گزارش اولین گردهمایی مجریان صحنه ایران

مصاحبه ها . مجریان صحنه ایران
تنظیمات نوشتاری

 پیام فریبا علومی یزدی به اولین گردهمایی مجریان صحنه ی ایران

بسم الله الرحمن الرحیم.

همه ی فعالیت های ما نوعی ارتباط برقرار کردن است. انسان ها از طریق رفتارها، حرکات و اشارات با دیگران ارتباط برقرار می کنند و در طی آن اندیشه ها، احساسات و تمایلات خود را به یکدیگر منتقل می نمایند.

 

 برگزاری گردهمایی و تشکیل انجمن از طریق برقراری ارتباط و به واسطه ی گفتار و کردار افراد انجام می پذیرد  و در این مسیر افراد اعتبار خاصی می یابند.در دنیای امروز برقراری ارتباط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی خانوادگی منوط به رعایت اصول و قوانین خاصی است که باید مد نظر قرارگیرد.انسان موجودی مدنی الطبع است و نیازمند برقراری ارتباط اجتماعی و زندگی کردن با دیگران است. ارتباطات کلیه ی فعالیت های ما را از جمله گفتاری، کرداری و نوشتاری شامل می شود که باید در انتقال مفاهیم به دیگران درست و صحیح انجام پذیرد.
مجریان سخنوران و هنرمندانی هستند که با استفاده از کلمات و ترکیبات بکر و بدیع ضمن ایجاد روابط دوستانه، نیکوترین مفاهیم و معانی و مضامین را با عالی ترین جملات برای مخاطبان بیان می دارند. مجریان اصحاب علم و ارباب فن هستند که با فصاحت و بلاغت و فن بیان و با صدایی رسا و شیوا و گویا به عنوان بهترین مربی تهذیب نفس با محفوظات عمیق و وثیق با تسلط بر علم ادب و ادبیات و اشراف بر موضوع و زبر دستی در سخنوری، مردم شناسی، علم نفس، نکته سنج و دقایق شناس همسو با مدیریت مدبرانه و راهکارهای خلاقانه به مخاطبان حظ نفس، شادابی و طراوت می بخشند. این رسالت خطیر و خیره کننده اتصال فرهنگ گذشته به حال و ارتباط با آینده می باشد که قطعا در جهت ارتقای سخن و سخنوری یک ملت است .


مجریان هنرمندانی فرهیخته و فرزانه اند که با اعتماد به نفس، عزت نفس، تمرکز تفکر در موارد گوناگون هوشمندانه و هوشیارانه عمل می نمایند. برای این قشر فرهنگ دوست و سخت کوش جایگاه و مسندی معتبر و خاص نیاز است.جایگاهی که چون دانه های تسبیح به یکدیگر پیوند خورند و همگام و همراه جهت هم افزایی و هم اندیشی به سرمنزل موفقیت برسند.

مجریان آیینه ی تمام نمای فرهنگ یک کشورند که در کلامشان فرهنگ، عقیده، دین، مذهب، آیین، تمدن، گرایش، تمایل، احساس و ...... بخوبی نمایان است.

از اهداف بارز نخستین گردهمایی مجریان صحنه ی ایران، ایجاد تشکلی به نام انجمن مجریان صحنه ی ایران است؛ تا اینکه مجریان شفاف تر دیده شوند و کار ارزشمندشان، شایسته تر مور تفحص و تدبر قرار گیرد.  هر انجمنی اگر با مهارت های نو و دانش های نوین همراه باشد، توفیقات بیشتری را شامل می گردد.
به خاطر داشته باشیم انجمن های پایدار و موفق و ماندگار به مهارت های ارتباطی و میزان شایستگی اعضای آن ها بستگی دارد.در انجمن باید با ارتباط  مفید و موثر برای ایجاد، حفظ و تداوم اعتبار و نیک نامی بیندیشیم و به فعالیت بپردازیم.اگر موضع گیری کنیم یعنی داریم یک رفتار غیر عادلانه ی طرف مقابل را در گذشته تلافی و جبران می کنیم.


هر چند هنوز در آغاز راه قرار گرفته ایم اما با کوله باری از دانش و امید و آرزو رجای واثق داریم  در این زمان که اهمیت انجمن ها بر همگان واضح است  فانوس رخشان چراغ راهمان گردید و ما را در این مسیر ارزنده همراهی و همیاری نمایید.

 
بیا که تا نفسی هست یار هم باشیم     به غنچه های محبت بهار هم باشیم
بیا به ساز وفا بانگ عشق سر بدهیم      به نام مهر و صفا سازگار هم باشیم
سمند عمر شتابنده است و فرصت تنگ    بیا که تا نفسی هست یار هم باشیم


فریبا علومی یزدی/ خرداد90/ تهران

 


در همین مورد : ویژه نامه دومین گردهمایی مجریان صحنه ایران

 


 

مصاحبه با موسسان اولین گردهمایی مجریان صحنه ی ایران

جناب اقای مهندس خلخالی به عنوان دبیر افتخاری اولین گردهمایی مجریان صحنه ایران ، خواهشمند است نظرتان را  در مورد لزوم تشکیل این چنین گردهمایی ها  بفرمایید.

برگزاری اين نشست ها بسیار اثر بخش بوده و می بایست سعی شود با تلفیق فضاي مجازي و حقیقی از اين فرصت به صورت ويژه با هدف آشنايي بيشتر فعالان حوزه مجریگری صحنه و انتقال تجربيات و ايجاد تعامل و برنامه ريزي منسجم بهره برداري كرد.

شما چه راهکاری را برای علمی تر شدن این گردهمایی دارید؟


علمی تر شدن برگزاری این نشستها ، تنها در صورتی امکان دارد که ظرائف کار را بهتر بشناسیم . تشکیل کار گروه های تخصصی ، آسيب شناسي فعاليت‌هاي حوزه اجرا ، سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي در خصوص فعاليت‌هاي آينده میتواند از اهداف این گردهمایی ها باشد .
تلاش ما بر اين است تا بتوانيم اين ارتباط و هم انديشي بين مجریان صحنه را تداوم بخشيم لذا از جمله برنامه‌هاي آینده اتاق فکر مجریان صحنه ایران ، راه‌اندازي و تاسيس " انجمن مجریان صحنه ایران " خواهد بود.


هر واقعه ای در آغاز به صورت یک رویا است. همه رویاهای ما می توانند محقق شوند، مشروط بر اینکه ما شجاعت دنبال کردن آنها را داشته باشیم. به امید روزی که مجریگری صحنه جایگاه واقعی خود را در انظار مخاطبان بیابد . شاد و پیروز باشید .

 


 

 

  • سرکار خانم لیلا مومن پور به عنوان مجری موفق صحنه و از اعضای موسس  اولین گردهمایی مجریان صحنه ایران ، خواهشمند است نظرتان را  در مورد لزوم تشکیل این چنین گردهمایی ها  بفرمایید.

با سلام و سپاس از لطف شما

از آنجاییکه اعضای اتاق فکر و همکاران مجری صحنه در شهرهای مختلف این سرزمین زرخیز زندگی می کنند و مشغول به این فعالیت هنرمندانه هستند و با گذشتن مدت زمانی از آشنایی از طریق این سایت لازم است در جلساتی تحت عنوان گردهمایی مجریان صحنه اعضا دور هم جمع شده ضمن آشنایی بیشتر باهم تبادل نظر داشته باشند.هرکدام از مجریان صحنه تجربیاتی در حیطه های مختلف اجرایی اعم از سمینارهای تخصصی جشن ها و جشنواره ها و همایش های علمی و هنری و پژوهشی دارند تبادل اطلاعات این افراد در کنارهم می تواند از طرفی اشتراکی باشد بر این تجربیات و از طرف دیگر فضای همکاری وسیع تری را برای مجریان صحنه فراهم آورد .

 

 

شما چه راهکاری را برای ارتقاء کمی و کیفی این گردهمایی پیشنهاد می کنید؟


پیشنهاد من اول این است که در هر گردهمایی درباره ی یکی از حیطه های  اجرا ، افراد تجربیاتشان  را به اشتراک بگذارند حتی اگر کسی تجربه این نوع خاص اجرا را نداشته باشد براحتی در جمع می تواند از این تجربیات استفاده کند ..خیلی خوب است که همه ما جایگاهی نوشتاری برای همه ی آنچه که در گردهمایی ها یاد می گیریم داشته باشیم در طول زمان این دفترو  این نوشتار بسیار جامع و منبع اطلاعاتی خوبی برایمان خواهد شد .


آنچه ما به آن احتیاج داریم ارتقا هر چه بیشتر سطح کیفی اجراهاست و نه تبلیغات و نه به دست آوردن متون اجرایی که فضای محترم نت به خوبی ما را ازاین حیث غنی می کند ...در درجه اول اگر بخواهیم  در تعدد اجراها پیشرفت کنیم به نظر من قدم اول بالا بردن سطح کار خودمان است ..و الا اقدامی برعکس این یعنی در جهت صرفا تبلیغات به قضیه نگاه کردن بدون اثر بخشی کیفی یک راهکار موقت بیشتر نخواهد بود .ماندگاران این عرصه روز به روز باید در فکر بالا بردن سطح توان و کیفیت اجرای خود باشند ..پیش نهاد می کنم  در هر گردهمایی یکی از حیطه های اجرا توسط همکاران به بحث آزاد گذاشته شود ظرف مدت زمان نهایت 45 دقیقه می توانیم نکات خوبی را از یکدیگر بیاموزیم البته فقط به صورت فهرست وار و آنهم اگر کسی نکته ی خاص یا تجربه ی بکری دارد اقدام به نظر دادن کند .
توصیه می کنم از طرف مدیریت گردهمایی جلسا ت به گونه ای برگزار و صحبت ها مدیریت شود که از بیان خاطرات و بحث های حاشیه ای در جلسه ی رسمی پرهیز شود .مسلم است که همکاران ارجمندمان که از راه دور قدم بر چشمهای ما می گذارند زمانشان  ارزشمند تر  و گرانبها تر هم جلوه می کند ..تا دوستان و همکاران ساکن در تهران !

ضمن سپاس فراوان از همه بزرگواران و سرکار خانم علومی عزیز خواهش می کنم ترتیبی اتخاذ شود که همه مجریان در گردهمایی ها حضور داشته باشند .


 

  • سرکار خانم پریسا حنیفه به عنوان جوان ترین مجری و اعضای موسس  اولین گردهمایی مجریان صحنه ایران ، خواهشمند است نظرتان را  در مورد این گردهمایی بفرمایید؟

شاید اگر این گردهمایی را از بزرگترین اتفاقهای دوران کاری ام بدونم اغراق نکرده باشم زیرا حضور در جمع دوستانی که همه لبریز از عشق و توانمندی در این حرفه بودند را نقطه عطفی دیدم در جهت برداشتن گام هایی بلندتر به سوی علاقه ای که سالها از دادن جایش به عشق میگذشت، چرا که نقشی که تبادل اطلاعات و به اشتراک گذاری دانسته ها در سرعت بخشیدن به افزایش توانایی افراد داره بسیار درخور توجه و تامل است.

 

از این که لقب جوانترین مجری در این گردهمایی را به خود اختصاص دادید چه احساسی دارید ؟

و اما قطعا از احساسم در مورد اینکه جوانترین مجری گردهمایی بودم به جز خوشحالی از آشنایی با این دوستان در این برهه ی زمانی از حس دیگه ای نمی شه نام برد.

 

شما در ابتدای معارفه با اشعار نغزی شروع کردید که جناب خوش فطرت مجری پیشکسوت و مسن ترین عضو گردهمایی با شوخی بکری اعلام خطر نمودند.

لطفا این شعر خوبتان را بازگو نمایید.

با هرچه عشق نام تورا میتوان نوشت

با هرچه رود نام تورا میتوان سرود

بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را

با دستهای روشن تو میتوان گشود

صحبتی باقی مانده است ؟

چشمهایم پلک می زنند تا شاید تو را ببینند. گوشهایم همه منتظر تا نوای تو را بشنود .لب آماده ی گشودن تا بگوید در جوابت سلام .

قلبی به خاطرت می تپد تا نزدیک شود به قلبی که هم ارتعاش توست . دستها در جستجوی دستت غمها منتظر شادی تا شاید دیگر غمی وجود نداشته باشد به دنبال درمان کننده ای که شاید با یک نگاه عشقی را درمان کند...

دوباره به پاس قدر شناسی باید سپاس گفت زحمات خانم علومی عزیز را که مسبب این گردهمایی بودند و در هدیه دادن تجربیات و دانسته های خودشون همیشه پویا و سختاوتمندند. و تمام نیکی های روزگار را برا ی قلب مهربانشان آرزو میکنم.


 

  • جناب اقای  ابراهیم ماهیان مجری صحنه اصفهان و به عنوان شوخ طبع ترین مجری و اعضای موسس  اولین گردهمایی مجریان صحنه ایران ، خواهشمند است نظرتان را  در مورد این گردهمایی بفرمایید؟از این که لقب شوخ طبع ترین  مجری در این گردهمایی را به خود اختصاص دادید و خیلی زود با ارتباطات قوی و سخنان گرمتان در دل همگنان جای گرفتید چه احساسی دارید ؟

سلام.واقعا از ته دل خندیدیم .خوشحالم که بنده به عنوان شوخ ترین مجری این گردهمایی بودم و شاید از لبخند خانم علومی در تمامی گفتگوها یاد گرفتم که بخندم. همیشه اصل شنیدن با لبخند و حرف زدن با تبسم را تمرین میکنم.

ای کاش روزی جشنواره خنده بگیریم و باهم دیگه بخندیم.


شما در معرفی خود فرمودید شعار "نه قم خوبه نه کاشون " را ما بادرودی ها ساخته ایم .آیا این شعار را واقعا بادرودی ها ساخته اند؟

ما بادرودیها زیاد جمله میسازیم اما همه را به طنز می گوییم و کمبودها از قم و کاشان به طرف جنوب کشور به چشم میخورده که شعار نه قم خوبه نه کاشون را ساختند !البته بادرودیها به علت صراحت لهجه گاها به اتهام هایی بسنده میکنند!

  • جناب اقای سیدشمس الدین موسوی ضمن تشکر از حضور شما در اولین گردهمایی مجریان ایران به عنوان مجری صحنه شهرستان خور و بیابانک ، نقش این چنین گردهمایی ها را  در پیشرفت و ارتقاء حرفه ی مجریگری چگونه می بینید.سلام  .  سپاس فراوان تقدیم سرکار خانم فریبا علومی یزدی که خالصانه و عاشقانه پیگیر این امر بودند و اولین گردهمایی مجریان به عنوان جرقه و پیش زمینه ای برای اهداف عالی در آینده این حرفه به نظر من رقم خورد. در واقع با ایده و نظر ایشان در یو 24 اینکار به صورت مجازی صورت گرفته بود که در دنیای واقعی به صورت ملموس انجام شد و بدون مبالغه عرض می کنم بسیار عالی و بی نظیر بود.

بحث آموزش و تدریس مجریگری در دانشگاه علمی کاربردی بسیار مفید بود .  ایده جدید و اثربخشی خواهد بود که از وجود پیشکسوتان این عرصه به جد می توان استفاده نمود.

حضور در جمع مجریان مجرب ایران را چگونه ارزیابی می کنید و شما به عنوان اعضای جوان این گردهمایی چه انتظاراتی از پیشکسوتان دارید .
حضور در جمع مجریان مجرب برای بنده که در این راه نوسفر هستم باعث گردید که همت دوچندانی در این حرفه صورت دهم و اولین گردهمایی مجریان مجرب برای اینجانب همان تغییر و اتفاقی بود که جناب آقای خوش فطرت در بیاناتشان فرمودند که ممکن است در زندگی هرکس اتفاق افتد و ... انتظار بنده: خوب به طبع اولین گردهمایی تعداد اعضا (مجریان مجرب) کم بود و انشا الله در گردهمایی های بعدی بر تعدادشان افزوده خواهد شد.
آیا این گردهمایی در ایجاد انگیزه برای حرفه ای شدن مجریان و علاقه مندان ؛ چه اندازه مفید فایده واقع شده است؟

شنیدن کی بود مانند دیدن، شاید بنده فیلم ها و نوشته های فوق العاده خانم علومی را بارها دیده و خوانده باشم ولی لحظه ای که کلمات و جملات را حضوری از ایشان شنیدم و دیدم (دقایقی که به همه دوستان و همکاران خوش آمد گفتند و بیانات خود را فرمودند) واقعا برای اولین بار که از نزدیک و حضوری دیدم و شنیدم لذت بردم که این لذت را در تماشای فیلم و نوشته کمتر ایجاد می شود. اون حس و انگیزه را در بنده ایجاد نمود و این سوال در ذهنم پیش آمد چرا من اینگونه نباشم؟

 


- جناب آقای حسن خسروی شما به عنوان چهره موفق روابط عمومی  و اعضای موسس  اولین گردهمایی مجریان صحنه ایران ، خواهشمند است نظرتان را  در مورد این گردهمایی بفرمایید؟

 

شب نشيني در بهشت .
در قصر ، سوار بر موج صفا ، شبي خاطره انگيز را رقم زديم . همكار خوبم حضرت استاد علومي يزدي به ما شامي داد به ياد ماندني . براي چي ؟ براي تفاهم و دوستي و محبت براي جمع كردن استعدادها براي شاد بودن و موفق زيستن براي همكاري و همياري و براي اينكه اگر ناني در مياوريم با هم بخوريم . شب خوبي بود از ايشان  به فراواني تشكر ميكنم . با دوستان پر مهر و صميمي مجري و گوينده آشناتر شديم و گل گفتيم و گل شنفتيم . الهي شكر .

 
به نظر شما راهکارهایی که می توان با آن مجریان صحنه را گرد هم جمع نمود و به سوی یک انجمن ماندگار و علمی حرکت نمود کدامند؟

بايد خدمتتان عرض كنم كه ما نيازمند يك شركت و موسسه فرهنگي هنري و هم چنين تعيين يك عنوان جامع و دقيق براي نام انجمن هستيم در عين حال بايد علاوه بر اساسنامه و آيين نامه نيز يك منشور حرفه اي براي خود درست كنيم . آگهي فراخوان و جذب مخاطبان مربوطه هم از جمله كارهايي است كه بايد انجام داد . گردهمايي اول ما به عنوان هيات موسس يا هسته مركزي چنين تشكلي بسيار صميمي و پرجاذبه و به ياد ماندني بود.

 

- سرکار خانم طیبه رضایی راد شما به عنوان مجری صحنه و  چهره  روابط عمومی  و اعضای موسس  اولین گردهمایی مجریان صحنه ایران ، خواهشمند است نظرتان را  در مورد این گردهمایی بفرمایید؟

به نظر بنده اولین گردهمایی مجریان صحنه بسیار پربار بود. حضور افراد پیشکسوت مانند جناب اقای خوش فطرت ،سرکار خانم علومی یزدی و جناب اقای خسروی و آشنایی با همکاران ، بزرگترین دستاورد این گردهمایی بود. البته ماحصل این نشست،تصمیمات خیلی خوبی بود که عزیزان با هم فکری بر سر کلیات تشکیل انجمن  به توافق رسیدند.
به نظر شما راهکارهایی که می توان با آن مجریان صحنه را به عنوان یک گروه مستقل و حرفه ای به انجمن های روابط عمومی معرفی نمود ، بیان نمایید؟

برای ایجاد یک گروه مستقل و حرفه ای حتما باید با برنامه ریزی دقیق و حساب شده گام برداشت.اگر کار گروه های تخصصی تشکیل شود،این مهم زودتر به نتیجه خواهد رسید .البته ایده های  جدید ، خلاقیت و افکار نو همراه با ارتباطات موثر می تواند راه گشای این مسیر باشد.

 


 - جناب آقای برزین شما به عنوان مجری استان قم و خبرنگار گردهمایی  و اعضای موسس  اولین گردهمایی مجریان صحنه ایران ، خواهشمند است نظرتان را  در مورد این گردهمایی بفرمایید؟

برگزاری اولین گردهمایی مجریان صحنه ایران همزمان با شب آرزوها یکی از بزرگ ترین افتخارات و اتفاقات زندگی ام بود، یکی از با احساس ترین شب های عمرم. هم نشینی با همکاران و دوستان مجری و گوینده آنقدر دلنشین بود که با شنیدن صدای هر کدامشان، ناخودآگاه اشک در  چشمانم حلقه می زد.

در ضمن، عضو موسس گردهمایی مجریان صحنه ایران را با افتخار در پرونده فعالیت های خود ثبت خواهم کرد.اما برای بهره برداری بهتر از آن باید تدبیری اندیشیده شود تا گردهمایی های آتی با سرمشق های علمی و با کارگروه های تخصصی تشکیل شود تا راهبردی برای حرکت به سوی قله های پیشرفت تدوین شود.تدوین چشم انداز و نقشه مسیر از اولویت های این گردهمایی است که رموز موفقیت در آن نهفته است.


از اینکه ملقب به لقب خبرنگار افتخاری اولین گردهمایی مجریان صحنه ایران شده اید؛ چه احساسی دارید؟

با کمال افتخار، خبر این گردهمایی را نگاشتم و جزو حداقل خبرهایی بود که با جان و دل اقدام به نگارش و تنظیم آن کردم.به طور حتم، گردهمایی مجریان صحنه ایران دارای آثار و برکاتی خواهد بود که ثمرات شیرین آن را در آینده نزدیک خواهیم دید.

 


 

جناب آقای حسین وکیلی شما به عنوان مجری صحنه یزد و اعضای موسس  اولین گردهمایی مجریان    صحنه ایران ، خواهشمند است نظرتان را  در مورد این گردهمایی بفرمایید؟

گردهمایی مجریان صحنه ی  ایران حرکت بسیار زیبا و پسندیده ایی بود و من از همان آغاز برایش روزهای  خوبی رو پیش بینی کردم.جمع شدن مجریانی که هریک در استانی  فعالیت میکنند و قرار دادن این تجربیات در اختیار همکاران دیگر خیلی جالب است.و اینکه برای اولین بار مجریان صحنه ایران برای خودشان مجمعی دارند و می توانندقانونمند و هدفمند فعالیت کنند هم خیلی زیباست.این مجمع می تواند زبان گویای مجریان صحنه ایران باشد و می تواند در آینده ایی نه  چندان دور به عنوان کانون تصمیم گیری های کاربردی در راستای تخصص اجرا و آموزش این حرفه در کشور فعالیت کند.من خانم علومی یزدی رو به خاطر این خلاقیت تحسین میکنم و امیدوارم با حضور مجریان با عقاید و سلایق مختلف و تیپ کاری متفاوت این مجمع به قله های موفقیت برسد.

از اینکه لقب مجری همیشه خندان  و شیرین یزدی را به شما داده اند چه احساسی دارید؟

یادم هست دانشگاه فنی تهران در همایش استاد حسابی به عنوان مجری ،برنامه اجرا میکردم که مهندس حسابی فرزند محترمشان به عنوان سخنران صحبت داشتند.وقتی اومدند روی صحنه ، اولین نکته ایی که اشاره کردند همین نکته بود.مجری خندان برنامه امروز به من انرژی مثبت داد و روحیه گرفتم. این موضوع خیلی برام لذت بخش بود.

اما وقتی این لقب یعنی لقب مجری همیشه خندان و شرین یزدی رو به من داده اند خیلی خیلی خوشحال شدم.چون فکر میکنم همه مخاطبین من هم وقتی این لقب رو می شنوند بدون اینکه اسم من  برده شود همه نام من رو به یادشون میارند و این بسیار لذت بخش است. من دست همه همکاران و شما که به من این لقب رو دادید می فشارم و امیدوارم این القاب تنها در راستای پیشرقت در اجرای ما باشد نه اینکه تبلی تو خالی که هیچگاه آوایی از آن بر نمی آید.باز هم متشکرم

 


 سرکار خانم میرصفی

از آشنایی شما با اتاق فکر مجریان و اولین گردهمایی مجریان صحنه ایران مدت زمان زیادی نمی گذرد. برداشت شما از همکاری گروهی و افق های پیش روی مجریان صحنه در اولین گردهمایی مجریان صحنه ایران چگونه است؟

به عنوان مجری صحنه ، مدتهاست جای خالی  نهادی که بتواند متولی امور مربوط به مجریان صحنه باشد را حس می کردم. خوشبختانه با شکل گیری این انجمن و تبادل آرا و عقاید و البته استفاده از تجربیات دیگر همکاران این نیاز امروز مرتفع گردیده است.


مجریگری در جمع مجریان حاذق چگونه بود؟

اجرا در جمع عزیزانی که همه استاد فن بودند بسیار سخت بود اما لذت حضور در کنار این دوستان صمیمی احساس خوشایندی که هر بار بعد از اجرا پیدا می کنم را ا دو چندان کرده بود. امید آنکه با ادامه این همکاری ها و امکان اجرای برنامه های مشترک، حلقه ارتباط تنگ تر و روابط دوستان  صمیمی تر، شود و این امر مسلما به رشد همه جانبه دوستان کمک شایانی خواهد کرد.
پیشنهاد می کنید این گردهمایی ها هر چند مدت برگزار شود؟

به نظر من هر دو ماه یک بار فرصت خوبی برای دیدار و ردوبدل کردن دانسته ها خواهد بود .با سپاس بیکران از مهربانیتان که این امکان را فراهم آورد.

 


 

  • سرکار خانم سمیرا سادات رسولی

برداشت شما از همکاری گروهی و افق های پیش روی مجریان صحنه در اولین گردهمایی مجریان صحنه ایران چگونه است؟ به نظر من این نوع همکاریها هم به تثبیت هویت گروهی و هم هویت فردی افراد کمک می کند.بخصوص اینکه برای اولین بار است که مجریان صحنه در یک گردهمایی رسمی در کنار هم حضور می یابند.این رویداد مهم فرهنگی می تواند گامی باشد در راستای تشکیل انجمن علمی مجریان.و هرچه ساختار این انجمن مستحکم تر و اصولی تر پایه ریزی شود، مطمئنا بازدهی بیشتری خواهد داشت.چرا که قالب خوب است که محتوای مناسب را به دنبال دارد.
تا چه اندازه به تشکیل انجمن علمی برای مجریان ایران باور دارید و راهکار های گسترش و جذب اعضاء جدید را کدام طریق می دانید؟

من فکر می کنم با تشکیل جلسات متعدد ، حضور افراد متخصص و تصویب اساسنامه شایسته این انجمن ، بتوانیم بزودی شاهد فعالیت رسمی این جمع باشیم. در مورد راهکارهای جذب افراد ، به عقیده من هر فرد خودش می تواند یک رسانه باشد و با توجه تنوع حاکم بر مجموعه از لحاظ محیطهای اجتماعی و شغلی افراد، این امر به راحتی میسر است . علاوه بر آن وقتی انجمن به رسمیت برسد، امکان انجام تبلیغات در سطوح مختلف وجود داردو کارایی این مجموعه خود بهترین تبلیغ برای عضویت افراد جدید است.

تا فتح آرزوها راهی به جز طلب نیست

با گامهایی از نور پایان راه شب نیست

دانش شروع راه است این حرکتی حقیقی است

جز ذهنهای برتر چاووش این سفر چیست؟              "شاعر:افشین یداللهی"


 

  • جناب اقای فواد جهان مهر مجری صحنه آذربایجان غربی ضمن تشکر از حضور شما در اولین گردهمایی مجریان ایران به عنوان یک مجری دانشجو تا چه اندازه در انتخاب مجریگری به عنوان حرفه ، مصصم هستید و نقش این چنین گردهمایی ها را چگونه می بینید.

با سلام و عرض ادب، بنده از اینکه افتخار پیدا کردم که در اولین گردهمایی مجریان صحنه ی ایران حضور پیدا کنم، بسیار خوشحال هستم. شاید تصور عموم چنین باشد که مجریگری را نمی توان به عنوان یک حرفه انتخاب کرد و آن را صرفا تفریح و سرگرمی بدانند و این، باعث دلسردی علاقه مندان به مجریگری می شود. اما واقعیت چیز دیگری است! با حضور در جمع مجریان مجرب ایران، تبادل نظر با آنها و کسب آگاهی از تجربه های ایشان، به خوبی دریافتم که مجریگری نه تنها یک هنر، بلکه حرفه ای تخصصی است که مشتاقان خاص خود را دارد. بنده به دلیل علاقه ی شدیدی که به مجریگری دارم مطمئنا آن را به عنوان یک حرفه برای خود انتخاب و به صورت کاملا تخصصی ادامه خواهم داد.

  • نقش این چنین گردهمایی ها را چگونه می بینید؟

حضور هر کسی در این چنین گردهمایی ها برای او ارزش خاصی دارد. از نظر من یکی از مهم ترین مزیت های آن ایجاد انگیزه و علاقه ی بیشتر در مجریان جوان است که این برای من بسیار ارزشمند است. برگزاری این چنین گردهمایی ها باعث ایجاد همدلی و اتحاد بین متخصصان این حرفه از سراسر کشورمی شود و زمینه را برای پیشرفت آنها و همچنبن معرفی هر چه بیشتر حرفه ی مجریگری فراهم می نماید.

  • شما به عنوان اعضای جوان این گردهمایی چه انتظاراتی از پیشکسوتان دارید؟ و چه پیامی به مجریان جوان در سرتاسر ایران می دهید؟

حضور پیشکسوتان این عرصه در این چنین گردهمایی ها مایه ی مباهات و دلگرمی است و از آنها انتظار می رود که علاوه بر حمایت مداوم از برگزاری گردهمایی های این چنینی، نیز بستر لازم را جهت تشویق مجریان جوان فراهم آورند و زمینه ای مهیا نمایند که جوانان بیشتری از نقاط مختلف کشور فرصت حضور در جمع آنان را داشته باشند. خطاب به تمامی مجریان هم سن و سال خودم عرض می کنم که مجریگری حرفه ای است پیچیده و در عین حال زیبا. مجریگری عشق می خواهد، علاقه می خواهد. بیاییم با شور و هیجان هرچه بیشتر کار کنیم چرا که آینده ی این حرفه از آن ماست.

  


 

 


حاشیه های اولین گردهمایی مجریان صحنه ایران:

 

1- آقایان شمس الدین موسوی و ابراهیم ماهیان قبل از همه در گردهمایی حاضر شدند.

2- خانم مومن پور و جناب ذالنوری آخرین مجریان بودند که به گردهمایی رسیدند.

3- خانم رسولی اولین مجری بودند که خداحافظی نمودند تا در ضیافت شام دیگری حضور یابند .

4- شنیده شده هدایای بعضی از خانم ها با اقایان اشتباه شده است .

5- مجریان در حالی رستوران قصر موج را ترک کردند که صاحب رستوران چراغ های رستوران را خاموش کرده بود و ساعت از نیمه شب گذشته بود.

6- محیط رستوران و انتخاب محل گردهمایی مورد تحسین همگان قرار گرفت . در شب آرزوها همه برای صاحب رستوران آرزوی عجیبی کردند."ای کاش همیشه این رستوران دنج و خلوت بماند"

7- آقای ذالنوری همه اعضا را جهت یک تور تفریحی به منطقه توریستی سریزد دعوت نمودند .

8- یکی از مجریان در جمع مجریان سوتی داد.اون هم چه سوتی!!! شعر شروع یادش رفت .اون هم نه یک بار !!! سه بار!!!

9- ماهی چدنی غذای مورد علاقه بیشتر مجری های (خوش خوراک ) بود.

10- پیشنهادی رسیده است که یک گروه عکاس حرفه ای را برای بعضی ها در گردهمایی بعدی دعوت کنیم.پیشنهاد دهنده اسپانسر هم شده است.

11- موقع  شروع سخنرانی حسین وکیلی خیلی ها شادباش عروسی می خواستند.قول شیرینی یزدی را آقای وکیلی دادند.

12- یکی از مجریان گفت من کوچکترین عضو گردهمایی هستم ولی مجری دیگری 4 سال رکورد زد.

13- حسن خسروی اولین کسی بود که دیرش شده بود . ساعت 23.49.11  خمیازه کشید و خوابش گرفت.شاید هم می ترسید گم شود.خودش می گفت اولین بار است تا این مناطق آمده است.

14- یکی از مجریان موقع سخنرانی و معرفی خود به شدت احساساتی شد .کی بود می گفت مخاطبان وبلاگ من همه دچار هوش هیجانی  می شوند.

15-  یک جلسه ملاقات  هم قبل از گردهمایی تشکیل شده بود که یکی از علاقه مندان مجریگری و نوآموزان ، حضوری جلسه ای را با خانم علومی داشت.

16- خانم پریسا حنیفه جوان ترین مجری و جناب بهروز خوش فطرت پیشکسوت ترین مجری بودند.

17- کارکنان رستوران همه سراپا گوش بودند تا هنر نمایی مجریان را ببینند. حیف که امضا نمی گرفتند.دفعه بعد یک ماشین امضا می آوریم.

18- وقتی خانم مومن پور شروع به صحبت نمودند زیر صدای رستوران به طور اتفاقی زیرصدای اجرای ایشان شده بود و صحنه جالبی بود.

19- وقتی همه خودشان را معرفی کردند جناب خوش فطرت از جمع رخصت طلبیدند معارفه خودشان را تکمیل نمایند.ایشان در ابتدا گفتند در راه رستوران مدام با خودم فکر می کردم خانم علومی برای چه منظوری این گردهمایی را ترتیب داده است و جوابی برای آن نیافتم الا "عشق".

20- خانم ها سعیده بردباری و ملک پور  و آقایان رضا تقی پور و رضا عموزادی غایبان این گردهمایی بودند و نتوانستند در این گردهمایی حضور یابند ولی یاد و خاطره اشان زینت بخش مراسم بود.مخصوصا هر وقت جنجال می شد  یکی ازش زیاد  یاد می شد.

-

 


 یادمان گردهمایی  مجریان صحنه ی ایران

وصل آمد و از بیم جدایی رستیم       با دلبر خود به کام دل بنشستیم


اولین گردهمایی مجریان صحنه ایران در شب آرزو ها (لیلةالرغائب) با حضور همکاران ارجمند از سراسر ایران، در قصر موج تهران برگزار شد.

پنجشنبه 19 خرداد 1390- ساعت 1800

 

یادمه ،نسیم، سخاوتمندانه محفل ما را به یغما می برد !؛

یادمه ، بغض آسمان بارها شکست ؛

یادمه ، گاهی آسمان به حال ما گریه می کرد؛

ما چتری بجز عشق و دوستی نداشتیم ؛ یادتونه؟

یادتونه ؟ زیرصدای گفت وگوهایمان از آواز قمریان ، نغمه گنجشککان و سرود هَزاران سرشار بود که هزاران آفرین و درود ، نثارتان.

راستی! پیر دُردی کش میخانه ،جوابم را نداد !!  به من بگو ، قمریان به ما می خندیدند ؟؟؟

هر چه که بود اجراهای زیبا از همکاران ، گنجینه ای از صفا و صمیمیت به ارمغان داشت؛

آنچه کم نبود آرزو های زیبا بود . مجریان صحنه ی ایران شب آرزوها را با آرزوهای بلند گره زدند؛

آنچه کم بود گل وجود شما بود .جای همه ی مجریان ایران سبز بود.

 


شب آرزو ها  به بوی مژده  وصل یاران ،  عقربه های زمان ، رقص کنان ساغر و پیمانه زدند .

 شب آرزوها حتی خورشید شکفت. همه گفتند و شنیدند و  هماندم چون گل ، همه لبخند زدند . شاخه شادی رویا ها را  به دل غمزده پیوند زدند.

شب آرزوها دیدم ، پیر مردی دم میخانه صبح جام آیینه تعارف می کرد " واندر آن آینه صد گونه تماشا می کرد."

"گفتم این جام جهان بین به تو کی داد حکیم ؟ "              گفت : امروز که این جمع ، مهیّا و مهنّا می کرد.

فریبا علومی یزدی

در گردهمایی بعدی منتظر قدوم مبارک یکایک شما مجریان عزیز هستیم.


 حسین وکیلی زارچ: سلام ..بسیار عالی و زیبا ....من که لذت بردم..هرچند ناگفته های زیادی بود که باید مطرح میشد..ولی در فرصت های بعدی جبران میکنیم.

ارمیا برزین: اولین گردهمایی مجریان صحنه ایران برگزار شد آن هم در شب آرزوها، واقعا شب رویایی بود
این گردهمایی نقطه عطفی برای حرکت به سمت پیشرفت شد و به نتایج خوبی رسیدیم که اگر در آینده نزدیک اجرایی بشه که میشه "مجریان صحنه ایران" در قله قرار خواهند گرفت

باز هم از زحمات بی دریغ خانم علومی یزدی  تقدیر و تشکر می کنم
از حضور گرم استاد عزیز آقای خوش فطرت کمال تشکر را دارم
.

طیبه رضایی راد: شب به یادماندنی بود.جای عزیزانی که حضور نداشتند،واقعا خالی بود.
از سرکار خانم علومی عزیز  کمال تشکر را دارم .
از همکارانی که از راه دور تشریف اورده بودند تا این جمع صمیمی تشکیل بشه نیز ممنونم و از اینکه جناب اقای خوش فطرت افتخار دادند نیز بی نهایت سپاسگزارم.امیدوارم در نشست های بعدی شاهد حضور تمام عزیزان باشیم.

لیلا مومن پور تفرشی :آن هوای خوش

آن نسیم ناب

در شب آرزوها

و مهربانانی از دور و نزدیک

.....که همراهی شان لذت بخش است و همنشینی شان برای روزهای بهتر نوید بخش .


خانم علومی عزیز و گرانقدر بزرگواریتان را سپاس بی کران ....

پریسا حنیفه : سلام
بسیار عالی بود ..........شب آرزو ها را در کنار دوستان عزیزی بودن که همگی در دل و بر زبانشان موجی از آرزو های بزرگ و به امید خدا حتما دست یافتنی بود بسیار لذت بخش بود.

از سرکار خانم علومی  به خاظر این شب به یاد ماندنی سپاسگزارم.

مصطفی ذوالنوری: چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی..


چه شب زیبایی بود در کنار یاران فرزانه،در شب آرزوها چه دیدار نشاط انگیزی بود دیدار تک تک دوستان..
سرکار خانم علومی بزرگوار ، ستودنیست تلاشتان و سپاس بی پایان از مهرتان..

فاطمه سادات میرصفی :در عمق اندیشه های شاد و دوست داشتنی ، شبی بود بس به یاد ماندنی .
استاد عزیز سرکار خانم علومی  دریای مهربانیتان بی کرانه باد.سپاسگزارم.

حسن خسروی : شب نشيني در بهشت .
در قصر ، سوار بر موج صفا ، شبي خاطره انگيز را رقم زديم . همكار خوبم حضرت استاد علومي يزدي به ما شامي داد به ياد ماندني . براي چي ؟ براي تفاهم و دوستي و محبت براي جمع كردن استعدادها براي شاد بودن و موفق زيستن براي همكاري و همياري و براي اينكه اگر ناني در مياوريم با هم بخوريم . شب خوبي بود از ايشان  به فراواني تشكر ميكنم . با دوستان پر مهر و صميمي مجري و گوينده آشناتر شديم و گل گفتيم و گل شنفتيم . الهي شكر .

سید شمس الدین موسوی:سرکار خانم علومی سلام
سپاس صمیمانه تقدیم شما
شبی خوش و خاطره انگیز با دوستان و همکاران گذشت.
به امید دیدار مجدد در گردهمایی بعدی

سمیراسادات رسولی: شبی بسیار دل انگیز و فرح بخش در سایه همنشینی دوستان یکدل و یکزبان، آن هم در حال و هوای بارانی که لطف آن را چندین برابر می کرد.
با سپاس فراوان از سرکار خانم علومی عزیز
بی صبرانه منتظر اعلام جلسه بعدی هستم.

فؤاد جهان مهر: بسیار بسیار عالی!
شبی زیبا و به یادماندنی بود و حضور پرشور، گرم و صمیمی همکاران و دوستان اتاق فکر و همچنین حضور استاد گرانقدر جناب آقای خوش فطرت، زیبایی آن را صدچندان کرده بود.
آرزومند تحقق آرزوهای گروه هستم.
استاد عزیزم، سرکار خانم علومی ، محبت و مهربانی بی انتهای شما را صمیمانه سپاسگزارم.

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !