نحوه به کارگيری بروشور در سخنرانی

سخنوری در کنفرانس ها ويژه سخنرانان
تنظیمات نوشتاری

نحوه به کارگيری بروشور در سخنرانی تخصصی شما

در بسياری از سخنرانی ها بايد چکيده ای از اطلاعات خود را به شکل بروشور در اختيار مخاطبان قرار دهيد.دغدغه ی هر سخنرانی اين است که چگونه بايد از اين بروشورها به بهترين و موثرترين شکل استفاده کند.در اينجا پيشنهاداتی را برای استفاده بهينه از اين بروشورها ارائه کرده ايم.

 بهترين حالت اين است که برای جلوگيری از سردرگم شدن و حواس پرتی مخاطبان، بروشورها را در آخر سخنرانی در بين مخاطبان توزيع کنيد، اما اين اتفاق معمولا شدنی نيست.

   ایران مجری : فنون سخنوری ویژه سخنرانان / استفاده از بروشور و جزوه در سخنرانی

وقتی که برگه های بروشور را در بين مردم پخش می کنيد ممکن است آنها را دچار حواس پرتی کنيد و مخاطبان با مطالعه بروشورها تا حدی با موضوع سخنرانی آشنا می شوند، بنابراين در اين حين مقدار زيادی از صحبت هايتان را از دست خواهند داد. طوری صحبت کنيد که تمام جزئيات را پوشش دهيد و به تمام نکات قيد شده در بروشور بپردازيد به طوری که مخاطبان فکر نکنند که نکاتی را ار دست داده اند.

 

بروشورها را برای اينکه مخاطبان با موضوع سخنرانی تان آشنا شوند پخش کنيد. گاهی نيز ممکن است تمرين ها و پرسش هايی را در خلال بروشور خود بگنجانيد. اين تکنيک مخاطبان را از منحرف شدن از موضوع باز می دارد.

 

قبل از اينکه بروشور را بين مخاطبان پخش کنيد دستورالعمل استفاده از آن را برای حاضرين توضيح دهيد. برای مثال بگوييد با ديدن علامت آبی رنگ به صفحه 3 بروند، و برای کارتان دليل هم بياوريد. با اين کار از ايجاد سردرگمی آنها بين صفحات جلوگيری می کنيد.

 

بروشور ها و توزيع آنها را طوری برنامه ريزی کنيد که مخاطبان همزمان بتوانند هم به صحبت هايتان گوش داده و هم بروشورها را مطالعه کنند. يک روش اين است که قسمت هايی از بروشور را برای اينکه مخاطبان آنها را کامل کنند خالی بگذاريد. خصوصا می توانيد قسمت هايی که مربوط به اطلاعات مالی و آماری می شود را خالی بگذاريد و اجازه دهيد حضار جاهای خالی را با اعداد و ارقام پر کنند. وجود جاهای خالی مخاطبان را وامی دارد تا با کنجکاوی و دقت بيشتری گفته هايتان را دنبال کنند تا اطلاعاتی را که لازم دارند در جای مناسب قرار دهند. اجازه ندهيد بروشورهای موجود بر سخنرانی تان غلبه کند. اسلايد های بصری که به فهم بهتر مطالب کمک می کند را با خود همراه داشته باشيد و اگر لازم شد بر روی پرده نمايش دهيد. از لغات و عباراتی همچون " ببينيد "، " با من نگاه کنيد... "، " به پرده نمايش توجه کنيد..." استفاده کنيد. اين عبارات کمک می کند که اگر توجه مخاطبان به بروشور ها ملتفت شد، دوباره به شما برگردد.

 

نگاه داشتن توجه حاضرين بدون داشتن بروشورها که ممکن است حواسشان را پرت کند به اندازه کافی سخت است. اگر پيشنهادات مذکور را به کار بگيريد، بروشورهايی که همراه داريد می توانند موثر واقع شوند و همين طور می توانند نکات کليدی را که ممکن است از خاطر ببريد را به يادتان بياورند.

 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !