آشنایی با هفته کتاب

روزهای ملی و جهانی
تنظیمات نوشتاری

آشنایی با هفته کتاب

آشنایی با هفته کتاب داریوش مطلبی:
هفته کتاب مجموعه مراسمی است که از سال 1372 هر ساله بین روزهای 10 تا 24 آبان به ابتکار و هدایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود

وزارت فرهنگ و آموزش عالی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان تبلیغات اسلامی، هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی، جهاد دانشگاهی، کانون فرهنگی و هنری مساجد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه خانه کتاب و تشکل‌های صنفی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم همکاری دارند.

مبتکران این مناسبت اهداف گسترده‌ای برای آن قائل شده‌اند، مانند تقویت بنیه فرهنگی کشور؛ توسعه، هدایت و رونق اقتصاد کشور؛ تشویق مردم به کتاب و کتابخوانی و ایجاد عادت به مطالعه؛ کمک به حل مشکلات و تنگناهای تولید و توزیع کتاب؛ تجهیز کمّی و کیفی کتابخانه‌ها؛ و افزایش ظرفیت‌های فرهنگی کشور.

برجسته‌ترین اقدام در این هفته برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ فروش کتاب در مراکز استان‌های کشور است.

بسیاری از ناشران خصوصی در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند و کتاب‌های خود را با تخفیف به علاقه‌مندان می‌فروشند.

با همکاری مدارس هر شهر، برای دانش‌آموزان برنامه‌های خرید و بازدید از نمایشگاه‌ها تنظیم و اجرا می‌گردد.

برای تشویق به کتابخوانی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر سال میلیون‌ها تومان بُن خرید کتاب به رایگان در میان دانش‌آموزان توزیع می‌کند.

بر اساس یک سیاست تدوین شده، طی این هفته اخبار مربوط به کتاب و چاپ و نشر در صدر اخبار کشور قرار می‌گیرد و مراسم و فعالیت‌های علمی و فرهنگی با مضمون کتاب برگزار می‌شود.

روزهای هفته کتاب را همه ساله نام‌گذاری می‌کنند و فعالیت‌های پیش‌بینی شده هر روز را متناسب با عنوان آن انتخاب می‌کنند.

از آن جمله می‌توان به روزهای کتاب و کتابخوانی؛ کتاب، دانشگاه و حوزه؛ کتاب و دانش‌آموز و دانشجو؛ کتاب، کتابخانه و خادمان نشر؛ کتاب و ولایت؛ و کتاب و گفت‌وگوی تمدن‌ها اشاره کرد.

طی سال‌های گذشته ابتکارهایی در جریان برگزاری هفته کتاب صورت گرفته که به‌عنوان رویدادهای جنبی، شکل دائمی یافته‌اند.

انتخاب کتاب سال دانشجویی از 1373؛ انتخاب و معرفی خادمان نشر؛ انتخاب کتاب سال ولایت از 1377 برای انتخاب و معرفی کتاب‌ها در موضوع زندگی و آثار چهارده معصوم (س)؛ جشنواره ادب پایداری که نخستین بار از هشتمین دوره هفته کتاب در چهار رشته شعر، داستان، و فیلمنامه برگزار شده، از آن جمله‌اند.

هفته‌نامه موسوم به کتاب هفته، که جای خود را به‌عنوان یک نشریه کتابشناختی موفق در کشور باز کرده، در ششمین دوره هفته کتاب متولد شد.

این نشریه رسانه‌ای برای نقد و معرفی تازه‌های نشر و گزارش‌ها و تحلیل‌ها در زمینه صنعت نشر است. اما گذشته از آن، با گزارش منظم تمام کتاب‌هایی که هر هفته اجازه نشر یافته‌اند، نقش یک کتابشناسی ملی آینده‌نگر را در ایران بازی می‌کند.

در هفته کتاب، در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، و استان‌های کشور نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی در موضوع چاپ و نشرِ کتاب برگزار می‌شود.

اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی و مساجد، برگزاری مسابقه، مصاحبه و میزگرد، انتخاب کتابداران نمونه، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در روستاها، تجهیز کتابخانه‌های ویژه نابینایان، و برپایی کارگاه‌های آموزشی برای ناشران و دست‌اندرکاران حوزه کتاب از دیگر فعالیت‌های مرسوم هفته کتاب است.

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !