برای سخنران یا مجری حرفه ای بودن باید متمایز باشید

مجري صحنه
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

این پست یک پایه قوی برای سخنرانی شما با اعتماد به نفس زیاد ایجاد می کند.همچنین این اطمینان داده می شود که شما یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در ارائه سخنرانی را برطرف خواهید نمود. مشکل فراموشی مطالب یا فراموشی موضوعات مهم.

نوع مناسبت سخنرانی به طور آشکار روی سخنرانی شما اثر گذار است.مناسبت های مختلف نه تنها روی محتوای سخنرانی شما بلکه بر مدت زمان سخنرانی شما اثرگذار خواهد بود.همین طور روی سبک سخنرانی شما و نیز انتظارات مخاطبان شما .

 برای مثال جک و شوخی یا ادبیات  شاید برای یک سخنرانی در کنفرانس علمی اقتصادی مناسب نباشد ولی در یک خوش آمد گویی بسیار زیبا در یک جنگ یا مراسم ورزشی مناسب باشد.

شما همچنین باید به نقش  خود به عنوان یک سخنران یا مجری به مراعات مسائل زیادی  توجه داشته باشید. 

بررسی دقیق تری انجام دهید. مناسبت سخنرانی اگر چه خود بیانگر موضوع سخنرانی شماست ولی شما نباید هرگز در برابر جمع کثیری ازمخاطبان  بر اساس تصورات خود به ایراد سخنرانی بپردازید.

از اولین چیزهایی که ما باید برای یک سخنرانی عمومی  بررسی کنیم  ، مناسبت سخنرانی است.


احتمالا شما فکر می کنید با تجربه زیادی که دارید یا با اعتماد به نفسی که دارید یک مجری یا سخنور حاذق و آماده اید.خوب این ها لازم است برای یک سخنران حرفه ای.

اما چه چیزهای دیگری لازم است تا بدانید؟


شاید بخواهید یک نگاه جالبتری به آن داشته باشیم. شما شاید کاندید شده باشید برای سخنرانی یا مجریگری در یک جشنواره.


شما شروع می کنید به فکر کردن برای جمع آوری اطلاعات در مورد جشنواره. فکر یک شروع خوب، چند تا شعر نغز و اطلاعات حرفه ای آن جشنواره.


بعد از آن شما مطالب جمع آوری شده خود را مرور می کنید و فکر می کنید کار تمام است و شما اطلاعات خوبی دارید. ولی اگر با زکاوت باشید تمام جوانب کار را می سنجید و از خود سوال می کنید آیا اطلاعاتی هست که من از آن اطلاع ندارم؟


یک تماس با دبیر اجرایی جشنواره خواهید گرفت و از او نکات تاکید و خطوط قرمز را سوال خواهید نمود.

و آیا چیز دیگری هست که باید بدانید؟
به طور مثال او خواهد گفت دبیرعلمی جشنواره یا یکی از  اعضای هیات رییسه جشنواره در سفر یا در بستر بیماری هست و امکان حضور او در جشنواره نیست.


توجه نمایید.شما یک اطلاعات خوب و بدی را توامان کسب کردید به خاطر غیبت یک صاحبنظر در جشنواره.


خوب ! شما به عنوان یک سخنران و  مجری حرفه ای یک ایده ناب دارید که جالب است.

شما با شخص غایب تماس خواهید گرفت و یا از طریق مناسب از او می خواهید یک متن پیام را نگارش کند و به شما ایمیل بزند یا حتی پیشنهاد می دهید که صدا یا فیلم ضبط شده او را برای دقایقی آماده پخش داشته باشند.
حتما با من موافقید که خط کردن نام یک نفر از لیست،  که در طول سال تلاشهای زیادی را برای برگزاری این جشنواره نموده است ، آخرین راهکار یا شاید بدترین راهکار  می باشد.

نکته ای که لازم است بدانیم، این است که هر کس که شهامت دارد صحبت  کند سخنران یا مجری نیست.


مراسمات زیادی برگزار می گردد ولی بعضی از مراسم ها ماندگار هستند و فیلم و تصویر آنها خواهد ماند.


مراسماتی مانند جشنواره ها ، مراسم ازدواج و مراسم یادبود ، مراسم خیریه و بزرگداشت ها ، مراسمی هستند که ماندگارند و اگر شما قرار است در آنها به ایراد سخنرانی بپردازید لازم است خیلی از جوانب کار را بسنجید. در مطالب بالا فقط یک نمونه  از مسائل بیان گردید و مهم این بود که یاد آوری نماییم برای حرفه ای بودن باید متمایز باشید.

با ایجاد این تمایز و گذاشتن وقت کافی برای تحقیقات و جمع آوری اطلاعات لازم و دادن ایده های نو شما در مسیر پیشرفت خوبی در یک سخنرانی به یاد ماندنی  قدم می گذارید.

 

با فریبا علومی یزدی به جمع سخنرانان و مجریان حرفه ای ایران بپیوندید

 

 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !