زندگی نامه فریبا علومی یزدی مدیر مسئول موسسه شهرایان سخن

فریبا علومی یزدی
تنظیمات نوشتاری

فریبا علومی یزدی، (متولد 5 اسفندماه 1350  تهران ) مدرس زبان و ادبیات فارسی  و مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری شهریاران سخن است . وی درخانواده‌ای اصیل و فرهنگی در  تهران چشم به جهان گشود .

وی از نوادگان آیت الله حاج شیخ محمود فرساد اردکانی و حاج سید علیمحمد وزیری (جد مادری) و خاندان جلیل القدرعلومی که در علم و فقاهت زبان زد عام و خاص بودند(جد پدری) است  و تحصیلات تخصصی خود را در مدرسه فرح ایرانیان در بغداد آغاز کرد و پس از شروع جنگ تحمیلی  به تهران و سپس یزد رجعت نمود و مقطع دبستان را به پایان برد. سپس در مدارس مفتح و بهادری یزد دیپلم خود را در رشته علوم انسانی اخذ نمود و سپس تحصیلات خود در رشته مورد علاقه اش ( زبان و ادبیات فارسی ) در دانشگاه آزاد اسلامی یزد  و کارشناسی ارشد فارسی را در دانشگاه ازاد اسلامی نجف اباد اصفهان و مقطع دکتری را در واحد علوم و تحقیقات تهران به اتمام رساند و همزمان با تحصیل به عنوان مجری صحنه فعالیت حرفه ای خود را از سال 1368 آغاز نمود .

وی در سال 1380 ازدواج کرد و صاحب دو فرزند دختر و پسر به نام های نازنین و محمد است.

وی فعالیت رسانه ای خود را در سال 1368 با برنامه ی های قول و غزل، پردیس سخن و گلگشت در رادیو آغاز کرد و از همان سال تا کنون به عنوان مجری کنفرانس های ملی و بین المللی به فعالیت پرداخته است. و به دلیل سبک خاص ادبی و متمایز در اجرا،  بانوی سخن پارسی لقب گرفته است.

وی عاشق معلمی و تدریس است و تدریس قرایت قران ، زبان و ادبیات فارسی و مهارت های فن بیان و آیین سخنوری را از سال 1381 آغاز کرد  و از جمله خدمات ارزنده ی ایشان راه اندازی پورتال ایران مجری در سال 1387 بوده است که مشتمل بر  1001 نکته ی مجری گری و سخنوری ، گنجور و پردیس سخن شامل صد ها متن مجری گری و بانک تقدیر نامه شامل صدها تقدیرنامه ادبی  است که خوشبختانه مورد اقبال و استقبال چشمگیر برای عوام و خواص قرار گرفت و به عنوان منبع معتبر مورد استفاده همگان قرار گرفت.

آموزش های کاربردی  و موثر در این سایت موجب شد که بیش از پیش در بین ایرانیان و پارسی زبانان سایر کشورها شناخته شوند و افراد کثیری از تعالیم وآموزه های ایشان تلمذ می کنند.

عشق به اتحاد  و همبستگی  بین مجریان ایده ی خلاقانه ای بود که باعث شد همگرایی صنفی مجریان ایجاد گردد و با تشکیل نشست های حرفه ای ، باشگاه مجریان و هنرمندان صحنه ایران در سال 1392  و در سومین گردهمایی تخصصی مجریان صحنه کشورشکل گرفت و با ایجاد سایت باشگاه مجریان ، گردهمایی مجریان به جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران ملقب به جشنواره ی سعدی تغییر یافت.

در ادامه دکتر فریبا علومی یزدی  به تدریس زبان و ادبیات فارسی و نیز آموزش های تخصصی فن بیان و آیین سخنوری در دانشگاه ها و موسسات آموزشی پرداخته است. از جمله آثار مکتوب وی ، رساله شرح احوال زندگی وحشی بافقی و نقد و تحلیل کلیه آثار وی  و رساله شاخصه های بلاغت تعلیمی در مثنوی معنوی است.

وی در جهت نیل به اهداف بزرگ خویش و ارتقای سخن و سخنوری در بین پارسی زبانان،  مدرسه ی سخن را در سال 1395  تاسیس نمود و همزمان  سایت sokhanvari.com  به عنوان سایت سوم در مدار فعالیت قرار گرفت.

از دیگر آثار وی خوانش  گری گزیده غزلیات حافظ و پدید آورنده آلبوم صوتی چهارفصل از غزلیات حافظ  است.  اجرای برنامه تلویزیونی عندلیبان در شبکه جام جم و با خوانش گری غزل های حافظ و سعدی مورد توجه اصحاب ادب و ارباب ذوق در سراسر جهان قرار گرفت.

ترانه بانوی پارسی  که شمه ای از زندگی نامه اوست ، سروده افشین یداللهی و به خوانندگی میرسالار عقیلی و خوانش گری فریبا علومی یزدی  در قالب ترانه ای ماندگار به زنان ایران زمین تقدیم شده است.

پس از سالها تلاش صادقانه و مستمر در حوزه تعلیم و تدریس فنون و مهارت سخنوری و مجریگری ، امروزه هزران هنرآموز و پیروان او از سبک و سیاق وی پیروی نموده و دراطراف و اکناف هر کوی و برزن بدان شیوه سخن می گویند . به همین مناسبت از ایشان به جهت خدمت خالصانه و عاشقانه به جامعه علمی، فرهنگی و هنری کشور در دهمین جشنواره ی سعدی تجلیل به عمل می آید.

 صبر بسیار بباید پدر پیر فلک / تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید           سعدی

منبع : سایت سخنوری

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !