحانات استاندارد وکارنامه ها راآماده کنید وبه والدین ارائه نمایید.  در صورت لزوم درباره برخی مسائل اجتماعی صحبت کنید.
  • موضوعات جلسه را مشخص کنید: والدین را در جریان  زمان بندی جلسه وموضوعات مورد بحث  قرار دهید.
  • نقاط قوت را برجسته سازید: در مورد بهبود روند تحصیلی دانش آموز صحبت کنید. اگر دا نش آموزی در یکی از اهداف آموزشی به موفقیت رسیده یا پیشرفتی داشته است آن را برجسته نمایید.
  • والدین را در روند ارتقا سطح تحصیلی مشارکت دهید: درباره  این که یک دانش آموز چگونه می تواندعملکرد خود را ارتقا بخشد ، صحبت کنید.  ببینید کدام یک از موضوعات آموزشی نیاز به رسیدگی بیشتری دارد؟ آیا لازم است که در مورد  موضوعات رفتاری خاصی صحبت شود؟
  • برنامه ریزی داشته باشید :ببینید با کدام طرح وبرنامه می توان وضعیت تحصیلی یا رفتاری یک دانش آموز خاص را ارتقا بخشید؟
  • سؤالاتی را مطرح نمایید : ببینید از دیدگاه والدین چه موضو عاتی  اهمیت بیشتری دارد؟
  • به دنبال جلب  مشارکت والدین  باشید: ببینید چگونه می توانید والدین را  برای مشارکت در روند آموزشی فرزندان آماده سازید؟
  • قدردانی کنید :از والدین به خاطر حمایت ها و گذاشتن وقت ،صمیمانه تشکر کنید.

 

جلسات اولیا-مربیان: نکاتی برای والدین

  • وقت شناس باشید: شما زمان بسیار کوتاهی را برای دیدار با معلم فرزندتان در اختیار دارید.به این زمان کوتاه ،احترام بگذارید.
  • سؤالاتی که دارید ،مطرح کنید:  مایلید چه چیزهایی  در مورد مسائل تحصیلی ، کلاس یا موضوعات اجتماعی مرتبط با فرزندتان بدانید؟ چه درخواست هایی از معلم او دارید؟
  • نگرانی های خودرا مطرح نمایید : چه نگرانی هایی در باره  کار آیی فرزندخود دارید؟ نمونه ای از کار او را بیاورید وبرای ارائه کردن آماده نمایید.
  • از معلم بخواهید مثال بزند : اگر معلم به طور کلی صحبت می کند ووارد جزییات نمی شود ،از او بخواهید که با ذکر نمونه در مورد پیشرفت ها و کاستی های فرزندتان توضیح دهد.
  • مشارکت داشته باشید :مشارکت والدین  یکی از مهم ترین عوامل موفقیت تحصیلی دانش آموز به شمار می رود. ببینید چگو نه می توانید به فرزندتان  در دستیابی به  اهداف آموزشی ،کمک نمایید. به دنبال یافتن فرصت هایی برای فعالیت های داوطلبانه در مدرسه باشید.
  • قدردانی نمایید: از معلم به خاطر توجه وزحماتش تشکر کنید.

 

بارعایت این دستورالعمل ،جلسات اولیا –مربیانی که برگزار می کنید  ،سال تحصیلی متفاوتی را برای فرزندتان رقم خواهید زد.

دعوت نامه انجمن اولیا و مربیان

سپاس نامه به انجمن اولیا و مربیان

دعوت نامه اولیا دانش آموزان در جشنواره علمی ، فرهنگی


بازنشر این مطالب این مجموعه تحت هر عنوانی مجاز نمی باشد. شما برای استفاده از این مطلب خارج از محیط سایت باید مقاله را خریداری نمایید. موسسه شهریاران سخن

 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !