هفت ايده برای ايجاد رابطه صميمی در موقع سخنرانی

سخنوری در کنفرانس ها ويژه سخنرانان
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

ايجاد صميميت بين مخاطبان در کارگاه ها ی سخنرانی و سمینار های تخصصی از فریبا علومی یزدی

 

ايجاد کردن رابطه صميمی بين مخاطبان راهی برای شروع سخنرانی است. با اين کار به مخاطبان کمک می کنيد تا احساس راحتی بيشتری داشته باشند، درک بهتری از صحبت هايتان داشته و حس همکاری بيشتری داشته باشند. همچنين باعث ايجاد فضای گروهی و ايجاد انگيزه و علاقه بين گروه های مختلف می شود.

 با ايجاد رابطه صميمی پيش از سخنرانی، مخاطبان می توانند جزئياتی را درباره خود در اختيار يکديگر بگذارند، و تشويق می شوند تا يکديگر را بيشتر بشناسند. اين کار باعث ايجاد اعتماد و ادراک دوطرفه بين مخاطبان می شود

 

آیین سخنوری سخنرانی

 

در اينجا ايده هايی برای ايجاد رابطه صميمی و دوستانه پيش از شروع سخنرانی آورده ايم. با خلاقيت و استفاده از ايده های خلاقانه راه های ديگری را ايجاد کنيد. این فنون برای کارگاه ها ی تخصصی و سمینارها فوقالعاده اثر گذار هستند.

ایران مجری : فنون سخنوری ویژه سخنرانان /ايده هايی برای ايجاد رابطه صميمی

1.      از مخاطبان بخواهيد تا يک يا دو سوال از يکديگر بپرسند.

 

2.      از هر يک از مخاطبان بخواهيد سه چيز درباره خود بگويند. دو مورد می تواند درست و يک مورد نادرست باشد. از ديگر مخاطبان بخواهيد که حدس بزنند کدام عبارت نادرست است و برای پاسخ خود دليل هم بياورند.

 

3.      از هر يک از مخاطبان بخواهيد که بر روی تکه ای کاغذ به اين سوالات و يا سوالاتی شبيه به آن پاسخ خود را بنويسند: طعم بستنی، کتاب، برنامه تلويزيونی، رنگ، حيوان و ... مورد علاقه اتان چيست؟

هر يک از افراد بايد نام خود را روی کاغذ همراه با پاسخ سوالات به شکل خصوصی بنويسند. زمانی که همه ی مخاطبان جواب های خود را نوشتند، کاغذ ها را جمع کنيد و جواب ها را برای همه مخاطبان بخوانيد. از مخاطبان بخواهيد تا حدس بزنند که کدام جواب برای کدام يک از افراد است.

 

4.      از مخاطبان بخواهيد يک ليست از 5 تا 10 ويژگی که بين خود و افرادی که پيرامونشان هستند مشترک می بينند را بنويسند. برای نمونه: " فردی را پيدا کنيد که در ماه تولد شما متولد شده باشد"، "...فردی که همشهری شماست"، يا "...شخصی که از مدل ماشين شما دارد". سعی کنيد سوالات زيادی مطرح کنيد و از افراد مختلف سوالات متفاوتی بپرسيد.

 

5.      عبارات " موافق "، " مخالف " ، " بسيار موافق " و " بسيار مخالف " را روی تکه ای کاغذ بنويسيد و به چهار ديوار اتاقی که در آن هستيد نصب کنيد. سپس عباراتی نظير " سازمان و تشکيلات ما می تواند جهان را تغيير دهد " را بگوييد و از حاضرين بخواهيد به همان طرفی که موافق هستند بروند. سپس از آنها بخواهيد که دلايلشان را برای انتخابی که داشتند توضيح دهند.

 

6.      گروه هايی را تشکيل داده و در گوش اولين نفر از گروه داستانی را با صدای آرام تعريف کنيد و از وی بخواهيد که داستان را برای نفر بعد و همين طور تا آخر تعريف کنند و در نهايت از شخصی که آخر از همه قرار دارد بخواهيد که داستان را با صدای بلند بازگو کند.

 

7.      از مخاطبان بخواهيد که يک استراتژی و راه کاری که مورد استفاده قرار داده و در آن موفق بوده اند را شرح دهند. مطمئن شويد که راه کاری را که توصيف می کنند در ارتباط با موضوع سخنرانيتان باشد.

 

 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !