وقتی 400 نفر بخواهند گاف فریبا علومی یزدی را بگیرند

نمونه های زیبای تبریکات نوروزی
تنظیمات نوشتاری

شما مجری مراسمی هستید که 120 نفر جایزه خواهند گرفت؟

چگونه از مخاطبان تشویق می گیرید.

قطعاً شما دوست ندارید بعد از اعلام نفر دهم کسی در تالار حضور نداشته باشد

و یا به شما بگویند : لطفاً زود تر ... تمام کنید.

شما مجری مراسمی هستید که 120 نفر جایزه خواهند گرفت؟ چگونه از مخاطبان تشویق می گیرید. قطعاً شما دوست ندارید بعد از اعلام نفر دهم کسی در تالار حضور نداشته باشد و به شما بگویند : لطفاً زود تر ... تمام کنید.

یکی از زیباترین لحظه های یک جشنواره و یا همایش علمی لحظه تقدیر و تشکر از برگزیدگان است. شاید خیلی از مجریان از دادن جایزه و گرفتن تشویق از مخاطبان واهمه داشته باشند. این اطمینان به شما داده خواهد شد با به کار گیری نکات این پست از این به بعد شما شیفته و علاقه مند به اجرای جشنواره و اهدای لوح تقدیر خواهید شد.

 

این مهم است شما بتوانید مخاطبان را درگیر کنید و بعد از دو روز همایش سخت آنها را سرحال نگه دارید و از آنها تشویق بگیرید.  اصولاً در پایان این همایش ها افرادی که باید تقدیر شوند  غایب هستند . خیلی از مجریان با به کار بردن الفاظ اضافی  و حتی کنایه در مورد شخص غایب  صحبت می کنند و یا از کنار آنها به راحتی عبور می کنند. شاید نام فردی در لیست شما باشد که حتی در قید حیات نیست . شما باید برای این موارد هم فکری کرده باشید و از همه به خوبی یاد نمایید.

شما نه تنها باید با کلمات و جملات زیبا  از حاضران به خوبی یاد نمایید بلکه یکی از وظایف مجری حرفه ای  تقدیر و تشکر از  افراد غایب خواهد بود چنانکه بعداً فیلم مستند همایش را دیدند از شما سپاسگزار باشند. من مورد تفقد افراد فرهیخته ای  قرار گرفته ام .

یکی از این افراد به من گفت " سرکار خانم فریبا علومی یزدی بنده امروز از شما خیلی آموختم ، اینکه چگونه در غیاب افراد امانت دار خوبی باشم . شما بزرگترین درس زندگی را به من دادید." بله درست است. شما برای اینکه اثرگذار باشید باید متمایز باشید .

 

در ابتدا شما قسمت اخر همایش را خواهید دید. شما ملاحظه می نمایید که مخاطبان بعد از دو روز همایش علمی سخت تا پایان صحبت های من  و تا لحظه ها  هنوز به صندلی های خود چسبیده اند.  بعضی از این افراد تا دقایقی سر جای خود هستند گویی که هرگز قصد ترک تالار همایش را ندارند.

{denvideosound/dek/news142.flv}

در  ویدئو بعدی شما خواهید دید چگونه فریبا علومی یزدی برای ده نفر اول از تقدیر شوندگان که تنها یکی از آنها حاضر است  ، از ادبیاتی زیبا ، جامع و کامل استفاده می کند . اگر لقب جادوی سخن به من داده اند به خاطر این است که من سعی می کنم از کلام عادی در صحبت های خودم کمتر استفاده کنم.

 

 

{denvideosound/dek/news14.flv}

در این ویدئو شما خواهید دید 400 نفر در انتظار هستند تا گاف مجری را بگیرند.

شاید این موضوع برای شما هم پیش بیاید . پس اگر می خواهید این سبک را پیش بگیرید قبل از آن مطمئن باشید به اندازه کافی دامنه اشعار و لغات خود را به روز کرده اید.

این اولین بار برای من نبود که جمعیتی وارد یک فضای هوش هیجانی شوند. اگر شما در ویدئو دقت فرمایید می بینید که بنده با تریک های خاصی جمعیت را وارد فضای مچگیری نموده ام  و در نهایت با مکث های کوتاه ، سایه روشن در صدا و نهایتاً پایان کار با تن صدای پایین یک دست جانانه می گیرم .

اگر خوب در زمان فیلم دقیق شوید می بینید از نفر سوم به بعد این من هستم که  مورد تشویق قرار می گیرم  نه کسی که جایزه می گیرد . چون همه غایب هستند .

این در بهترین حالت باعث سرحال نگه داشتن مخاطبان تا آخرین لحظه ها بر روی صندلی خود است . یک ارتباط کاملاً دو طرفه . شاید هم سه جانبه.

 

این تازه شروع کار من است. آنها تا ساعت ها به من فکر می کنند و خیلی ها  نزدیک بنده می آیند و ابراز لطف می کنند. خیلی از آنها اشک شوق می ریزند. بعضی ها برای همیشه دوستان خوبی برایم می مانند . من همه ی آنها را اکرام می نمایم.


گاهی آنها در محیط های مجازی به من لطف دارند و از کامنت های آنها متوجه می شوم که آنها هنوز اجرای چند سال گذشته بنده را با جزئیات در خاطر خود دارند. اینها علامت خوبی برای من است و همین طور شما.

{denvideosound/dek/V144.flv}

 

موضوع دیگری که برای بعضی از آنها در خور توجه است  و آنها را وارد بازی می کند این است که هر شخصی که می خواهد مورد تقدیر قرار بگیرد می داند که بنده یک شعر برای وی خواهم خواند. برای آنها بسیار مهم است که در مورد آنها چه خواهم گفت اگر چه اکثر آنها به خاطر فضای هیجانی ایجاد شده  تنها قادر به شنیدن دو سه کلمه  از ابیات بنده هستند و بقیه را در فضا هستند.

مخاطبان خیلی باهوش هستند و در دو نفر اول که مورد تقدیر قرار بگیرند یک زنجیر ارتباطی با کلام بنده برقرار می کنند و سعی در پیدا کردن رابطه ای بین صحبت های من و اشخاص دارند.  شما در  ویدئو  بالا دیدید که بعد از نفر دوم  مخاطبان به خوبی درگیر می شوند  و این درگیری تا نفر دهم به اوج خود می رسد .


در ادامه  شاید باور آن برای شما ممکن نباشد ولی یک واقعیت است که  گاهی اوقات افراد از میان جمعیت  بلند می شوند و به تشویق می پردازند . آنها شاید دست به اعمالی بزنند که در حالت عادی و همایش های دیگر قابل تصور نیست . من بارها شاهد این صحنه ها بوده ام.

{denvideosound/dek/V145.flv}

شما در این قسمت از ویدئو خواهید دید چگونه فردی در یک همایش علمی سوت می زند(ثانیه 25) همانگونه که در میدانهای ورزشی معمول است  و این بدان معنی است که شخص دچار توفان هیجانی شده است . این بدان معنی است که من به هدف زده ام. در ادامه این ویدئو شما می بینید من چگونه با بیان شعر ،مصادقت قدیم دو پیشکسوت را برجسته نموده و جمعیت را به وجد می آورم.(ثانیه 52 به بعد)

 


 

قسمت پایان و خداحافظی و دو حامی مالی که نامشان فراموش شده است.این می تواند باعث شود تا حامیان مالی در کنفرانس های بعدی از حامی بودن استقبال نکنند. شما باید همیشه هوای حامیان را داشته باشید. حاضر باشند یا غایب وظیفه شما اکرام حامیان است.

{denvideosound/dek/V146.flv}

در این ویدو نفرات 120 و 121 نامشان از قلم افتاده است  ولی به نحو شایسته ای از آنها تقدیر به عمل می آید.

اینها ماحصل سالها تلاش بنده است که در اختیار شما عزیزان قرار می دهم و انتظار دارم موفقیت های خود را به من گزارش کنید و من را امین خود بدانید.

 



اینکه شما در یک همایش مجری باشید و در طول همایش و بعد از آن مخاطبان نام شما را ندانند نشانه های خوبی نیست. باید در انتخاب صحبت های خود دقت بیشتری نمایید و مناسب خودتان مطالبتان را گرداوری نمایید .همین طور باید خودتان را در ابتدا معرفی نمایید.

{denvideosound/dek/V143.flv}

این ویدئو قبل از مراسم اختتامیه می باشد

در این ویدئو به حرکات دستان من نگاه کنید و ببینید چگونه بعد از یک شعر زیبا باید مخاطبان را تشویق به تشویق نمود.

بنده همیشه اختتامیه  را با ابهت و پرستیژ خاصی برگزار می کنم که مخاطب برایش این سبک اجرا ، تازگی داشته باشد .بنده اجازه نمی دهم مراسمی که من مجری آن هستم با بی نظمی روبرو شود و از قبل توضیحات لازم را می دهم . این ویدئو را ببینید .

{denvideosound/dek/V144.flv}

در بعضی از فیلم ها می بینم عزیزان از متن های من استفاده می کنند.البته بنده افتخار می کنم  ولی این متنها برای الگو می باشد و شما لازم است با تدارک مطالب خیلی زیاد به دامنه لغات خود اضافه نمایید.


 

اگر می خواهید بدانید چرا مخاطبان همایش بعد از جشنواره هایی که فریبا علومی یزدی مجری آن مراسم است  در موتورهای جستجو  " بانوی سخن ایران "  را جستجو می کنند این نکته ها را به دقت بخوانید و در لحظه به لحظه ویدئو ها تامل نمایید. همه اینها که گفتم  از دریچه ی سخن و از روزنه ی شعر هویدا می شود.

 


 

در همین مورد:

لزوم معرفی مجری توسط خود مجری صحنه

10 نکته مدیریت اجرایی و بيان مجري صحنه در جشنواره ها

12 نکته در مدیریت اجرایی قبل از مراسم اهدای جوایز جشنواره ها+ ویدئو

10رهنمود : به عنوان یک مجری چگونه اشعارمان را انتخاب نماییم؟+ ویدئو


هم اکنون ایران مجری در تدارک یک مجموعه ارزشمند و آموزشی با بیش از صد دیالوگ و اجرا های گوناگون از کنفرانس های بین المللی و جشنواره های ملی می باشد  که علاقه مندان می توانند با تهیه این مجموعه و تمرین و ممارست  خیلی آسان راه بیست ساله را یکساله طی نمایند و در اجرای صحنه ایران بدرخشند.

copyright

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !