14 رهنمود در وبلاگ نویسی از فریبا علومی یزدی

ارتباطات و پست الکترونیکی
تنظیمات نوشتاری

در وبلاگ نویسی به رهنمود های زیر دقت نمایید.

برای وبلاگ و سایت خود یک شعار جهان شمول تعیین کنید.

1- این روزها وبلاگها به منابع اطلاعاتی خوبی تبدیل شده اند.در نوشتن اطلاعات دقیق باشید و اطلاعات مستند بدهید.جالب است بدانید آمار های وبلاگ ها و نوشته های آنها و کلمات کلیدی مورد تحلیل قرار می گیرند و از آنها در سیاست گذاری ها کلان جهانی استفاده می شود.

 
2- وبلاگ ها در دید همه جهان هستند. جهان شمول بنویسید و به آرمانهای بشر و منافع بشریت از جمله محیط زیست و صلح اهتمام ورزید.مهم نیست موضوع وبلاگ شما چیست این ها ایده ها جهان شمول و مورد تایید فرزانگان دنیاست.

 


3- وبلاگ نویسی به مولفه شخصیتی هر کس تبدیل شده است.خیلی ها از وبلاگ شما برداشت شخصیت می کنند و در تعاملات با شما از اطلاعات آن استفاده می کنند. به هوش باشید .



4- در تبادل لینک دقت لازم را به عمل آورید. از لینکهای تخصصی موضوع وبلاگ خودتان استفاده نمایید. بعضی وقتها شما به خاطر لینک های نابجا مورد قضاوت  زود هنگام قرار خواهید گرفت.برای همکارانتان ارزش قائل شوید و برای آنها تبلیغ نمایید.هرکس در هر مقامی دوست دارد مورد تحسین دیگران قرار بگیرد.


5- برای داشتن یک وبلاگ خوب و پر بازدید  ، تخصصی بنویسید. اگر تخصصی بنویسید ولو اینکه با موضوع سیب زمینی باشد روزی وبلاگ شما مرجع خواهد شد .موضوعات بکری هنوز روی زمین مانده است که با آنها می توانید به یک وبلاگ نویس خوب ارتقاء یابید.من شخصا در زمینه اجرا و مجریگری صحنه موضوعات بکری دارم که می توانم آنها را به شما معرفی نمایم.


6- در دادن نظرات و کامنت از ادبیات زیبا استفاده نمایید.اگر دوست دارید به نظر شما اهمیت داده شود نام و ایمیل خود را بنویسید.در ارائه نظرات فضل فروشی و گزافه گویی نکنید. با زبان فنگلیش ننویسید.در دادن نظرات اگر مایل نیستید نام شما در موتور های جستجوگر نمایان شود از نام مجازی یا نام کوچک خود استفاده نمایید.اگر از مطالب دیگران استفاده می نمایید با نظرات سازنده او را تشویق نمایید.این یک رابطه برد برد محسوب می شود.


7- به نظرات مخاطبان وبلاگتان احترام بگذارید و جواب کامنت ها را بدهید.نظرات مخالف را تحمل کنید و سطح تحمل خود را افزایش دهید.اگر در وبلاگ شما نظر انتقادی گذاشتند یعنی قصد برقرای ارتباط با شما را دارند. به آنها توجه نمایید و جواب آنها را با متانت بدهید.آنها را برای همیشه طرفدار خود نمایید!!!


8- برای دادن نظرات در وبلاگ دیگران سعی کنید انرژی مثبت بدهید. می توان هم نقد کرد و هم احترام گذاشت.می توان با یک نظر عالی در ذهن وبلاگ نویس مقابل ماندگار شد.


9- اگر برایتان افزایش آمار وبلاگ مهم است به شعور مخاطبان احترام بگذارید و آنها را مجبور به کلیک کردن اجباری ننمایید. مخاطبان با شما لج می کنند و از وبلاگ شما خارج می شوند. این یک موضوع روانشناسی ثابت شده است.


10- وبلاگ نویسی یعنی نوشتن وبلاگ توسط شما و نه کپی کردن مطالب دیگران. متاسفانه این روزها کپی کردن مطالب از سایتها زیاد باب شده است و کار فرهنگی زیادی لازم دارد.اگر از مطلبی خوشتان آمد آن را با نام منبع ذکر کنید و برای  سایت منبع هم پیام بگذارید و تشکر کنید.این مهم نشان از بلوغ فکری شما دارد چون هیچ کس به تنهایی عالم نیست .


11- اگر به وبلاگ نویسی اهتمام می ورزید نام ، عکس و پروفایل خود را کامل نمایید و ارتباط با ما را فعال نمایید.وبلاگ های بی نام و نشان برای افراد بی نام و نشان است و وقت خود را در این وبلاگها به هدر ندهید.


12- در جواب کامنت دیگران ننویسید " از حضور شما در وبلاگ ... متشکرم و ..." شما با این کار نه تنها متشکر نیستید بلکه احترام میهمانان وبلاگ خود را در نظر نگرفته اید.جای کامنت شما در سطل زباله است.


13- درانتخاب قالب وبلاگ دقت لازم را بنمایید و در دسترس بودن و واضح بودن مطالب را در نظر بگیرید.گاهی اوقات قالب وبلاگ را عوض نمایید تا از یک نواختی بیرون بیاید.دسترسی آسان به مطالب شما یک مزیت است تا آمار وبلاگ خود را بالا ببرید.یک پیشنهادی که به شما می دهم این است که کیفیت بازدید و طیف بازدید کننده را در نظر داشته باشید نه آمار محض بازدید را.


14- نام وبلاگ خود را به درستی انتخاب نمایید.از نام های ایرانی و خوشنام استفاده نمایید. نام وبلاگ خود را تغییر ندهید.


برای کودکان خود یک وبلاگ بسازید و به آنها نوشتن و خوب نوشتن و جاودانه نوشتن را بیاموزید.به آنها بیاموزید که صلح و صفا را با صداقت کودکانه اشان بنویسند.آینده خود را ترسیم نمایند و فرهنگ نسل آینده را به ما بزرگتر ها نشان بدهند.

 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !