پیام وزیر علوم به همایش ملی بیداری اسلامی 90

پیام ها ، بیانیه ها و قطع نامه های همایش ها
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

مقام معظم رهبری (دامعزه العالی): مردم و نخبگان مردمی و کسانی که از مردم برآمده اند،صاحبان این انقلاب ها،متعهد به حراست ازآن ها و ترسیم کننده مسیر آینده و رو به تکامل این حرکات تاریخی هستند... باید هدف نهایی را امت واحده اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی جدید، برپایه دین و عقلانیت و علم و اخلاق قرار دهیم.


موج سوم بیداری اسلامی سراسر جهان اسلام را فراگرفته است.این موج همچنین در دیگر نقاط جهان پیام آور انقلاب واصلاح شده است.
بسیاری از منتقدین بر این باورند که قرن 21 نه تنها قرن انقلاب ها بلکه قرن انقلاب های اسلامی می باشد.اگرچه الگوی همه این انقلاب ها یکسان نیست اما ریشه های مشترکی از جهت گیری اسلامی و حضور مردمی در میان همه ی آن ها یافت می شود.


شمال آفریقا و منطقه ی خاورمیانه به دنبال موج جدیدی از مردم سالاری دینی است و آنچه که مشخص است این که این موج جدید به لحاظ نظری و عملی در تاریخ پرفروغ نهضت های رهایی بخش اسلامی ریشه دارد. این رهایی بخشی اسلامی باعث شد تا سلطه طولانی مدت دیکتاتوری های دست نشانده به وسیله ی خشم انقلابی ملت های بیدار منطقه در هم شکسته شود.


در پرتو این حرکت ها بود که وجهه جدیدی از بیداری اسلامی در قالب جوشش و مقاومت مردم در برابر سیاست های نو استعماری پدیدار گشتو حتی آثار آن به خود کشور های استعمارگر نیز رسید که نمود عینی آن جنبش مردمی وال استریت می باشد. به اعتراف بسیاری از تحلیل گران،امروز ملت های منطقه دارای دو مطالبه ی اصلی اندکه هردوی آن ها با مولفه های بنیادین انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 مشترک هستند.


این دو عبارتند از مردم سالاری دینی به معنای حضور فعال و آگاهانه توده مردم در صحنه و اسلام گرایی که از آن به عنوان اسلام سیاسی یاد می شود. ملت های منطقه برای نجات از ید حاکمیت استبداد حاکمان خودکامه و وابسته که تنها به دنبال سبک نوینی از مردم سالاری دینی بوده اند و علاوه بر این که گزاره های آن مبتنی بر نگرش سیاسی –اجتماعی اسلام و رسالت مردم در جهت ترویج ایده های گفتمانی اسلام و شرع مقدس است،به همین علت می توان گفت در وضعیت تلالو بیداری اسلامی تمامی کشورهای منطقه نوعی از اسلامیت یا حاکمیت اسلامی را دنبال می کنند.


پیروزی اسلام گرایان در انتخاب تونس و مصر در کنار سمبل هایی از معنویت گرایی مبتنی بر اصول اسلامی در میان مردم مبارز حاضر در صحنه تحولات اخیر، گواهی بر این مدعاست. لیبرال دموکراسی غربی اگرچه داعیه دار تمدنی جهانی است که ارزش های خود را به عنوان الگویی برای پایان تاریخ به کشورهای دیگر تحمیل می کند،اما سیر تحولات منطقه و شهار های مردمی همراه با حضور ارزش های اسلامی و پر رنگ بودن آن ها در تک تک شهار ها که نوید بازگشت به عصر طلایی اسلام و معنویت و مدنیت ترسیم شده در آن را می دهد، نشانگر این واقعیت است که الگوهای جدیدی از نظام تمدنی بشری در حال شکل گیری است.


بی تردید با ظهور انقلاب اسلامی در ایران که مبتنی بر شعائراسلام و شکل گیری حکومت دینی برآمده از حضور مردم و کاربست چارچوب های شرعی ،قدسی است گفتمان تمدن نوین اسلامی _ایرانی به عنوان یک الگو در حال عرض اندام در منطقه و مناسبات بین المللی می باشد.


اگر انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت 33 سال تبدیل به عینیت و موجودیتی مستقل و توانمند شده که الهام بخش کشورهای مسلمان می باشد،این مهم ،نتیجه شکل گیری پدیده تمدنی جدید است که ما نام آن را تمدن نوین اسلامی-ایرانی نهاده ایم.از اشتراک میان انقلاب اسلامی ایران و موج جدید بیداری اسلامی در منطقه می توان به ارزش هایی نظیر اسلامی بودن، مردمی بودن، عدالت خواهی، استقلال و رهایی از سلطهی طاغوت ها و دیکتاتورها،آزادی،عزت و کرامت نفس،مردم سالاری دینی،ارزش های الهی و استعمار ستیزی،بازگشت به خویشتن و داشتن هویت مستقل، نفی نظام سلطهو رژیم صهیونیستی اشاره کرد.


آن چه در این همایش ارزشمند برای ما اهمیت دارد تبیین نقش دانشگاهیان در شکل گیری تحولات اخیر منطقه و بیداری اسلامی است. فرهیحتگان،نخبگان علمی،دانشمندان،اساتیدو دانشجویان ایران اسلامی می توانند با معرفی و تبیین تجربیات انقلاب اسلامی ایران ،ویژگی های قانون اساسی، ابعاد ایدئولوژیک و الگوی نظام سیاسی،تجارب فرهنگی و اجتماعی،شرایط ایجاد تمدن اسلامی جدیدو دانشگاه تمدن ساز، نظریه سازی،مفهوم سازی،ایده پرداریو آینده پژوهی در این حوزه کمک کنند.نهضت ترجمه معکوس قالبی است که دانشگاهیان و فرهیختگان ما می توانند از این طریق به معرفی ظرفیت های داخلی وبه تبادل فکر و اندیشه با همتایان خود در کشورهای منطقه بپردازند.


بیداری اسلامی ظرفیتی است برای حضور نخبگان فکری و فرهنگی در حوزه ی دیپلماسی بین المللی. در این راستا بر همگی ما فرض است که به مداقه نظری و تدقیق علمی در باب این مهم همت گماریم و از تمامی طرفیت هایم موجود نظیر پایان نامه،همایش،سمینار،کتب و مجلات وزین علمی و پژوهشی بهره برداری نماییم. در پایان از کلیه ی دست اندر کاران این همایش به ویژه مشاور محترم مقام معظم رهبری در امور بین الملل و دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی جناب آقای دکتر ولایتی،معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت،بنیاد فقه و معارف اهل بیت،دانشگاه و استانداری اصفهان که در برگزاری این همایش همکاری داشته اند، قدردانی و تشکر می شود. توفیق همگان را در پیپیری اهداف والای انقلاب اسلامی و بسط و گسترش بیداری اسلامی در جهت تحقق امت واحده و ایجاد تمدن اسلامی جدید بر پایه دین عقلانیت و علم و اخلاق مسئلت می نمایم.

با آرزوی توفیق الهی

کامران دانشجو

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !