کنترل وقایع غیر منتظره در سخنرانی

سخنوری در کنفرانس ها ويژه سخنرانان
تنظیمات نوشتاری

وقايع غير منتظره در صحبت های خود را در کنترل بگيريد.از فریبا علومی یزدی

ممکن است به خوبی برای سخنرانی خود آماده باشيد اما هنوز هم در هنگام سخنرانی با اشتباهات و مشکلاتی روبرو شويد و آن نيز به خاطر وقايع غير منتظره و غير قابل پيش بينی است. در اينجا نکاتی را برای کنترل کردن اين وقايع آورده ايم.

 سخنرانی فنون سخنوری  آیین سخنوری

ایران مجری:
سرفصل ها / فنون سخنوری ویژه سخنرانان / سلسله نکات تخصصی سخنوری

1- با فردی که مسوول برگزاری سخنرانی شماست از يک هفته زودتر در  تماس باشيد، زمان و محل انجام سخنرانی و محتوا و عنوان سخنرانی را با هم هماهنگ کنيد. بهتر است عنوان سخنرانی دیگران را هم بدانید از جمله سخنران قبل و بعد از شما


2-به اندازه کافی زود به محل سخنرانی برويد تا بتوانيد سالن سخنرانی و تجهيزات سمعی بصری را بررسی کنيد و با محيط پيرامون خود آشنا شويد.

 


3- ميکروفون را امتحان کنيد.پاور پوینت خود را امتحان کنید و چه بهتر است برای اطمینان دو نسخه جدا از پاورپوینت به همراه داشته باشید.


4-يک مکان آرام و يا يک اتاق خالی را برای اينکه برای آخرين بار يادداشت ها و رئوس مطالب را با خود مرور کنيد پيدا کنيد.این مرور مطالب فوق العاده اهمیت دارد و توصیه می کنم آن را جدی بگیرید.


5- يک برگه کپی اضافه از مشخصات خود را به همراه خود ببريد که اگر مجری صحنه  که شما را معرفی می کند فراموش کرد رزومه شما را با خود بياورد، شما يک نسخه از آن را به او بدهيد. شما اگر حرفه ای باشید حتماً می دانید باید با مجری ارتباط خوبی برقرار کنید.


6- زمانی را برای نگاه کردن خود در آينه برای اطمينان يافتن از مناسب بودن ظاهر خود اختصاص دهيد. یادتان باشد فریبا علومی یزدی همیشه در میان مخاطبان قرار دارد  و به شما می خندد.


7-از پيش در نظر داشته باشيد که اگر به هر دليلی مدت زمان سخنرانی شما کم يا اضافه شد، چه مطلبی را به مطالب خود اضافه و يا کم کنيد.یادتان باشد اگر با کمبود زمان متوجه شدید مانند غیر حرفه ای ها نگویید " از این مطلب و آن سخن  عبور می کنم چون وقت من رو به پایان است." مخاطبان نباید متوجه شوند شما مطالب را قیچی کردید.


8-تمام سخنرانی خود را يک بار کامل برای خود انجام داده و وقت بگيريد که ببينيد چه قدر طول می کشد تا در زمان انجام سخنرانی از به درازا کشيده شدن سخنرانی متعجب نشويد.


9-اسامی ارگان ها و سازمان ها را در سخنران تان با صدای بلند بگوييد (تا متهم به نگفتن نام آن ها نشوید) و اگر اسامی را از قبل تمرين کرده باشيد، در هنگام سخنرانی دچار اشتباه نخواهيد شد و درست تلفظ خواهيد کرد. مثلا معاونت فن آوری اشتباه است  و فناوری صحیح است.

10- اگر با همه ی پیش بینی ها باز هم با مشکلی برخوردید اعتماد به نفس خود را حفظ نمایید. این موارد برای همه ی سخنرانان چه دیروز ، امروز و  فردا پیش خواهدآمد. همه این اتفاق را درک می کنند .آنچه که مهم است شما بتوانید مطلب را جمع کنید.

 

وقايع غير منتظره هميشه در سخنرانی ها پيش می آيند زيرا کار زنده است و  با مردم روبرو هستيد. اما با نکاتی که ذکر کرديم می توانيد تا حد زيادی جلوی اتفاقات ناگهانی و غير منتظره را بگيريد.   هیچ موقع از بالای سن قهر نکنید. این نشان از غیر حرفه ای بودن شماست.

 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی

مدرسه سخن؛ بهترین آموزشگاه فن بیان در تهران | مدرسه سخن؛ مرجع دانلود رایگان فیلم آموزش فن بیان

سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !