سيزدهمين جشنواره جوان خوارزمي

آرشیو
تنظیمات نوشتاری

سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی

 سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی صبح امروز شنبه با حضور دکتر نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

 

51 طرح برتر دانش آموزی در جشنواره جوان خوارزمی معرفی شد.

دبیر سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی گفت: در این دوره از جشنواره در بخش دانشجویی دو گروه روباتیک و مکاترونیک و در بخش دانش آموزی دو بخش روباتیک و نانو تکنولوژی اضافه شد که در بخش دانش آموزی 51 طرح انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر شروین امیری امروز در سیزدهمین جشنواره خوارزمی افزود: در جشنواره خوارزمی بخش دانش آموزی و دوره های کاردانی آموزش و پرورش، 24 هزار و 860 طرح دانش آموزی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از ارزیابی هزار و 407 طرح به مرحله کشوری راه یافتند.

دبیر سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی با بیان اینکه 2 بخش روباتیک و نانوتکنولوژی در بخش دانش آموزی اضافه شده است، اظهار داشت: طرح های ارسال شده در این بخش در 15 گروه تخصصی برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکانیک، فیزیک و نجوم، شیمی، ریاضی، علوم زیستی و پزشکی، هنر و معماری، علوم اجتماعی، علوم اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، عمران، نانوتکنولوژی، کشاورزی و منابع طبیعی و رباتیک مورد داوری قرار گرفتند.

امیری با تاکید بر اینکه از میان طرح های انتخابی 51 طرح به عنوان طرح های منتخب دانش آموزی برگزیده شدند، ادامه داد: در این دوره از جشنواره 58 درصد طرحها از سوی دختران و 42 درصد از سوی پسران ارائه شد.

وی همچنین از اضافه شدن دو گروه تخصصی در بخش جشنواره بین المللی خوارزمی خبر داد و یادآور شد: در بخش بین المللی خوارزمی نیز دو بخش روباتیک و مکاترونیک اضافه شد که از میان طرح های ارسالی به این بخش 45 طرح در 14 گروه تخصصی به عنوان طرح های برتر انتخاب شدند.


51 طرح به عنوان طرح‌های برگزیده کشوری در سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی انتخاب شدند.

گزارش تصویری سومین جشنواره جوان خوارزمی


90/8/28

با حضور معاون علمي و فناوري رئيس جمهور صبح امروز طي مراسمي در دانشگاه شهيد بهشتي تهران برگزيدگان بخش دانش آموزي سيزدهمين جشنواره جوان خوارزمي معرفي و تجليل شدند.

 


به گزارش میگنا به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش،سيزدهمين جشنواره جوان خوارزمي صبح امروز با حضور مسئولين كشوري با معرفي برگزيدگان بخش دانش آموزي و دانشجويي اين جشنواره به پايان رسيد.

بر اساس اين گزارش،دانش آموزان دبيرستان علامه اقبال لاهوري فارس با طرح از زمين تا آسمان رتبه سوم برق و الكترونيك،دانش آموز دبيرستان علامه حلي شهرتهران با عنوان طرح شبيه سازي فوتبال دو بعدي و دانش آموز دبيرستان امام خميني (ره) قزوين با طرح روبات استوانه اي گام رو رتبه اول روباتيك،دانش آموز مركز استعدادهاي درخشان علامه حلي 3 با عنوان طرح روبات جست و جوگر لوله و دانش آموزان دبيرستان فرزانگان 1 شهرتهران باعنوان طرح هاي شبيه سازي امدادو نجات و شبيه سازي فوتبال سه بعدي رتبه دوم روباتيك، دانش آموزان دبيرستاني اصفهان با عنوان طرح فوتباليست دو به دو صائب و دانش آموزان مركز استعدادهاي درخشان علامه حلي تهران با طرح فوتباليست دوبه دو و دانش آموزان مركز استعدادهاي درخشان علامه حلي3 با طرح فوتباليست يك به يك و دانش آموز دبيرستان بزرگسالان شيخ مفيداسلام شهر با عنوان طرح خودرو سطحي و زير سطحي رتبه سوم روباتيك، دانش آموزان مركز استعدادهاي درخشان شهيد اژه اي اصفهان با طرح پروتكل هوشمند امنيت اطلاعات رتبه اول كامپيوتر ودانش آموزان مركز استعدادهاي درخشان شهيد اژه اي اصفهان با طرح شبيه ساز روبات دنباله رو ، دانش آموز دبيرستان غير انتفاعي سروش منطقه3 تهران با طرح تلاش براي طراحي يك روش جديد حل مسئله رتبه سوم كامپيوتر، دانش آموزان آموزشكده فني و حرفه اي امام خميني(ره) خراسان رضوي و مركز آموزش از راه دور رهروان مازندران رتبه دوم مكانيك ودانش آموزان دبيرستاني كرمانشاه رتبه سوم مكانيك را كسب كرده اند.

 

اين گزارش مي افزايد:رتبه سوم رشته رياضي را به طور مشترك دانش آموزان دبيرستاني استان اصفهان و فارس ، رتبه دوم شيمي را دانش آموز گيلان ، رتبه دوم فيزيك و نجوم را دانش آموز شهر تهران،رتبه سوم نانو تكنولوژي را دانش آموزان استان خوزستان،رتبه سوم علوم زيستي و پزشكي را دانش آموز استان چهار محال و بختياري،رتبه دوم كشاورزي و منابع طبيعي بطور مشترك دانش آموزان استان هاي كرمان و خراسان رضوي كسب نموده اند.

شايان ذكر است، رتبه سوم كشاورزي و منابع طبيعي را با طرح هاي دستگاه جداسازي دانه از گل آفتابگردان و دستگاه بذر كار تيلر با سيستم هيدروليك وچرخه تخم گير و قفس مخصوص گرفتن بچه درختي زنبور عسل و دستگاه سبزي چين به ترتيب دانش آموزان استان اصفهان، شهرستان هاي استان تهران ، گلستان ،  لرستان و همدان كسب نموده اند. 

 

بر اساس اين گزارش، رتبه دوم عمران  با طرح آجر ايستا به دانش آموز شهر تهران،رتبه دوم هنر و معماري با طرح هاي دعاي باران-آرش كمانگير و تصوير سازي با ساعت به دانش آموزان بوشهر و شهرتهران و رتبه سوم اين رشته با طرح هاي نقاشي با رنگ و روغن ، آثار گرافيكي ، كوچه ، تصوير سازي و نگه دارنده كاشي به ترتيب به 5 دانش آموز از استان هاي اصفهان ، تهران ، قم و كرمان رسيده است.

شايان ذكر است، رتبه اول زبان و ادبيات فارسي را  به طور مشترك دانش آموزان فارس و شهر تهران، رتبه دوم اين رشته رادانش آموزان استان فارس، رتبه سوم اين رشته را  به طور مشترك دانش آموزان استان هاي خراسان رضوي ،شهر تهران و گيلان، رتبه دوم علوم اجتماعي را دانش آموز استان مازندران ، رتبه سوم اين رشته را دانش آموزاستان خراسان رضوي و رتبه سوم علوم اسلامي،فلسفه و اديان را دانش آموز استان شهر تهران كسب نموده است.


 انتخاب 51 طرح برتر در سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی

دبیر سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی گفت: 51 طرح به عنوان طرح‌های برگزیده کشوری در سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی انتخاب شدند.
به گزارش  فارس، شروین امیری دبیر سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در مراسم اختتامیه این جشنواره که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، از ثبت‌نام هزار و هفتصد و یک طرح در بخش دانشجویی این جشنواره در 14 گروه تخصصی کارشناسی خبر داد و گفت: پس از ارزیابی داوران 45 طرح برتر به جشنواره ارائه شد.

همچنین در مجموع 21 طرح در بخش دانشجویی آزاد به عنوان برگزیده انتخاب شد.

به گفته وی 24 هزار و 860 طرح از 10 گروه تخصصی از سوی آموزش و پرورش به این جشنواره ارائه شد و در نهایت هزار و 407 طرح به عنوان طرح‌های منتخب استانی انتخاب شدند و سپس در مرحله کشوری 93 طرح برتر به هیئت داوران جشنواره ارائه شد.

هیئت داوران نیز پس از بررسی در نهایت 51 طرح را به عنوان برگزیده نهایی اعلام کردند.

به گفته وی از 90 برگزیده کشوری 62 نفر پسر و 28 نفر دختر هستند. به عبارتی 68.9 درصد پسر و 31.1 درصد دختر هستند.

دبیر سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی گفت: در بخش دانش‌آموزی و دوره‌های کاردانی آموزش و پرورش 51 طرح برگزیده کشوری توسط 90 نفر طراح ارائه شده است.

میانگین تعداد افراد شرکت کننده در هر طرح در سطح کشور 1.76 نفر است.

امیری گفت: در این جشنواره پس از بررسی طرح‌های منتخب استانی در گروه‌های تخصصی، داوری ستاد جشنواره و دفاع حضوری داوران استانی و طراحان 93 طرح به مرحله نهایی داوری راه یافتند که پس از داوری در هیئت داوران مشترک وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش 51 طرح به عنوان طرح‌های برگزیده کشور در سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی انتخاب شدند.

 

 


حاشیه هایی از سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، این جشنواره امروز - شنبه - با حضور صدها نفر از دانشجویان و دانش آموزان مبتكر و مخترع برپا شد .

در زمان شروع برنامه در حالی كه مجری مشغول اعلام برنامه های جشنواره بود یكی از پروژكتورهای نصب شده بر دیوار سالن با صدایی زیاد سوخت و در این هنگام دود سیاهی از آن به هوا رفت كه این رخداد توجه حاضران را جلب كرد.

*** بعد از آن مجری راه های خروجی اضطراری سالن را به حاضرین نشان داد و مانند مهمانداران هواپیما با دست خود اقدام به معرفی خروجی های سالن كرد .

*** همهمه ای سالن را فرا گرفت و بلافاصله مجری اعلام كرد كه بر اساس قانون همایش و جشنواره ها ، مجری موظف است در آغاز مراسم تمام نكات ایمنی را اعلام كند.

*** در ادامه این مراسم "عباس طائب " مشاور وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در سخنرانی خود تاكید كرد : دانشگاه ها باید خط مشی كارآفرینی داشته باشند و افراد به یك حقوق دانه گنجشكی اكتفا نكنند بلكه خود كارآفرین باشند.

*** همچنین " كسری خدیور" جوان ترین نوازنده و آهنگساز كشورمان نیز با حضور در این جشنواره ، موسیقی ترانه " ای ایران " را به همراه یك قطعه دیگر موسیقی با ویلون نواخت . وی به خاطر این اجرا ، از سوی " شروین امیری " دبیر سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی لوح تقدیر دریافت كرد و همچنین حاضران نیز وی را به شدت تشویق كردند .

*** در پایان این مراسم بیش از 70 نفر از برگزیدگان دو گروه "دانشجویی - آزاد" و " دانش آموزی و دوره های كاردانی " سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی مورد تقدیر قرارگرفتند .

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !