آشنایی با هفته وحدت

روزهای ملی و جهانی
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

آشنایی با هفته وحدت

طرح اندیشه وحدت جهان اسلام‏ یکى از مشغولیت‌‌هاى فکرى دیرینه و اساسى حضرت امام (ره) بود.

امام خمینی (ره) در طول دوران فعالیت اجتماعى سیاسى خود چه قبل از پیروزى انقلاب اسلامى و چه بعد از آن لحظه‌‏اى از آن غفلت نورزید.

وفادارى صادقانه امام (ره) به وحدت‏ نه تنها وی را به برجسته‏‌ترین شخصیت انقلابى جهان اسلام تبدیل کرد، بلکه او توانست در میان فرقه‌‏هاى اسلامى مختلف نیز جایگاه بس رفیعى کسب کند.

 

استراتژى مبارزاتى امام (ره) در جهت ایجاد بستر و شرایط لازم براى تحقق وحدت و همیارى در جهان اسلام، روى دو محور عمده تمرکز یافته است: حرکت فکرى - فرهنگى‏  و حرکت‏ سیاسى - عملى‏.

امام (ره) با توجه به مراحل مبارزه، تعلیم و تربیت‏ سیاسى را زیربناى حرکت ‏سیاسى دانسته و اولین وظیفه مردم را در تحقق و توسعه، امر تبلیغ‏ و تعلیم‏ قرار داده است.

امام خمینى (ره) به عمق نقش اجتماعات دینى چه در بعد اندیشه‌‏سازى و چه در بعد اجتماع‌‏سازى به خوبى پى‏برده بود.

او اجتماعات و مراسم دینى را صرفا به منظور کاربرد تعلیمى و آموزشى آن در مقولات فکرى، مورد تشویق قرار نمى ‏دهد بلکه مهم‏تر از آن به نقش اجتماع ‏سازى و شکل‌‏دهى روابط اجتماعى جدید از طریق گردهمایى ‏ها و نیز آگاهى یافتن مسلمین از قدرت و نیروى ارادى و انسانى ‏شان هم اشاره دارد.

به همین جهت است که روز قدس به عنوان سمبل وحدت جهان اسلام که پیام انقلابى و ضد استعمارى هم دارد از سوى ایشان در سطح جهان اسلام پیشنهاد گردید و همچنین بزرگداشت هفته وحدت‏ میلاد حضرت رسول (ص) (از 12 ربیع الاول به روایت اهل تسنن تا 17 ربیع الاول) مورد حمایت وى قرار گرفت.


رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با هفته وحدت فرموده‌اند:

«اگر امروز بشريت متوجه اين رحمت‏ بشود - رحمت وجود اسلام، رحمت تعاليم نبوى، اين سرچشمه جوشان «وحدت» و آن را بيابد و خود را از آن سيراب كند، بزرگترين مشكل بشر برطرف خواهد شد. اگر چه همين امروز هم، تمدنهاى موجود عالم، بلاشک از تعاليم اسلام بهره ‏مند شده ‏اند و بدون ترديد آنچه از صفات و روشهاى خوب و مفاهيم عالى در بين بشر وجود دارد، متخذ از اديان الهى و تعاليم انبياء و وحى آسمانى است و بخش عظيمى از آن، به اسلام متعلق است، ليكن امروز بشر به معنويت و صفا و معارف روشن و حق و دلپذير اسلام - كه هر دل با انصافى آن معارف را مى‏پذيرد و مى‏فهمد - نيازمند است. لذاست كه دعوت اسلامى در جهان، طرفدار پيدا كرده است و بسيارى از غير مسلمين هم دعوت اسلامى را پذيرفته‌‏اند».


آيا شمابه دنبال متن و مطالب سخنراني و مجري گري هفته وحدت هستيد؟ لطفاً اينجا را كليك كنيد.

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !