چگونه یک مخاطب سرسخت را کنترل نماییم

سخنوری در کنفرانس ها ويژه سخنرانان
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

ایران مجری| هزارو یک نکته مجریگری و سخنوری | سخنوری در کنفرانس ها ويژه سخنرانان | چگونه یک مخاطب سرسخت و معترض به سخنان خود را کنترل نماییم. فنون سخنوری از فریبا علومی یزدی

ممکن است همیشه در میان مخاطبان فردی باشد که از شما خوشش نیاید .تحمل صدای شما را نداشته باشد ، از سر و وضعتان خوشش نیاید یا حتی شما را فرد احمقی بداند . این فرد معمولا در ردیف جلو هم می نشیند .


این نکات در نشست ها و خصوصاً برای  مدیریت و سخنرانی در مجمع عمومی ها کاربرد خوبی دارند. این نکته ها را ببینیم.

• سعی کنید به این افراد توجه نکنید.

 

• شما هرچقدر هم که خوب سخنرانی کنید نمی توانید بر این افراد غالب شوید. اگر بهترین سخنرانی خود را نیز انجام دهید باز هم این فرد ، روبروی شما نشسته و فقط به شما خیره می شود.

 

• بله ، هر چند مواجه شدن با چنین اشخاصی ناخوشایند و دشوار است ، اما کار اصلی شما توجه به سایر مخاطبان است ، مخاطبانی که با دقت به حرف های شما گوش می کنند. اگر شما فقط به این فرد و نکات منفی او توجه کنید کارتان خیلی سخت می شود، گیج می شوید و توجه سایر شنوندگان را نیز از دست خواهید داد.

 

• بسیاری از این اشخاص فقط می خواهند هر چه زودتر سخنرانی تمام شود و سالن را ترک کنند و علاقه ای به شنیدن سخنرانی و سؤالات سایرین ندارند.

 

• اگر یکی از چنین افرادی از شما سؤالی خصومت آمیز  پرسید ، با آرامش به آن گوش کنید و از او بخواهید سؤالش را دوباره تکرار کند . این کار  علاوه بر تسلط شما بر وی  و ایجاد قدرت فرماندهی ،به شما این فرصت را می دهد تا سؤال را کاملا بررسی کرده و پاسخی مناسب برای آن پیدا کنید.

 

• سعی کنید با پرخاشگری پاسخ این سؤالات را ندهید ، چرا که هر چند حق هم با شما باشد اما اگر پاسخ را به صورت نامناسب بدهید سایر شنوندگان حق را به فرد سؤال کننده خواهند داد.

 

• در هنگام مواجهه با این گونه سؤالات ، از سایر مخاطبین بخواهید نظر بدهند. با این کار خصومت را از خود منحرف می کنید و ممکن است حمایت مخاطبان دیگر نسبت به خود را برانگیزید وشخص سؤال کننده را ساکت کنید.

 

• به خاطر داشته باشید که اکثریت مخاطبان می خواهند که سخنرانی به خوبی برگزار شود و من تمایل دارم شما بهترین سخنرانی خود را ارائه دهید.


 

 

 ایرانمجری: فریبا علومی یزدی در همایش تخصصی ایمنی در کارگاه های ساختمانی - زمان انتظار برای ورود وزیر و اتفاقات خنده دار در تالار همایش های بین المللی شهید بهشتی . گاهی اوقات زمان زیادی قبل از حضور مقامات در مراسم ، وقفه ایجاد می گردد . تنها مجریان زبردست می توانند خلاء موجود را با هنر سخنوری خود پر نمایند و انرژی مخاطبان را حفظ نمایند.

 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !