مصاحبه با بهروز خوش فطرت مجری صحنه

مصاحبه ها . مجریان صحنه ایران
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

مجری خوش فطرت و خوش صورت این ماه از صدای آشنای یک دوست و همکار پیشکسوت جناب آقای بهروز خوش فطرت در دید شماست. ایشان را خوانندگان خبرنامه ایران مجری به خوبی می شناسند. زندگی پرتلاش ایشان پر از موفقیت و افتخار بوده است و صدای گرمشان سال های مدیدی ،میهمان خانه های شما عزیزان.

از تخصص های ایشان : بازیگرتئاتر ، تلویزیون و سینما ، روزنامه نگار ، خبرنگار ، گزارشگر ، مجری و گوینده صدا و سیما گوينده فيلمهاي مستند ، آنونس هاي تبليغاتي و نريشن هاي مربوط به خطوط توليد - مشاور ، تهیه کننده و مجری برنامه ها و جنگ های هنری در سراسر کشور ، مجری همایش ، گردهمایی و سمینار می باشد.

 

جناب خوش فطرت لطفاً مختصري درباره زندگي، شغل و تولد و ... بگویيد و اينكه چگونه به گويندگي و مجريگري علاقه مند شدید؟

با سلام  خدمت خوانندگان خوب خبرنامه ایران مجری و مجریان ایران زمین

بنده متولد اهواز هستم و تا کلاس پنجم ابتدایی در این شهر درس خواندم و بعد به دلیل شغل پدرم به خرمشهر نقل مکان کردیم.در اهواز که بودیم درست نمیدانم کلاس چهارم یا پنجم ابتدایی بودم که پدرم روزنامه می خرید و مرا به قهوه خانه نزد دوستانش می برد و من بلند بلند خبرهای روزنامه را برای آنها و اطرافیان می خواندم و آنها مرا تشویق میکردند. و شاید این امر باعث علاقه من به گویندگی و اجرا شد.

از شروع و سابقه کار خود با رسانه ها بفرمایید.

فعالیت هنریم را از سیزده سالگی از تئاترهای دبیرستانی شروع کردم ودر ادامه ،  فعالیت در گروه تئاتر خانه جوانان خرمشهر و شرکت در مسابقات گروه های تئاتر و گویندگی  امور تربیتی آموزش و پرورش که به صورت استانی بر گزار می شد و کسب مقام اول در چند سال متوالی و همزمان ، فعالیتهای مختلف هنری در مطبوعات ( مجله دختران و پسران و روزنامه اطلاعات )  در ادامه  ،  پس از قبول شدن در آزمون و تست گویندگی و اجرا..فعالیت در رادیو نفت ملی آبادان به عنوان گوینده و در تلویزیون آبادان به عنوان بازیگر و مجری و همکاری با برنامه های هنر و ادبیات نوجوانان و قاصدک ، ( از سال 1355 تا  1359)     پس از وقوع جنگ تحمیلی مهاجرت به شیراز و همکاری با صدا و سیمای مرکز شیراز به عنوان بازیگر و گوینده و در ادامه ، همکاری با صدا و سیمای مرکز بوشهر به عنوان گوینده خبر و خبرنگار (  از 1361 تا 1367 ) و در کنار آن همکاری با گروههای تئاتر بوشهر  در سال 1367 مهاجرت به تهران و  آغاز همکاری با واحد خبر صدای جمهوری اسلامی ایران به عنوان گوینده خبر و همزمان ، آغاز فعالیت حرفه ای درزمینه بازیگری در رادیو ، تلویزیون و سینما ، تاکنون بازی در  45 سریال ،  تله فیلم و فیلم سینمایی)   در سال 1375 همزمان با افتتاح رادیو جوان ،  انتقال به آنجا و همکاری با این رادیو به عنوان بازیگر ، گوینده و مجری و ادامه فعالیتهای مطبوعاتی.. و هم اینک همکاری با برنامه طنز ( جمعه ایرانی )  که با شرکت هنرمندان برجسته این برنامه و  به تهیه کنندگی سعید توکل هر صبح جمعه ، از ساعت 9 تا 30 / 11 دقیقه از صدای جمهوری اسلامی ایران  ( رادیو ایران ) پخش می شود.

بعضی ها معتقدند برای مجری بودن و یا بازیگر شدن احتیاج به  رانت خاصی است .به نظر شما این موضوع تا چه اندازه واقعیت دارد؟

در مورد رانت باید بگویم اصولا کارهای تخصصی و به خصوص هنری که پیشرفت در آن به استعداد فرد بستگی دارد با رانت وپارتی بازی جلو نمیرود.مثلا آیا کسی میتواند با رانت و پارتی بازی خلبان و یا پزشک جراح بشود.این در مورد هنر بسیار سخت تر است چرا که در این کار حس هم به شدت موثر است و اگر کسی به صورت کاذب برای مدت کوتاهی به اصطلاح خودش را غالب کند به زودی لو میرود و عدم استعداد او نمایان میشود.مثلا کسی که تونالیته صدای او به درد گویندگی و یا مجریگری نمی خورد آیا میتواند با پارتی بازی گوینده و یا مجری شود؟؟؟؟؟؟و کسی که در یک صحنه درام یا کمدی یا طنز نتواند حس شخصیتی را که نقشش را به او سپرده اند به بیننده منتقل کند آیا میتواند بازیگر موفقی باشد....... -

آقای خوش فطرت شما تجربه طولانی و سابقه درخشانی در زمینه همکاری با رسانه دارید و از پیشکسوتان این حوزه هستید .اگر قرار بود بین بازیگری ، مجری تلویزیون،  گویندگی رادیو و مجری صحنه یکی را انتخاب نمایید کدام را انتخاب می نمودید و چرا؟

قطعا بازیگری.دنیای بازیگری دنیایی است که من آنرا با هیچ چیز عوض نمیکنم..امابه نظر من اگر یک فرد به صورت اکادمیک و با تحصیلات دانشگاهی و یا حد  اقل دیدن دوره های مربوط به بازیگری در آموزشگاههای معتبر کار بازیگری را فرا بگیرد..ودر ضمن علاقه ، استعداد و شرایط لازم را داشته باشد میتواند مجری و گوینده هم باشد ولی عکس آن در مورد همه ممکن نیست  به عنوان مثال ما بازیگرانی داریم که مجری هم هستند ولی به ندرت مجریانی داریم که بازیگر( به معنای واقعی ) هم باشند...و اگر یکی دونفرهم هستند به دلیل این است که آنها فعالیتشان را از تئاتر شروع کرده اند.

 

- جوانان زیادی علاقه مند به حرفه اجرا و گویندگی هستند. آنها دوست دارند یک نصیحت پدرانه از شما داشته باشند . لطفا بفرمایید.

همانگونه که تا کنون در صحبتهایم مکررا اشاره کردم در مرحله اول عشق و در مرحله دوم استعداد..این دو مکمل همدیگرند و هر کس که فقط یکی از آنها را داشته باشد به نتیجه نخواهد رسید.اگر افرادی هستند که به خاطر شهرت و پول به دنبال این حرفه هستند مطمئن باشند که به هدفشان نخواهند رسید.

 

- از فرزندان شما کسی هنر شما را دنبال نموده است یا خیر؟ آنها نظرشان با شغل شما چیست؟

فرزندانم که دو دختر هستند به صورت مستقیم وارد اینکار نشدند و تحصیلات دانشگاهیشان زبان انگلیسی است اما به مقوله موسیقی علاقه مندند و آنرا دنبال میکنند..و قبلا که فرصت بیشتری داشتند گیتار و کیبورد می نواختند و حرفه مرا هم دوست دارند

 

- از همکاران قدیم شما با کدامشان خاطرات بیشتری دارید و به قولی یار غار هستید؟ارتباطات شما در چه اندازه است؟

دوست صمیمی من که تئاتر را از نیمکتهای دبیرستان با هم شروع و تا کنون دنبال کردیم هنرمند گرامی  آقای مجید قناد مجری خوب صدا و سیما هستند.

- یکی از خاطرات شیرین خود در دوران مجریگری یا بازیگری را برای مخاطبان خبرنامه ایران مجری  بفرمایید.

در مورد مجریگری خاطره ای به یاد ندارم اما در مورد بازیگری چند سال پیش که من در سریال  ( چاق و لاغر ) نقش افسر پلیس را بازی میکردم و درخیابان مشغول فیلمبرداری بودیم در لحظاتی که صحنه آماده میشد تا سکانسهای مربوط به من فیلمبرداری شود و من درخیابان قدم میزدم بعضی از رانندگان اتوموبیل ها ورود ممنوع می آمدند و وقتی که با من روبرو میشدند از ترس جریمه شروع میکردند به توجیه کردن و عذر خواهی...که من اول خیلی جدی به آنها تذکر میدادم وبعد به آنها واقعیت را میگفتم .و وقتی پی می بردند که جریمه ای در کار نیست خوشحال می شدند و لی از همانجا برمی گشتند و کار خلاف خود را ادامه نمی دادند..

 

- اخیرا در برنامه "خنده بازار" از شبکه ... در حال ایفای نقش هستید. این نقش تا چه اندازه با روحیات شما سازگار است . در دنیای واقعی هم شما در سونا تصمیم می گیرید یا خیر؟

آیتمی که شما به آن اشاره کردید ماجرای سه نفر از افرادی است که بسیار متمول هستند و به اصطلاح از رانت هم در ارتباط با فعالیتهای  نا مشروع خود استفاده می کنند...و به این ترتیب این افراد و عملکردشان زیر ذره بین طنز می رود. از آنجا که کاراکتری را که من نقشش را بازی می کنم از شخصیت من دور است طبیعی است که من مثل آن فرد در جکوزی تصمیمی نمی گیرم.

- نظر شما در مورد سایت ایران مجری چیست و چه پیشنهادی در مورد بهتر شدن آن دارید؟

این سایت که با کوشش و درایت سرکار خانم علومی راه اندازی شده است می تواند به کسانیکه در زمینه اجرا می خواهند تجربه کسب کنند،کمک کند.اما بازهم میگویم به شرط اینکه علاقه و استعداد داشته باشند .

 

کلمات کوتاه زیر را با کلمات کوتاه یا یک بیت شعر نغز جواب دهید

خوش فطرت در یک کلام : صادق و صمیمی

رادیو صبح جمعه : برنامه ای که هدفش خوشحال کردن مردم ایران است.

حمام عمومی: یادش به خیر.خاطرات خوب دوران کودکی به همراه پدر..

گل مصنوعی : چیزی که اصالت ندارد و متاسفانه خیلی ها آنرا جایگزین گلهای طبیعی کرده اند.

آب جوش صلواتی : والله چی بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ایران : بنویسید ایران بهترین خاک خداست.

هنرمند : فهیم همراه با رنجهای فراوان

مهر : آبان...آذر...دی

عکس : خلاصه شدن همه یک انسان در یک قاب.

رنگ فرشته : به نظر من سفید

دیوان حافظ : دیوانی از شاعری راستگو و صادق

عید فطر : عید عاشقان مومن

ورزش مورد علاقه : شنا..ماهیگیری

نام معلمی که سزاوار تقدیر است : آقای اسداللهی که راهنمای من بود به هنر تئاتر

یک کلام زیبای تشکر از همسر: ممنونم........به خاطر همه سالهای خوب و بد

پدر و مادر خود را با چه کلامی یاد می کنید؟: تا ابد دوستشان دارم و یادشان همیشه اشک در چشمانم می نشاند.....

مجریگری : حرفه ای بسیار تخصصی و جدی که بعضی ها آنرا شوخی گرفته اند..

آخرین اجرا : چندی پیش...سمینار آغاز فعالیت آیلز در ایران با حضور موسسین ، مدیران و جمعی از مدیران آموزشگاههای زبان از سراسر کشور

بهترین مجریگری شما : هنوز اتفاق نیفتاده است.

خبر نامه ایران مجری : وزین و خواندنی

انتظار : تلخ و شیرین

معرفی سایت شما : گروه فرهنگی هنری فجر

مجری منتخب ماهنامه مهرماه 90  :

هر نكته‌اي كه ميخواهيد بيفزایيد: از همکار خوبم سرکار خانم فریبا علومی یزدی به خاطر تمامی تلاششان و همینطور لطفی که به بنده دارند سپاسگزارم و برای ایشان موفقیت روز افزون و شادکامی آرزو دارم .  والسلام.

 

از ایزد منان ، سلامتی و تندرستی  مسالت داریم برای همکار ارجمندمان ، مجری خوش بیان و بازیگر خوش ذوق و ماندگار ایران ، جناب بهروز خوش فطرت و خانواده محترمشان . ایران مجری

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !